Søvn og søvn og søvn

abrakad

Forelsket i forumet
Noen med gode råd her?
Jeg har en liten pjokk på 2.5 år som sover veldig lite og dårlig. Har gjort det siden han var 4 mnd.
Siden jul har det blitt mye værre. Han sover ca 30 min dupp hjemme og i barnehagen. (ja han trenger dupp, har prøvd uten, det blir værre)
Han legger seg mellom 18.30 og 19. Da er han så utrolig trøtt at han ser ut som en zombie. Men sovner ikke før 20.30/21.00. Våkner igjen rundt 23 og er våken ca en time. Og starter dagen rundt 05/05.30. Jeg har forsøkt å legge han tidligere, da våkner han ikke 23, men han er klar for dagen kl 04. Har prøvd å ligge inne hos han, vektdyne, vanlig dyne, sovepose, mørkt, lyst, kaldt, varmt rom, white noise, vindu åpent/ lukket, kveldsmat tidligere /senere, varm melk til kvelds, lese bok, synge, bade, ut å lufte oss før leggetid, grøt, alt av kjerringråd som skal øke melatonin.

Med så lite søvn er han trøtt, sur og grinete 90% av dagene. Han er ufokusert og leker dårligere. Ingenting er bra nok og han har ikke ro i kroppen. Barnehagen har faktisk allerede nevnt ADHD, og ppt skal se ekstra på han neste gang de er på besøk. Her er det ADHD på begge sider av slekta, er vell bare jeg som ikke har det. Svigermor sier hennes sønn (pappa til min tass) var helt lik. Og er det ADHD ja da får vi ta det da. Men finnes det noe magisk som kan hjelpe lillegutt å få mere søvn? Vi foreldre også forsåvidt, det er veldig slitsomt og ikke ha sovet skikkelig på 2 år.
Jeg er helt rådvill og har søkt opp ned på Internett og føler vi har prøvd alt. Lege sier at det er for tidlig for eventuelle medisiner, og det er greit det! Men vi trenger søvn. Ingen hjelp å få noen steder, fordi han bare er 2.5 år..

Noen med innspill her?
Hilsen trøtt familie...
 
Back
Topp