Søvn nyfødt

Summer

Flørter med forumet
Hvor mye er det vanlig at nyfødte sover. Mini er 4 uker og sover veldig godt, er våken når hun er sulten eller bleia er full. Er ellers våken i ca 30-45 min ila dagen hver 3 time hun skal ha mat. Er det vanlig at de sover så mye? Leser også at mange har fått første smilet allerede, og set har ikke vi fått ennå. Er drt normalt?

Hilsen
Stresset førstegangsfødende
 
Varierer, men ja noen nyfødte gjør ikke annet enn å sove. Så lenge baby spiser godt og har gode bleier så er det bare å nyte.
 
Hvor mye er det vanlig at nyfødte sover. Mini er 4 uker og sover veldig godt, er våken når hun er sulten eller bleia er full. Er ellers våken i ca 30-45 min ila dagen hver 3 time hun skal ha mat. Er det vanlig at de sover så mye? Leser også at mange har fått første smilet allerede, og set har ikke vi fått ennå. Er drt normalt?

Hilsen
Stresset førstegangsfødende
Noen har sovebabyer, noen har ikke. Like normalt og absolutt bare å nyte for det blir fort nok mer fart i hverdagen;) Ikke på noe negativ måte, bare mer liv, latter, lek og generelt fart hehe

På samme måte med "kommunikasjonen" mellom baby og foreldre. Noen smiler og er veldig tidlig ute med å søke kontakt mens andre koser seg med å bare nyt livet utenfor magen uten å "jobbe" så mye. De små ELSKER øyekontakt og hudkontakt så i de små stundene hun er våken er det bare å kose.

Om dere har en sovebaby som du beskriver så er det ikke rart om slikt som ordentlig øyekontakt, smil og lignende lar vente på seg da hun ikke er våken så lenge av gangen og "øver". Alt mellom den ene og den andre siden av spekteret er like normalt.

Helsestasjonen er gode å ringe til om du er virkelig bekymret men jeg ville bare nyt, nyt og nyt enda mer om livet er fremdeles ganske rolig:Heartred
 
Min sov godt over 20 timer i døgnet fra nyfødt til han var ca 3 måneder.
Den første måneden var han som regel bare våken for mat, rein bleie og 5-10 med kos, før han sov 2,5-3 timer til. Etterhvert fikk han en våken periode på ca 1 time rundt 09.00 og 18.00. Ellers var han bare våken for mat og rein bleie.
Han utviklet seg helt normalt, forholdsvis tidlig ute og gikk alt ved 9 mnd (kunne godt ha roa seg litt der :p)
 
Hvis babyen ikke har vondt nor sted, ikke er sulten eller har full bleie så vil de sove mye i begynnelsen. Noen babyer er såkalte sovebabyer og disse vil sove ekstra mye uten at det er noe galt i det. Så lenge de legger fint på seg og virker tilfredse så er det ingen grunn til bekymring.

som førstegangs er det vanskelig å ikke sammenlikne seg med andre, men babyer er forskjellig. Noen før første smil når babyen er 4 uker og andre først når de er 6 uker. Begge deler er like normalt.
 
Hvor mye er det vanlig at nyfødte sover. Mini er 4 uker og sover veldig godt, er våken når hun er sulten eller bleia er full. Er ellers våken i ca 30-45 min ila dagen hver 3 time hun skal ha mat. Er det vanlig at de sover så mye? Leser også at mange har fått første smilet allerede, og set har ikke vi fått ennå. Er drt normalt?

