Søvn og rutiner

Helenemor

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Hei! Hvordan går det med dere her inne?
Flere som føler at hver gang man kommer inn i en god tralt med gode rutiner etc., så er det et nytt utviklingstrinn, lærer seg nye ferdigheter, tenner eller ett eller annet som saboterer? :p Her hadde vi ganske godt fungerende rutiner frem til lille bikka 4 mnd. Da gikk dagsøvnen gradvis mer og mer skeis. Er 5 mnd nå og jeg merker fortsatt ikke den store bedringen :singing: Fordelen er jo at lille er så mye mer "med", blid og fornøyd og skravler som en foss. Så alt er jo bra sånn sett, men den søvnen altså:wacky:
Flere?
 
Hei! Hvordan går det med dere her inne?
Flere som føler at hver gang man kommer inn i en god tralt med gode rutiner etc., så er det et nytt utviklingstrinn, lærer seg nye ferdigheter, tenner eller ett eller annet som saboterer? :p Her hadde vi ganske godt fungerende rutiner frem til lille bikka 4 mnd. Da gikk dagsøvnen gradvis mer og mer skeis. Er 5 mnd nå og jeg merker fortsatt ikke den store bedringen :singing: Fordelen er jo at lille er så mye mer "med", blid og fornøyd og skravler som en foss. Så alt er jo bra sånn sett, men den søvnen altså:wacky:
Flere?


Absolutt. Angivelig skal det finnes noe som heter sleep regession og det begynner å bli en utbredt greie. Vi opplever også at det vi trodde vi hadde rutine på nå viskes litt ut. Han er nyskjerrig, mer våken og vi helst ikke gå glipp av et øyeblikk og må hjelpes i søvn stadig vekk. Det skal visst gå over for å så komme igjen senere, så det er bare å holde seg fast.
 
Hei! Hvordan går det med dere her inne?
Flere som føler at hver gang man kommer inn i en god tralt med gode rutiner etc., så er det et nytt utviklingstrinn, lærer seg nye ferdigheter, tenner eller ett eller annet som saboterer? :p Her hadde vi ganske godt fungerende rutiner frem til lille bikka 4 mnd. Da gikk dagsøvnen gradvis mer og mer skeis. Er 5 mnd nå og jeg merker fortsatt ikke den store bedringen :singing: Fordelen er jo at lille er så mye mer "med", blid og fornøyd og skravler som en foss. Så alt er jo bra sånn sett, men den søvnen altså:wacky:
Flere?
Jepp. Er sånn her og... Erfaringen fra eldste er at de må nesten bli 10-12 måneder før rutinene fungerer godt over tid før det igjen blir tull...
 
Back
Topp