Søvn og treåring

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Treåringen sover litt urolig om dagen. Skriker i søvne opptil flere ganger hver natt. Tydelig at han drømmer og skriker diverse ord og setninger. Og gråter litt innimellom. Varer ikke så lenge og han er ikke våken. Er dette en typisk fase treåringer er igjennom? Husker ikke om storebroren var sånn. Han vet jeg hadde nattskrekk, men det var annerledes.

Treåringen sover litt urolig om dagen. Skriker i søvne opptil flere ganger hver natt. Tydelig at han drømmer og skriker diverse ord og setninger. Og gråter litt innimellom. Varer ikke så lenge og han er ikke våken. Er dette en typisk fase treåringer er igjennom? Husker ikke om storebroren var sånn. Han vet jeg hadde nattskrekk, men det var annerledes.
Vet ikke om det er vanlig da vi har bare denne ene treåringen og ei yngre søster til han, men vår er likedan. Tror det skjer veldig mye mentalt i denne alderen,han drømmer veldig mye i perioder. Jeg tror nok at noen barn er mer aktive om natta også, akkurat som noen voksne spreller voldsomt i søvne. Jeg ser på vår gutt at han har utviklet seg voldsomt bare siden sommeren, klart at den utviklinga kan gi dårligere søvn og mer som må bearbeides av hjernen. :-)

Her er det ikke hver natt, men har vært flere perioder på kanskje en ukes tid om gangen med mareritt rundt treårsdagen. 3,5 år nå, og sjeldnere mareritt, men det hender. Storebror hadde også flere sånne perioder, og har det fortsatt. For ham kan det vare i over en måned, og begynte da han var 1,5. Han hadde nattskrekk da han var veldig liten.

Det har ihverfall vært vanlig her. Holdt på å gå på veggen i en periode med x antall oppvåkninger når de akkurat hadde fylt tre år. Her varte det i ca 6 mnd og vært stille siden.

Da er det nok en vanlig greie for treåringer:) Har vart i noen uker nå og ødelegger en allerede ikke så god søvn på mor:sleep002

Da er det nok en vanlig greie for treåringer:) Har vart i noen uker nå og ødelegger en allerede ikke så god søvn på mor:sleep002

Min har også begynt litt sånn... Skriker ikke, men mye mer urolig enn vanlig. Vi samsover halve natten, hun sover fortsatt ikke en hel natt...

Min har også begynt litt sånn... Skriker ikke, men mye mer urolig enn vanlig. Vi samsover halve natten, hun sover fortsatt ikke en hel natt...
Han sover på eget rom, men jeg våkner så brutalt når han skriker. Og da er jeg lys våken:wacky:

Samme her, men våkner og roper på oss. 3,5 år. Har egentlig vært sånn i mange måneder, men i det siste har det vært netter der vi har vært inne hos ham 4 ganger ila en natt. Legger seg uten problem hver kveld og sovner fort. Blir ganske sliten av å stå opp mange ganger per natt, spesielt siden jeg er gravid (far tar sin del altså). I natt hadde han første natt på et par mnd der han sov fra 18.30-07. Håper virkelig det fortsetter for nå er vi helt kjørt begge to (umulig å sove gjennom for den som blir i senga da rommene er nærme) :singing:

Vår snart-treåring drømmer mye. Han hylgrein her en natt og sa at «mamma har spist ALL sjokoladen!!» :laughing002

Back
Topp