Hilsen
Stresset førstegangsfødende

Da vi fikk førstemann for 3,5 år siden trodde jeg at jeg skulle gå på veggen,for ho sov altså SÅÅÅ lite. Søvn var hele veien et stort problem og det føltes ut som jeg var den eneste i hele verden som hadde en unge som hata å sove :p
Nå er lillebror kommet og han sover MYYYYYYE! Herregud så deilig! Så bare nyt❤️ så lenge vekta går oppover og bleiene er våte så er alt bra. Nyt og kos deg! Mange som misunner deg tenker jeg :hilarious:
 
Da vi fikk førstemann for 3,5 år siden trodde jeg at jeg skulle gå på veggen,for ho sov altså SÅÅÅ lite. Søvn var hele veien et stort problem og det føltes ut som jeg var den eneste i hele verden som hadde en unge som hata å sove :p
Nå er lillebror kommet og han sover MYYYYYYE! Herregud så deilig! Så bare nyt❤️ så lenge vekta går oppover og bleiene er våte så er alt bra. Nyt og kos deg! Mange som misunner deg tenker jeg :hilarious:

Jeg må bare si at det er beroligende å lese om noen som har fått sovebaby etter en ikke så sovebaby hehe
Jeg kvier meg for flere barn nettopp fordi jeg som du skriv også nesten gikk på veggen de første 4 månedene. Trodde man fikk relativt like barn så derfor bestemte vi oss for å vente en del år før neste i det minste slik at vi ikke har to små men kanskje det er håp for å få oppleve en rolig barsel og permisjonstid også en gang i fremtiden. Det er jo alltid lov å håpe☺️
 
Jeg må bare si at det er beroligende å lese om noen som har fått sovebaby etter en ikke så sovebaby hehe
Jeg kvier meg for flere barn nettopp fordi jeg som du skriv også nesten gikk på veggen de første 4 månedene. Trodde man fikk relativt like barn så derfor bestemte vi oss for å vente en del år før neste i det minste slik at vi ikke har to små men kanskje det er håp for å få oppleve en rolig barsel og permisjonstid også en gang i fremtiden. Det er jo alltid lov å håpe☺️

Oh yes, forstår akkurat hva du mener :p vi venta også av den grunn + at svangerskapet med første var preget av oppkast dra uke 7-40 :nailbiting: så vi ble gravide da ho var 3 år. Da følte jeg at vi ikke kunne vente lenger, hvis vi skulle ha nogenlunde grei aldersforskjell.
Men svangerskapet her ble TOTALT annerledes også. Denne gang var det en gutt, så det kan ha noe å si :p var frisk og rask hele veien og han sover masse! Så det trenger absolutt ikke være at dere får samma typen en gang til :D
 
Jeg må bare si at det er beroligende å lese om noen som har fått sovebaby etter en ikke så sovebaby hehe
Jeg kvier meg for flere barn nettopp fordi jeg som du skriv også nesten gikk på veggen de første 4 månedene. Trodde man fikk relativt like barn så derfor bestemte vi oss for å vente en del år før neste i det minste slik at vi ikke har to små men kanskje det er håp for å få oppleve en rolig barsel og permisjonstid også en gang i fremtiden. Det er jo alltid lov å håpe☺️
Jeg og har hatt 2 vidt forskjellige babyer. Første skreik i 3 mnd, nr. 2 var superenkelt og lite gråt
 
Oh yes, forstår akkurat hva du mener :p vi venta også av den grunn + at svangerskapet med første var preget av oppkast dra uke 7-40 :nailbiting: så vi ble gravide da ho var 3 år. Da følte jeg at vi ikke kunne vente lenger, hvis vi skulle ha nogenlunde grei aldersforskjell.
Men svangerskapet her ble TOTALT annerledes også. Denne gang var det en gutt, så det kan ha noe å si :p var frisk og rask hele veien og han sover masse! Så det trenger absolutt ikke være at dere får samma typen en gang til :D
Uff, det er ikke bare-bare å være gravid heller for mange nei:bag: Jeg var relativt heldig med graviditeten, men fødsel, barsel og nesten hele permisjonen ble knallhardt.

Jeg tar med meg håpet for fremtiden jeg da :D
 
Min også sov veldig mye, særlig i starten men også nå som hun nærmer seg 10 mnd :) Tok litt tid før vi fikk god/mye øyekontakt og smil, synes hun lengre oppe spekulerte bra i at det kan ha med mye sovetid å gjøre :)
 
Back
Topp