Søvn og netter?

Mammatilsnarttre

Elsker forumet
Hvordan går nettene? Sover babyen mange timer i strekk, og hvor mange ganger gir du mat? <3

Føler du at du klarer å få nok timer? Det gjør ikke jeg - samtidig klarer jeg ikke sovne når kvelden kommer og babyen legger seg :P

Last edited:
Her skulle jeg ønske det gikk litt lengre tid mellom hvert måltid på natten. Det går nå ca 2,5 time mellom hver gang hun våkner, å så bruker vi fort 30-40 minutter på mating og bleieskift (hun bæsjer mye om natten)
Men samtidig skal jeg absolutt ikke klage. Jeg har en baby som kun våkner og gir beskjed når hun skal ha mat. Etter mating legges hun rett tilbake i bedside crib, og sovner av seg selv. Ingen gråting eller magevondt, så vi er veldig heldige der.
Men kjenner det snart er 2 mnd siden jeg sov mer enn 2 timer i ett strekk :p

Vi er heldige akkurat nå (men vi er fullt klar over at det kan snu fort).
Til tross for forkjølelse hos lillemor og meg, så sover hun 6-8 timer i strekk på natta. Hun har hatt litt problemer med å sovne til "vanlig tid" de siste nettene da hun ofte hoster og vekker seg selv. Så hun pleide å legge seg mellom 21.30 og 22.30 og sove til 05.30 - 06.30, men har nå sovnet rundt midnatt og sover til 5.30 - 06.00. I tillegg har det vært vinterferie for de eldste barna, så dagduppene har blitt litt tullete siden jeg ikke alltid får gått en lang tur pluss at hun ofte blir vekt av kosete storesøstre...
Hun begynte med disse lange sovestrekkene for en uke siden, før det sov hun mellom 4-5 timer så det var heller ikke krise akkurat. Og hun har slutta å bæsje på natta så det kan også ha spilt inn da hun ikke liker å ha bæsj i bleien.
7 uker i går.

Her er det stort sett rundt to timer mellom hvert måltid maks tre. Hadde ikke gjort noe om det ble litt mer men det går greit. Må skifte bleie en til to ganger også og da er det alltid spennende hvor lang tid det tar for henne å sovne skikkelig igjen etterpå, selv om det ikke blir gråting. Hun ble fem uker i går.

Her legger vi oss rundt klokken 23.00, da er det siste amming for kvelden. Hun sover til 4-5 og vil ha mat, så skifter vi tissebleie før hun sovner igjen. Hun våkner igjen mellom 8-9 om morgenen. Hun roer seg og sovner av seg selv, og gråter ikke om natten. Hun ble tre uker nå på fredag. Hun legger godt på seg, og hs sa vi kunne la henne sove uten vekking for amming om natten. Hun har egentlig holdt dette mønsteret i to uker nå, men det kan fort snu! Hun sover dupper på tre timer på dagtid også. Skikkelig sovebaby med andre ord!:joyful:

Sovner som regel mellom 23-00 og sover gjerne enten til 4 og vil ha mat.eller hun sover til 7.
Så jeg klager ikke sånn sett, men igjen så er vi utrolig urolig på kveldene. Skriker og små sover, sover litt og våkner ofte.

Her er det 1 1/2 max 2 t mellom kvar amming natta gjennom. Han har sove litt lenger eit par gongar men då oppå meg.. Vi legg oss rundt 23 og då varierer det kor lang tid det tek før vi fell til ro. Vi samsover, ikkje prøvd vugga si på soverommet vårt enda. Sovna med puppen i munnen kvar gong.
Går foreløpig greitt sidan eg veit det er for ei periode!

legger oss mellom 23-00.
våkner mellom 4-5 sover videre til ca 8-9 har gjort dette med noen unntak der hun sover 23-7 så fornøyd med det [emoji4] håper det fortsetter slik [emoji4] hun er 7uker nå.

Vi sover stort sett fra 00-03:30, 05-07 og 9-11.. Så vi er en god del våkne mens de andre sover, både på kvelden og om natten ;)

Men det går overraskende bra [emoji106] Jeg sovner samme sekund som hun sovner, og foreløpig tror jeg morsinstinket gjør at jeg klarer meg bra på denne søvnsyklusen [emoji7]

Vesla er nesten 5 uker

Skulle lage en slik tråd idag for å spørre ;p

Her har vi hele tiden annet hver 2.time på natten, men plutselig snudd seg og blir bare lengre og lengre mellom hvert måltid på natt.
Legger oss i 22-23tiden og har våknet de 3 siste nettene i 4-5tiden for mat for så å sovne rett etterpå, mat igjen i 7tiden og sover da igjen til 9-10ca
Håper det holder seg, men vet av erfaring at det fort kan snu...

Men det jeg lurer på er hvordan går det da egentlig med amming når det går så lang tid i mellom måltidene på natta?
Med nr.1 var det mat hver 3.-4.time ut ammingen så dette er helt nytt for meg ;p han er snart 6 uker

Her dr vi så bortskjemte med søvn[emoji3] Lille legger seg kl. 19.00 på kvelden, sover da til en plass mellom 01-02 og får litt mat, sover da til 06.00 og spiser litt og sover da videre til ca 08,00[emoji3][emoji1319] Har hatt det slik i 2uket nå og håper det varer[emoji3]

Skulle lage en slik tråd idag for å spørre ;p

Her har vi hele tiden annet hver 2.time på natten, men plutselig snudd seg og blir bare lengre og lengre mellom hvert måltid på natt.
Legger oss i 22-23tiden og har våknet de 3 siste nettene i 4-5tiden for mat for så å sovne rett etterpå, mat igjen i 7tiden og sover da igjen til 9-10ca
Håper det holder seg, men vet av erfaring at det fort kan snu...

