Søvn igjen..

HvitSnø

Elsker forumet

Hvor mye sover deres snart-2åringer i løpet av døgnet??

Min sover så utrolig mye, at jeg ikke kan forstå at det kan være normalt. Nesten sånn at jeg begynner å lure på om det er noe galt...

For eksempel så sov han i natt fra 18.30 - 9.30 (altså 15 timer), deretter la han seg igjen kl 12.00 for sin vanlige hvil. Nå er klokka 14.05 og han har fortsatt ikke våknet. Det vil si at han til nå har sovet 17 timer dette døgnet.Dette er et ganske så normalt døgn for han når han ikke er i barnehagen. Er ikke det veldig mye??

Når han er våken er han veldig våken;) Han er en aktiv gutt som er der han skal være både grovmotorisk, finmotorisk, språklig, sosialt osv. 

 
Vi har det ganske likt. Crazbaby sover nok like mye når han er hjemme. Han har alltid vært et sovedyr. Til og med sovet til kl 11 mange ganger. Han står opp litt før kl 08 når han skal i bhg og da må jeg vekke han. Noen trenger mye søvn. Andre mindre. Det gjelder oss selv også.
 
Snuppa her sover fra ca. 19 - 06, og har en formiddagshvil fra ca 11 -13.
 


CrazyBeautiful skrev:
Vi har det ganske likt. Crazbaby sover nok like mye når han er hjemme. Han har alltid vært et sovedyr. Til og med sovet til kl 11 mange ganger. Han står opp litt før kl 08 når han skal i bhg og da må jeg vekke han. Noen trenger mye søvn. Andre mindre. Det gjelder oss selv også.


Ja våre to har i grunnen alltid vært ganske like :) Godt å høre at andre og har det sånn!! :) Og så er det jo deilig og å kunne sove litt på morgenen!!!
 


HvitSnø skrev:


CrazyBeautiful skrev:
Vi har det ganske likt. Crazbaby sover nok like mye når han er hjemme. Han har alltid vært et sovedyr. Til og med sovet til kl 11 mange ganger. Han står opp litt før kl 08 når han skal i bhg og da må jeg vekke han. Noen trenger mye søvn. Andre mindre. Det gjelder oss selv også.


Ja våre to har i grunnen alltid vært ganske like :) Godt å høre at andre og har det sånn!! :) Og så er det jo deilig og å kunne sove litt på morgenen!!!



Det er ubeskrivelig godt og setter pris på at han er glad i å snorke i vei. Han må ha arvet sovehjertene våre. :)
 
Ja, deilig er det! :) Her må han ha arvet sovehjertet til mannen, for mitt er ikke såååå bra ;) Mannen, derimot, kan sove når som helst og hvor som helst! Er nesten imponerende!! ;)
 
sover fra 7 til 7 som regel. 

Kvil på dagen fra kl 12. Sover 1,5 timer i bhg, har nettopp begynt med det. Men tidligere har hun kunnet sove lengre , 2-3 timer. Men andre dager sover hun ikke i det hele tatt. Har ligget i vogna i bhg i 1 time og bare kikket..
 
snuppa legger seg som regel kl 19 (sovner nærmere 20 da) og sover til alt mellom 7 og 8.30 :) sover ikke lenger enn til 14 på dagen...måtte kutte ned på sovinga der siden hun ikke ble trøtt på kvelden rett og slett :P
 må vekke henne stort sett hver morgen da, for å komme oss avgårde til barnehage og skole :P syns det er litt trasig...hun sover jo så godt!

siste uka har det bare vært tull med legginga på kvelden...med KJEMPE sene kvelder :S men men...sånn er det nå av og til..
 
Min sover fra ca.19.00 - 06.00 på natta, og ca.12.00 - 13.30 på dagen. 

Så det er stor forskjell på dem ja.... :) 
 
Adrian sover fra 18.30 til 07.00 omtrent. Ellers sover han i alt fra 2 til 4 timer på dagtid, uavhengig om han er i barnehagen eller hjemme. Jeg mener at han må få sove så lenge han har behov for det. : ) 14,5 til 16,5 time i døgnet omtrent, da...
 
Back
Topp