Søvn og mat

Mannehanne

Forelsket i forumet
Matilda har nå blitt 6mnd og jeg fullammer fortsatt. De første 5 mnd synes jeg det gikk bare bedre og bedre med nattesøvn. Hun sov gjerne 6-7 timer, spiste og sov 2t, spiste igjen og sov så 2t til. Da hun ble 5 mnd, begynte hun å våkne oftere på natta, gjerne annenhver time og av og til også hver time. Jeg mistenker at hun er mer sulten og vi har gitt henne smaksprøver på grøt fra 4mnd, men fortsatt har hun bare spist en hel smaksporsjon to ganger. Dette begynner å bli en stund siden, i det siste har grøten vært nærmest uinteressant igjen. Er det flere som har det sånn eller som har tips? Skulle gjerne gitt henne en skikkelig grøtporsjon å sove på.

De siste dagene har hun også begynt å våkne ca 21.30 og er lys våken i nesten to timer.. Gråter ikke, er bare blid og skal rulle rundt på senga vår. Hun har sovet på eget rom fra hun var 3mnd, men når hun er helt våken, får hun ligge på senga vår. Vanligvis finner hun roen ved puppen, men nå er det mye morsommere å rulle rundt. Trodde det skulle bli mer og mer rutiner og at hun skulle sove lenger på dagtid, men fortsatt våkner hun etter 30 min. Hun sover kun ute i vogna på dagtid. Dette er vårt første barn så vi er jo litt usikre og på helsestasjonen er jo "alt normalt".

Back
Topp