Søvn igjen:)

Missy

Glad i forumet
Mye tråder om søvn fra meg:)

I dag har vi hatt en hard dag! Han nektet å spise på 7 timer:0 det har aldri skjedd før så snakket med helsesøster og rådførte meg de. Han har grått i strie strømmer og har vært vanskelig å få til å falle til ro. Stakkars lille gutten vår!

Men hvordan får dere disse små til å sove på dagtid? Vi kan ikke bare ligge han rett ned og så sovner han av seg selv.

Her må vi enten bysse, legge han på pute og bysse, amme i søvn eller gå tur. Hvordan gjør dere det? Tipsv


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg gjør det jeg kaller "lure amming" jeg legger guttungen i ammestilling, stapper smokken i munnen hans, presser han godt mot meg, gjerne med en kose/gulpeklut inntil ansiktet hans og stryker han over ryggen og rompa. Sovner vanligvis i løpet av minutter hvis han er trøtt, dette fungerer på min gutt selv om han er overtrøtt.
 
Vi hadde også en dag hvor han nekta å spise på 5 timer fra kl 15-20. Hyla straks han så puppen, og var helt knust. Gråt med tårer! Jeg ble skikkelig rådvill! Vi løste det til slutt ved å gi utpumpa melk på flaske, da drakk han 125 ml og ble kjempetrøtt og sovna. Har også opplevd at han nekter å ta høyre pupp i perioder, men det har gått bra de siste dagene.

ang byssing etc.

Jeg vet det er slitsomt å bruke så mye tid på å få han til å sove, men noen barn er bare sånn. :( Prøv å ikke stress. Han er liten ennå.
 
Jeg gjør det jeg kaller "lure amming" jeg legger guttungen i ammestilling, stapper smokken i munnen hans, presser han godt mot meg, gjerne med en kose/gulpeklut inntil ansiktet hans og stryker han over ryggen og rompa. Sovner vanligvis i løpet av minutter hvis han er trøtt, dette fungerer på min gutt selv om han er overtrøtt.
Denne taktikken funker også her innimellom!
 
Oi, det må prøves!!:) takk! Vi jobber med at han skal ta smokk!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har plutselig fått problemer på natta. Hun våknerhver andre time for mat, noe som resulterer i at vi begge sover 1-1,5 timer om gangen bare. Det klarer ikke jeg mer. Før sov hun 4-6 timer på natta. Hun ligger i egen vugge ved siden av meg. Noen som skjønner hva dette kommer av eller har noen tips?
 
Vi har plutselig fått problemer på natta. Hun våknerhver andre time for mat, noe som resulterer i at vi begge sover 1-1,5 timer om gangen bare. Det klarer ikke jeg mer. Før sov hun 4-6 timer på natta. Hun ligger i egen vugge ved siden av meg. Noen som skjønner hva dette kommer av eller har noen tips?
Hm.. blir hun ammet i søvn? I så fall kan det vel være at hun reagerer på at hun ikke er på samme sted lenger når hun våkner og må tilbake til puppen for å sovne? Da er det kanskje et alternativ å prøve å legge henne døsig, men våken?

Eller så kan det vel bare være økedøgn? Har forstått at disse kan komme i perioder på opptil en uke?

app'en
 
Hm.. blir hun ammet i søvn? I så fall kan det vel være at hun reagerer på at hun ikke er på samme sted lenger når hun våkner og må tilbake til puppen for å sovne? Da er det kanskje et alternativ å prøve å legge henne døsig, men våken?

Eller så kan det vel bare være økedøgn? Har forstått at disse kan komme i perioder på opptil en uke?

app'en
Hun ammes aldri i søvn, så er nok ikke det. Tenkt på økedøgn jeg også, men det er jo bare på natta. På dagen kan hun gå som vanlig 3 timer uten mat.
 
Hun ammes aldri i søvn, så er nok ikke det. Tenkt på økedøgn jeg også, men det er jo bare på natta. På dagen kan hun gå som vanlig 3 timer uten mat.
Uff, nei da vet jeg ikke. Høres uansett veldig travelt ut, så håper det går fort over ! Ikke noe kjekt å være oppe så mange ganger på natta..
 
Vi har plutselig fått problemer på natta. Hun våknerhver andre time for mat, noe som resulterer i at vi begge sover 1-1,5 timer om gangen bare. Det klarer ikke jeg mer. Før sov hun 4-6 timer på natta. Hun ligger i egen vugge ved siden av meg. Noen som skjønner hva dette kommer av eller har noen tips?


Jeg tenkte også på økedøgn? Vi hadde det slik i 4 dager forrige uke, amming annenhver time eller oftere, men da var det både natt og dag.

Kan det være hun spiser mindre når hun først spiser og dermed vil ammes oftere? Hvor gammel er hun?

Min lille på 10 uker pleier å ammes hver 2. -3. time om natten, gleder meg til lengre økter :)
 
Jeg tenkte også på økedøgn? Vi hadde det slik i 4 dager forrige uke, amming annenhver time eller oftere, men da var det både natt og dag.

Kan det være hun spiser mindre når hun først spiser og dermed vil ammes oftere? Hvor gammel er hun?

Min lille på 10 uker pleier å ammes hver 2. -3. time om natten, gleder meg til lengre økter :)
Tenkte og på at kanskje hun spiser mindre av gangen. Er ikke så godt å si hva det kan være. Hun er 10 uker. Håper det gir seg snart, mor er sliten :(
 
Skjønner godt du er sliten- tar på å ikke få skikkelig søvn. Gleder meg virkelig til lengre økter her og.

Sovner hun mens hun spiser? Kanskje det som gjør at hun evt spiser mindre? At du må vekke henne? Stimulere sugerefleksen?

Ikke glem at det vil bli bedre:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp