Søvn natt og dag?

ajasto

Forelsket i forumet
Hvor mye sover de små nå om dagen? Mitt lille gull nekter å sove noe særlig om dagen. Gjør hun det så nekter hun å legge seg om kvelden. Hun er fortsatt myyyye våken om nettene pga magen, men ser ut som hun trenger litt mindre søvn nå. Hun skulle så absolutt hatt seg en dupp på dagen for hun blir sur litt utpå. Men ikke sjans.Så jeg lurer på hvordan dere har det? Kanskje jeg bare skal avskrive den helt? Måtte det nokså tidlig med mine andre søte små... så blir det vel samme her også.

Sover de noe på dagtid? Når legger de seg på kvelden og står opp?

guttungen sover to dupper på dagen på ca 1 time og siste duppen på ca 30-45min, han legger seg rundt 19.00 og er på en god natt våken tre ganger, gjerne oftere enne det, står opp i 6-7 tia, sjeldent senere en 6.

Her står vi som regel opp kl 6, og så sover han første lille lur etter ca 2 timer. Da pleier han å sove 30-40min bare... og så er vi lenge våkne, helt til sånn i 1-2tia. Da sover han for andre gang. Da spørs det litt hva vi har gjort og hvor sliten han er, men sover alt fra 40 min til 1 time og 30min...

Og så er det kveldsgrøt kl 6, bafding og så natta mellom halv 7 og 7 engang. Og da er han vanligvis så sliten at han sover på få minutter. Og sover da hele natta som regel...

Men nå skal det sies at vi har høyt aktivitetsnivå i alle minuttene vi er våkne. Han sitter aldri stille i mer enn noen få minutter og løper rundt hele dagen. Hvis vi klarer å få han til å slappe av i mer enn 10-15 min så blir fort rutinene forskyvet litt...

Her sover hun 1-2 dupper...Har sovet kun en nå i god stund, men så plutselig måtte vi ty til en halvtimes dupp rundt 15...

Legger seg som regel rund 18, og er oppe igjen rundt 6...Pluss en flaske midt på natten, denne varierer litt...

Han sover 2 ganger om dagen, sover 2-3.5t i løp av dagen (skjelden gang mindre enn 2t).Morgen mellom 7:30-9, våken ca 2t før han sover 30-2t deretter er han våken igjen i ca.3t før han sover 1-3t.
Legger seg for kvelden mellom 18:30-19:30, han sover stort sett natta gjennom :)

Her legger hun seg 19 og sover til ca kl 06. Er av og til litt våken innimellom der. Sover en hvil fra 12-14 .

Back
Topp