Søvn i svangerskapet

R-40523104

Andre møte med forumet
Jeg er nå i uke 13, førstegangsgravid, og sliter så med at jeg våkner hver gang jeg snur meg om nettene, og ligger våken en stund før jeg sovner igjen. Er trøtt hele dagen, men antar at dette også er hormonelt.
Finnes det noen tips for å sove bedre på natten?
Når burde jeg gå til innkjøp av sånn gravidpute?

Jeg bruker en vanlig pute mellom knærne/mage/madrass.

Her sover jeg som en sten hver 3 eller 4 natt når kroppen er trøtt nok. Også i uke 13. Mye trøtt. Desverre ingen gode tips. Vært sånn i alle mine svangerskap.

Prøv med vanlig puter først :) Eg kjøpte bbhugme tidlig for eg trudde eg ble å få mye bruk for den. Trur eg var 8 uker på vei da. Men ble aldri venn med den. Fungerte bedre med flere vanlige puter i senga med meg. Både mellom beina og noe å holde rundt når eg va høygravid. Så gravidpute var et bomkjøp for meg.

Sliter veldig med det samme, uke 12. Ønsker meg gravidpute til jul, er ganske desperat nå :smiley-ashamed004 Flere venninner har sagt det ble en redning for dem, så jeg er håpefull!

Prøv med vanlig puter først :) Eg kjøpte bbhugme tidlig for eg trudde eg ble å få mye bruk for den. Trur eg var 8 uker på vei da. Men ble aldri venn med den. Fungerte bedre med flere vanlige puter i senga med meg. Både mellom beina og noe å holde rundt når eg va høygravid. Så gravidpute var et bomkjøp for meg.
Enig der! Lurer på om det har noe med høyden min å gjøre. Er bare 162 cm og synes bbhugme puta blir veldig stor og lang for meg.

Enig der! Lurer på om det har noe med høyden min å gjøre. Er bare 162 cm og synes bbhugme puta blir veldig stor og lang for meg.
163 her. Eneste gang bbhugme hjalp var de siste 2 ukene men da brukte eg søster sin som har overlevd 2 svangerskap og da var ganske "banket" så den var da perfekt til å slenge bein og arm over. Mens den nye var alt for full og hjalp ikke å slakke den fordi da ble den mjuk der eg ikke ville ha den mjuk

Dere som syns den ble for stor, kan jeg spørre hvilken modell dere hadde? :) Jeg er også 163, så da vet jeg at jeg bør se etter en mindre en eventuelt!

Takk for tips, da skal jeg raide gjesterommet for puter og prøve :angelic: Er selv 163, har ikke tenkt på at de kan bli for store:)

Jeg er nå i uke 13, førstegangsgravid, og sliter så med at jeg våkner hver gang jeg snur meg om nettene, og ligger våken en stund før jeg sovner igjen. Er trøtt hele dagen, men antar at dette også er hormonelt.
Finnes det noen tips for å sove bedre på natten?
Når burde jeg gå til innkjøp av sånn gravidpute?
Det er dessverre hormonene som påvirker søvnen. For meg hjalp det å ikke ha det altfor varmt i soverommet, bruke pute mellom knærne og føttene, og trene/være i mosjon på dagtid. :)

Jeg er også 163 cm og elsker den store bbhugme puta! Tror det er veldig smak og behag. Kjøpte sist svangerskap (og angret som pesten på at jeg ikke hadde kjøpt den tidligere da). Denne gangen kom puta oppi senga omtrent med positiv test :hilarious:

Bbhug me er elsk pute , har den lange . Fysioterapeuten min anbefaler å beholde dem å bruke dem til vanlig også . Har brukt pute før og det går , men pølsa er et pluss .

Sovna vil endre seg gjennom hele svangerskapet .

Back
Topp