Men det jeg lurer på er hvordan går det da egentlig med amming når det går så lang tid i mellom måltidene på natta?
Med nr.1 var det mat hver 3.-4.time ut ammingen så dette er helt nytt for meg ;p han er snart 6 uker

Melkeproduksjonen regulerer seg selv sånn at man har mere melk på dagtid enn natt. Jeg merket dette veldig da jeg med andremann dro til California da hun var 3 mnd. Puppene hadde også jet lag [emoji23]

Her dr vi så bortskjemte med søvn[emoji3] Lille legger seg kl. 19.00 på kvelden, sover da til en plass mellom 01-02 og får litt mat, sover da til 06.00 og spiser litt og sover da videre til ca 08,00[emoji3][emoji1319] Har hatt det slik i 2uket nå og håper det varer[emoji3]

Wow, herlig! Ligger hun/han i egen seng? Her lå lille i egen seng 2-3 kvelder frem til amming før helgen. I helgen fikk vi overnatting besøk og siden har hun våknet 2 sek etter at jeg legger henne i sengen og nekter å bli det. Vil bare ligge i sengen inntil oss og på dagtid vil hun også sove oppå meg, mens før kunne han ligge i babynestet ved siden av oss på sofaen [emoji85][emoji30] Noen tips?

Wow, herlig! Ligger hun/han i egen seng? Her lå lille i egen seng 2-3 kvelder frem til amming før helgen. I helgen fikk vi overnatting besøk og siden har hun våknet 2 sek etter at jeg legger henne i sengen og nekter å bli det. Vil bare ligge i sengen inntil oss og på dagtid vil hun også sove oppå meg, mens før kunne han ligge i babynestet ved siden av oss på sofaen [emoji85][emoji30] Noen tips?

Ja hun ligger i sprinkelseng vedsiden av oss :) Inatt sov hun hele natta.. la henne 19.30 igårkveld og sov helt til 06.30 imorrest[emoji3] var rimelig kjapp bort til senga for å de om hu pusta når vi våkna av klokka til samboern å hun ikke hadde vært våken ja ;p Men hun sov så søtt i senga si ;)
Er hun gammel da? Første jeg tenker er utviklingstrinn? Da var hu lille her også sånn i noen dager men det gikk seg til :)

Ja hun ligger i sprinkelseng vedsiden av oss :) Inatt sov hun hele natta.. la henne 19.30 igårkveld og sov helt til 06.30 imorrest[emoji3] var rimelig kjapp bort til senga for å de om hu pusta når vi våkna av klokka til samboern å hun ikke hadde vært våken ja ;p Men hun sov så søtt i senga si ;)
Er hun gammel da? Første jeg tenker er utviklingstrinn? Da var hu lille her også sånn i noen dager men det gikk seg til :)

Wow, så utrolig heldig! Håper lillegutt ender opp med det etterhvert. Han er bare 2,5 uke enda. Kom 2 uker på overtid. Så er vel litt tidlig med utviklingstrinn enda?
Ammer du i søvn for så å flytte han i sprinkelsenga? Vil så gjerne at han skal ligge i senga si å sove [emoji4] Er litt skummelt å la hsn ligge i senga mi helt tett inntil meg...under min dyne...og sover bare på siden. Kanskje jeg burde prøve å la han ligge på siden i sengen sin.

Her legger han seg ca 21.30. Da legger jeg meg sammen med han for da er jeg som regel sliten selv og så sover vi til ca kl 06.00 :-) han er 3mnd.

Åh, så heldig dere er [emoji4] her har vi akkurat begynt å strekke første sovetid til ca 3,5 timer. Men etter det er det som regel tilbake til 2 timer mellom måltid..
er deres veldig mye våken på dagtid da, siden de sover mye på natten?
Her varierer det litt, men hun har som regel 2-3 våkenperioder på dagen av ca 2 timer. I tillegg har hun andre våkenperioder hvor hun bare spiser/bleieskift så sovner hun igjen..

Jeg har noen få ganger 4-5 timer i strekk på natt, men som regel 3 timers intervall. Sover en god del på dagen også, men som regel våken et par timer før vi legger oss. I går sov han 11-02 i egen seng [emoji1][emoji322] så var han våken 2-4 siden jeg prøvde å legge han tilbake [emoji85] men gikk ikke, så ga opp og lot han ligge bare i senga vår etter amminga og da sovna han raskt [emoji85]

Wow, så utrolig heldig! Håper lillegutt ender opp med det etterhvert. Han er bare 2,5 uke enda. Kom 2 uker på overtid. Så er vel litt tidlig med utviklingstrinn enda?
Ammer du i søvn for så å flytte han i sprinkelsenga? Vil så gjerne at han skal ligge i senga si å sove [emoji4] Er litt skummelt å la hsn ligge i senga mi helt tett inntil meg...under min dyne...og sover bare på siden. Kanskje jeg burde prøve å la han ligge på siden i sengen sin.

Her ammes hun på stua, litt kos og legger henne i sprinkeltsenga[emoji3] Men hvis hun våkner iløpet av natta tar jeg hu oppi senga våres og da samsover vi resten av natta[emoji39]
1 utviklingstrinn kommer vel rundt 4,5uke så mulig det er litt tidlig til han enda ja[emoji6]

Back
Topp