Søvn med nyfødt

Bedside crib? Eller vogn på soverommet. Her har vi og delt oss på natten så jeg har ikke noen gode råd dessverre :sorry:
 
Vi har planer om å samsove alle tre. Om det lar seg gjøre får tiden vise, men krysser fingrene for det!

Kanskje kutte nattammingen og legge på eget rom tidligere denne gangen? Nå er det jo umulig å si hvordan denne ungen blir, så kanskje det ikke blir et problem i det hele tatt? :)
 
Her har begge unga sovet i egen seng fra fødsel. Er så klart endel netter de har sovet på oss, sittende og halvveis liggende på stua...men i hovedsak egen seng. Første sov på eget rom fra han var 3 uker og nr 2 fra 4-5 mnd(da bytta storebror rom). Man sover så mye bedre med unga på eget rom. Og jeg erfarer at de også har sovet bedre da. Satser på egen seng og eget rom tidlig med denne også, må bare flytte nr 2 opp først også:) Men han er så Emil så vet ikke om jeg tør ha han i 2.etasje:nailbiting::nailbiting:
 
Nå fikk ikke jeg ammet guttungen men vi har aldri samsovet.. og når han var 4 mnd så flyttet han inn på eget soverom og sov natten igjennom..
Vi hadde ikke noe problem med søvn ihvertfall..
Kommer ikke til å samsove denne gangen heller :happy:
 
Med nr. 1 var samsoving valget. Nå tror jeg vi prøver delvis samsoving med barneseng i flukt med madrassen og en idé om at ungen skal delvis sove der.
 
Drev med samsoving og hadde bedside crib og ammet om natten. Hadde ikke noe problem med det. Hvilte meg på dagen mens babyen sov da jeg hadde permisjon.
 
Jeg ammet jenta vår, hun våknet med å grynte litt va hver 3. time i 4 mnd, jeg ammet mens jeg lå, la henne da enten i bedside criben etterpå eller helt opp i senga vår, sånn at hele kroppen hennes lå ved hodet mitt omtrent. Etter hvert så ammet hun hver 4.-5. time. Hun brukte å være misfornøyd fra klokka 22-1 ca i et par tre mnd og da var jeg i stua med henne og så la vi oss på rommet med pappaen igjen etterpå. Jeg og hun starta som regel ikke dagen før rundt 12 på dagen, for vi sov så godt. Vi forsov oss ofte til timer og slikt. Hahah :p

Sov veldig godt sammen vi, alle tre. Vi har aldri ikke sovet i samme rom når vi har vært hjemme, partner og jeg altså. Ungen er 2 år nå og sover fint i eget eom, men hun kommer og legger seg i midten mist på nattan og sovner (vekker ingen av oss). Denne «uvanen» tenker vi å endre på når vi flytter i sommer.

Jeg tenker at vi gjør det likt med den i magen, men at vi legger h*n i rommet til dattera vår eller et annet rom tidligere enn vi gjorde med dattera. Er litt usikre.
 
Begge mine jenter var veldig krevende som babyer, noen skikkelige skrikerunger som aldri sov, hverken dag eller natt. Så jeg er veldig forberedt på det igjen :schocked028 Jeg sov aldri mer enn 2 timer sammenhengende, og ingen av dem sov en hel natt før de var nærmere 3 år. Amma sikkert 20 ganger pr natt, så samsovig var i hvert fall et must. Kommer ikke til å kaste bort penger på egen seng til babyen i hvert fall, som jeg gjorde med jentene. Muligens investere i en ammemadrass og bare ha babyen oppi der ved siden av meg fra dag 1. Det gjorde den krevende tiden bittelitt lettere i hvert fall. Og så er jo trøsten at de sover godt i egne senger nå :)
 
Har heldigvis aldri hatt problem med søvn når de var nyfødte. Har samsovet med alle, så når de våkner var det bare å gi pupp så sovnet både jeg og baby igjen ganske fort. Og ta et par ammeøkter i sengen på dagtid i starten så fikk jeg og hvilt/sovet. Da syns jeg det er værre fra ca 8mnd til rundt 2 år. Våkner om natten og tidlig oppe på morgenen. Minste vår er nå 4,5 år og endelig er sammenhengende nattesøvn mer vanlig enn å måtte stå opp på natten. Og hun elsker å ligge i sengen vår å kose på morgenen så kan egentlig ligge så lenge vi vil.
 
Back
Topp