Søvn og kvalitet på søvnen nå..

Fisken90

Blir kjent med forumet
er egentlig sprek og kan ikke klage over mye nå denne tiden i svangerskapet. Jeg holder 100 % jobb ennå og det går igrunn bra :happy:
Men siste uka har det kommet litt skeivt ut med søvnen. Jeg har en isjias som nå har slått seg vrang, opptil 4 toalettbesøk i løpet av natten, en mann som snorker og av og til gjør forskjellig i søvne som å dra vekk puten min. Det er også nå blitt vanskeligere å snu seg i senga da magemusklene er borte :facepalm: er også nå blitt forkjøla :banghead:
Så alt dette røyner litt på nå med tanke på å komme seg opp på jobb om morgenen og søvnkvaliteten. Så jeg lurer på, er det noen som har «kastet ut» mannen på gjesterommet? :sorry: Har veldig lite lyst til det også, men han sier også selv at han blir påvirket av at jeg er så hyppig våken. Setter liksom så pris på at han er der når vi skal sovne og at han holder rundt meg da.
Hvordan løser dere søvnen til det beste for dere begge? :happy:
 
Samboer har sovet mer på sofaen enn på vårt rom de siste tre årene :p først fordi jeg sov dårlig som gravid, så fordi han ble forstyrra av babyen, og nå fordi jeg er gravid igjen :bag: han gjør det frivillig altså :p
 
Ja vi har delt oss ofte ifm svangerskap og etter fødsel :) viktigste er at alle sover!
 
Jeg har flytta meg selv ut flere ganger pga at han snorker. Ligger på sofaen i stua da under ett pledd hehe
 
Hvis jeg skal få sove må mannen sove på et annet rom. Jeg våkner av «alt» og sovner ikke lett. Vi legger oss/står opp til forskjellig tid, og han tar alt av nattevåking med de to vi har fra før. (1-åring og 2-åring) Han tåler lite søvn mye bedre enn meg og klager sjelden selv om han har vært mye våken med minstejenta.
 
Her sover vi sammen enda, og han er sjeldent plaga av at jeg tidvis sover dårligere. Har egentlig sovet ganske bra gjennom hele svangerskapet, men noen netter er jeg opp minst 1 gang på do og kan ligge våken ett par timer før jeg sovner igjen [emoji28] skulle det bli altfor lite søvn på han når det nærmer seg termin, så får vi re opp sengen på gjesterommet eller han får ta sofaen, men det får være hans valg [emoji2]
 
De siste ukene har jeg periodis våking pga drømmer eller at jeg forsøker å endre sovestilling med påfølgende smerter som vekker meg. Har fått bekkenløsning som gjør at når jeg vrir meg våkner jeg.
Drømmer masse om baby og graviditet, så mistenker at minien er mye aktiv om natten.
Vi har en helt sinnsykt god seng som vi investerte i pga ryggoperasjon hos min halvdel og den må sies og gjøre søvnen bedre. Vært å sovet hos andre i 2 uker nå pga oppussing av leiligheten vår og det var knalltøft mtp søvnkvalitet.
 
Han sover stort sett gjennom natta uavhengig av hvor mye jeg styrer med toalettbesøk og snuing. Det er nok jeg som blir den lidende hos oss. Hadde vært veldig deilig å hatt senga for seg selv nå.. Dersom vi hadde hatt et gjesterom, hadde vi nok delt oss om natta ja. Det er ikke et alternativ nå, da vi bor i 2-roms..
 
Jeg også sliter veldig om natta både med liggestilling, at mini sparker meg våken (!!), barn som kommer i løpet av natten og en urolig mann som heller ikke klarer å slå av vekkeklokka si om morgenen, så jeg har forlatt soverommet og inntatt gjesterommet. Lett den beste avgjørelsen jeg har gjort!!hehe
 
Her går det egentlig greit. Her har jeg ørepropp i det ene øret, for mannen kan snorke som en helt.. Jeg også kan ha vansker med å sovne igjen etter toalettbesøk, da tanker om baby, fødsel, navnefest etc begynner å svirre rundt. :p Når jeg endelig sovner igjen da, så sover jeg svært tungt. Spesielt hvis sønnen min er hos faren sin og jeg har mulighet til å sove utover morgenen. Er 100% sykmeldt.
Prøver å unngå soving på dagtid, men innimellom klarer jeg ikke å overdøve kroppen på nettopp dét..!
 
Det er litt både-og.

Jeg er heldigvis 100% sykemeldt så jeg slipper å stresse med søvnen. Det synes jeg er veldig deilig.

Men er så lei av alle de virkelighetstro drømmene så gjør at jeg våkner veldig stresset og sliter meg ut i søvne. Trodde ikke først det var så ille, men innser når jeg ser tilbake på de siste ukene så er det drømmene som gjør at jeg sover dårlig.

I natt drømte jeg at jeg skulle på roskilde med to babyer (!!). Fikk mange råd om å ikke dra, men jeg ble oppriktig lei meg og begynte å gråte, og syntes folk var helt sykt slemme.

Og sånn er det hele tiden.. jeg glemmer en bagatell eller skal gjennomføre noe lite, men alt blir blåst opp 1000 ganger og jeg blir så stresset og lei meg og våkner opp helt utslitt.

Så gleder meg veldig til at jeg kan slippe unna disse fæle drømmene.
 
Det er litt både-og.

Jeg er heldigvis 100% sykemeldt så jeg slipper å stresse med søvnen. Det synes jeg er veldig deilig.

Men er så lei av alle de virkelighetstro drømmene så gjør at jeg våkner veldig stresset og sliter meg ut i søvne. Trodde ikke først det var så ille, men innser når jeg ser tilbake på de siste ukene så er det drømmene som gjør at jeg sover dårlig.

I natt drømte jeg at jeg skulle på roskilde med to babyer (!!). Fikk mange råd om å ikke dra, men jeg ble oppriktig lei meg og begynte å gråte, og syntes folk var helt sykt slemme.

Og sånn er det hele tiden.. jeg glemmer en bagatell eller skal gjennomføre noe lite, men alt blir blåst opp 1000 ganger og jeg blir så stresset og lei meg og våkner opp helt utslitt.

Så gleder meg veldig til at jeg kan slippe unna disse fæle drømmene.
Uff, det hørtes slitsomt ut! Jeg kan oppleve det litt innimellom, men da tror jeg det er fordi jeg stresser eller bekymrer meg for noe i det virkelige liv, og det påvirker jo søvn og tanker i aller høyeste grad - iallfall her..
Er du bekymret for noe, kanskje?
 
Søvn???? Halv seks nå, 4. Natta på rad med 2-4 timer søvn :/
 
I natt sov jeg hele natten og frem til 7.30. Det ble nesten litt for mye. laughing6 vanligvis så våkner jeg mellom 4-5 for å gå på toalettet og så ligger jeg våken til jeg må stå opp med han på 2, eller gå på jobb.
 
Siste uka har det vært mindre søvn enn vanlig, og det merkes godt! Blir såå sliten og helt ødelagt av det, så jeg håper det snur. Hvis ikke blir det 100% sykemelding framover for jeg fungerte ikke på jobb uka som var.. :dead:
 
Har veldig variert søvnkvalitet.. men i dag som jeg utroolig godt og sovnet fort! Kjære tid det var så deilig og uvanlig
 
Veldig varierende, kommer veldig an på hvor mange ganger jeg må på toalettet o_O
 
Back
Topp