søvn - overtrøtt..

krogenbaby

Elsker forumet
Bare lurer på en liten sak..

Jeg føler alle her inne er så flink til å "lese" barna sine nå..

Føler jeg styrer som en tulling hver gang ungen hyler (ganske ofte......).

Får aldri lagt han på dagen før han er OVERTRØTT å bare hyler.. klarer rett og slett ikke se tegna på at han er trøtt..

[:(]

NÅR legger du ungen på dagen?

Og er det virkelig mange som har begynt å legge de små sånn i syv tiden på kvelden? Tror ikke det er sjaaaangs her enda :P

ORIGINAL: Rød Sol

Nei jeg synes heller det ikke er lett å lese signalene.. men her har jeg sett at viss hun er våken mer enn 1-2 timer sammenhengende så blir hun overtrøtt.. så da legger jeg henne før det. Gråter hun og hun ikke vil ha pupp, bleien er ren og hun ikke har luft, så er det rett i vogna, og da blir det stillt dersom hun er trøtt.
Leste et sted at spebarn fra 0-3 mnd skal ha 1-3t søvn mellom hvert måltid.

Når det gjelder legging på kvelden... så har vi ikke helt kontrollen på det enda.. noen ganger går det, andre ganger ikke. Er hun god mett og fornøyd og har roen så kan hun finne søvnen selv.. er hun oppkavet pga. luft ol. så må vi bysse henne i søvn. Så legging her varierer fra 19:00 - 23:00

ååååh, høres akkurat ut som her det!!!!

Blir litt sjokka jeg, over hvor sykt kort tid det tar før han faktisk er overtrøtt!!! skal jaggu begynne å legge han selv om han virker fornøyd nå jeg tror jeg.. for det går SÅ fort..

føler bare ungen sover hele tiden :P hehe.. men det er vel bare sånn..

Er slik her også... Syns det er vanskelig akkurat det med soving på dagen. Dennis hyler stort sett bare når han er overtrøtt, men grensa mellom trøtt og overtrøtt er jo lik null! [&:] Så er det 5 min det dreier seg om så er det nok... Det er veldig frustrerende syns jeg, for jeg vil jo ikke tvinge han til å sove før han er trøtt heller! [:(] Og da ender det jo med at han må bysses i søvn, noe vi skal prøve å få han fra... Men det er j**** vanskelig! Vi legger han ikke kl 19 på kvelden! Jeg er såpass ego at jeg ikke tør det enda, for jeg elsker netter med søvn, og er så redd han da våkner midt på natta... Men la han 21.30 i går og det var en time før tiden. Sov til 09.00 i dag! [:D]

Vet ikke om jeg leser han sååå bra jeg heller, men jeg begynner å kjenne han, og vet at han er våken i ca 1-2 timer mellom hvert måltid og når jeg ser gjesp eller at han begynner å kave litt så legger jeg han i vogna[:)] Sover ganske så mye han her og, men de vokser jo så fort og bruker masse energi når de er våken[:)]
Vi har begynt å legge han i 7-8 tiden, men det er ikke noe vi er kommet på..dette er noe som har skjedd gradvis! Tidligere var det kl 23-24 og så ble det bare tidligere og tidligere![:)] Skal se Kenny finner ut at han vil sove tidligere på kvelden etterhvert han og[:D]

Det er den siste uka jeg har begynt å se noen faste tegn hos han. Og dagen i dag var temmelig lik dagen i går så det er mulig vi aner en slags rutine.
Men jeg ser at etter 2 timer våken så er han trøtt. På dagen går det veldig greit å legge han da. Men kveldene er verre. Virker som han vil sove men helst med puppen i munnen....[8|] Og det får han jo ikke. Så da kan han holde ut leeeeenge.

HALLELUJA!
idag på dagen sov han i 5 timer!
våkna me ett smil, fikk mat, og fikk slikke på en halv drue *fnis*.

vi tøysa litt osv! =)

Så så jeg han gjespa, sutra litt, og så la jeg han i vogna, og da LUKKA han øynene, sutta på sutten og SOVNA etter to minutter!!! UTEN HYL!!!

jeg er stoooor fornøyd... :)

Her får småen røde ringer rundt øynene når hun er trøtt så er veldig lett å lese. Hun er en veldig glad og lett baby så leser som oftest hva hun vil, mens pappaen ikke har peiling[:'(]

Merker det på øynene, hun blunker tyngre og blir gjerne litt rødere rundt kanten, av og til gjesper hun.
Det er minutter om å gjøre før hun blir overtrøtt her også, så jeg passer på å legge henne så fort jeg aner at det kan være tretthet [:)]

Vi starter nå leggingen klokka 6, da med stell og amming - hun sover da mellom halv 7 og 7.

Back
Topp