Søvn i svangerskapet

Mami2b

Forelsket i forumet
Marsboere 2020
Aprilspirene 2024❤️
Hvordan har søvnmønstret deres utviklet seg i svangerskapet?

Jeg har blitt så døgnvill og er mye våken om natten. Våkner dessuten ofte når jeg snur meg. Sover best på morgen/formiddagen når jeg helst skulle gjort andre ting, veldig ueffektive dager med andre ord :dead:
 
Sover greit. Når jeg våkner sovner jeg som oftest fort
 
Sovner gjerne i 3 tiden, til tross for jeg legger meg i 12 tiden og sover til rundt 9-10. Da har jeg gjerne vært på do hver 3 time også.

Innså nettopp jeg ikke har vært på do denne natten og sovet sammenhengende. Kan ikke huske sist :love2
mulig den lille vannslurken om kvelden til vanlig er nok for å starte vannkranen i meg :wacky:
 
Samme her.. Sover generelt dårlig og våkner hver gang jeg snur på meg, og når jeg må på do. Sover vel 2-3 timer om natten.
 
Sov veldig mye, og godt i starten. Nå våkner jeg lett, ofte uten grunn, eller fordi jeg må tisse, må snu meg, har leggkramper, verker etc. Sover sikkert innpå 6t totalt sett, men bruker lang tid på å sovne og får lite sammenhengende søvn. Er sånnsett også døgnvill av tredelt turnus og har ei fra før som våkner hyppig på natt, så det er mange faktorer som sikkert spiller inn.
 
Føler meg heldig, for i følge fotnoten sover jeg mellom 6-8 timer hver natt. Ja, jeg våkner og må gå på do 1-2 ganger, pluss når jeg må snu meg og omorganisere bbhug-me og div andre puter - men jeg sovner heldigvis ganske fort igjen. Jeg blir fort trøtt på kveldene nå, så jeg legger meg 9-10 tiden. I tillegg sover jeg nå noen dager litt på dagtid også. Får bare nyte det så lenge det varer :playful:
 
Føler meg heldig, for i følge fotnoten sover jeg mellom 6-8 timer hver natt. Ja, jeg våkner og må gå på do 1-2 ganger, pluss når jeg må snu meg og omorganisere bbhug-me og div andre puter - men jeg sovner heldigvis ganske fort igjen. Jeg blir fort trøtt på kveldene nå, så jeg legger meg 9-10 tiden. I tillegg sover jeg nå noen dager litt på dagtid også. Får bare nyte det så lenge det varer :playful:

kan også våkne og knote med bbhug me’en fordi den tar så mye plass, stakkars samboer ligger snart utfor senga :p den er god for søvnen ihvertfall, beste kjøp i svangerskapet
 
Venter fremdeles på at den dårlige gravidsøvnen skal starte! Sover mellom 6 og 8 timer sammenhengende hver natt, så samme som før jeg ble gravid. Overgangen til livet med nyfødt kommer til å bli tøff :D
 
Har hatt forferdelig nattesøvn i flere mnd - er gravid uke 31+0 idag. Våkner for må tisse mange ganger og sliter med å sovne igjen, våkner fordi jeg har karpaltunnelsyndrom og høyre arm verker og dovner bort flere ganger gjennom natten, har urolige bein og syke mareritt hver natt. Virker som jeg har fått alle natt-gravid-plagene for er egentlig i fin form, bortsett fra nå ekstremt trøtt hver dag så gråter lett og bekymrer meg lett for alt mulig
 
Har hatt forferdelig nattesøvn i flere mnd - er gravid uke 31+0 idag. Våkner for må tisse mange ganger og sliter med å sovne igjen, våkner fordi jeg har karpaltunnelsyndrom og høyre arm verker og dovner bort flere ganger gjennom natten, har urolige bein og syke mareritt hver natt. Virker som jeg har fått alle natt-gravid-plagene for er egentlig i fin form, bortsett fra nå ekstremt trøtt hver dag så gråter lett og bekymrer meg lett for alt mulig

huff, dette hørtes slitsomt ut. Har også kjent på alle plagene, men ikke HVER natt og ikke alt samtidig. Håper du får noen gode netter innimellom før lille kommer, selvom det nok blir tyngre og tyngre på slutten :inpain:
 
Siste to ukene har det blitt mye dårlig søvn, maks tre timer sammenhengende... Så jeg sover som oftest flere lurer akkurat når det passer seg iløpet av dagen nå:p
 
Nattesøvnen varierer mye. Våkner som regel flere ganger ila natten for å snu meg med vondt bekken. Kan også våkne av at armer har dovnet bort, pga halsbrann og/eller at jeg er potte tett i nesa :wtf: andre ganger våkner jeg tilsynelatende uten grunn. Ikke vært noe plaget av å måtte stå opp for å gå på do heldigvis :) så alt i alt ganske mange oppvåkninger, og enkelte gode netter hvor jeg bare våkner 1-2 ganger og sovner fort igjen
 
Sover stort sett godt. Og sammenhengende :angelic: våkner såvidt av lyd fra babycallen iblant men mannen håndterer det så eg kan bare sove videre.
Våkner typ i 6-tida om morgenen, like greit å stå opp. Vonde hofter/bekken vanligvis så trenger å komme meg litt opp og igang med dagen :) trøtt likevel, men går greit. Steintrøtt i perioder der toåringen sover dårlig.
 
Søvnen blir dårligere og dårligere. Våkner av at jeg må på do, babyen ligger vondt inni magen så jeg må snu meg, leggkramper, og generelt mye dårligere søvnkvalitet. Men får endel timer søvn i det minste sånn totalt sett. Må vel bare forberede meg på dårligere søvnkvalitet ettersom tiden mot termin nærmer seg
 
Sover stort sett godt. Og sammenhengende :angelic: våkner såvidt av lyd fra babycallen iblant men mannen håndterer det så eg kan bare sove videre.
Våkner typ i 6-tida om morgenen, like greit å stå opp. Vonde hofter/bekken vanligvis så trenger å komme meg litt opp og igang med dagen :) trøtt likevel, men går greit. Steintrøtt i perioder der toåringen sover dårlig.

kan tenke meg at det må være tungt å være gravid småbarnsforelder :dead: gruer meg litt til den dagen det blir meg, foreløpig har jeg bare mine egne svangerskapsplager å håndtere :)
 
Sover ikke så godt, noe som tydeligvis påvirker det fastende blodsukkeret ganske negativt.
Men er jo arbeidsledig nå, så sover somregel en times tid på dagtid før 3åringen kommer hjem
 
Sover ikke så godt, noe som tydeligvis påvirker det fastende blodsukkeret ganske negativt.
Men er jo arbeidsledig nå, så sover somregel en times tid på dagtid før 3åringen kommer hjem
Kan nattesøvnen påvirke det fastende blodsukkeret? Jeg har nettopp begynt med insulin pga for høyt fastende blodsukker, men ante ikke at søvnen kunne påvirke det:woot:
 
Back
Topp