Vår gutt har startet å legge seg for natten ved 19-tida. Dette er en rutine som han har startet helt selv, og som vi legger tilrette for å imøtekomme han på. Han sover fra ca 19 - ca 07 med matpauser. Måltidene på kvelden og natten ser ca sånn ut: kl 21, kl 23, kl 01, kl 06/07. Med andre ord spiser han veldig hyppig tidlig på natten. Også roer det seg etterhvert. Jeg har prøvd å bysse han og roe han ned uten mat de første rundene han våkner, men han roer seg ikke uten pupp, og etter å ha spist godt sovner han ved puppen og jeg kan legge han i senga si igjen.
Innimellom føler jeg at jeg overforer han, og tyr litt kjapt til puppen. Og det er derfor jeg spør dere andre med barn: hva hadde dere gjort? Hadde dere forsøkt flere runder med andre metoder for å hjelpe han med å sovne igjen, eller hadde dere gitt han mat dere også?
Det skal også sies at før han begynte å legge seg kl 19, la vi han for natten rundt kl 22-23, og spiste da ca hver annen time frem til leggetid, og våknet som regel første gang mellom kl 03-05 for mat.
Innimellom føler jeg at jeg overforer han, og tyr litt kjapt til puppen. Og det er derfor jeg spør dere andre med barn: hva hadde dere gjort? Hadde dere forsøkt flere runder med andre metoder for å hjelpe han med å sovne igjen, eller hadde dere gitt han mat dere også?
Det skal også sies at før han begynte å legge seg kl 19, la vi han for natten rundt kl 22-23, og spiste da ca hver annen time frem til leggetid, og våknet som regel første gang mellom kl 03-05 for mat.
ugh: Jeg velger å tro det!