Søvn og måltider

Malolu87

Forelsket i forumet
Fra nyfødt til 3mnd..

Hvor mange timer sover h*n/er det mellom måltidene hos din lille?

Har bestemt oss for å komme oss inn i hans "rutine" på når han vil ha mat. Ved å IKKE vekke han. Så inatt sov han ganske lenge.. og jeg bråvåkna, og så på klokka. Den var 05.00. så han hadde sovet i 5 timer[emoji54] og ikke "bedt" om mat. Det syns jeg var ganske lenge.

Har faktisk gitt han flaske i søvne..Fordi han sover så lenge. Noe tips?

Nyt det mens det varer så lenge vektoppgangen er bra! Min kunne sove opp til 5 timer den alderen, så ble han fire måneder, og da hadde vi noen dager med hver halvtime, før det stabiliserte seg på annenhver time. Der er vi stort sett enda :p Sover 1-4 timer sammenhengende nå :)

Her sov vesla 8-10timer fra hun var 6 uker. Har en perfekt vektkurve. Så lenge baby legger godt på seg så er det ingen grunn til å vekke eller mate i søvne. La babyen sove! Han sier ifra når han vil ha mat.

På dagtid gikk det 1-3 timer mellom måltidene (tettest om kvelden), om natta kunne hun fort sove 6-8 timer i strekk. Hun gikk fint opp i vekt, så vi vekket henne aldri for mat (men våknet med hjertet i halsen noen ganger og måtte sjekke om hun pustet!) :-)

Min er skikkelig småspist - vært det hele veien. Kan fint gå 3-4 timer mellom hvert måltid, og i blant kortere (men det er sjeldent på dagtid). Om natten ammes det hyppigere.

Soving på dagtid: Alt fra 2-4 timer totalt i løpet av dagen.

Back
Topp