Søvn, hvordan sover dere?

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Lurer litt på hvordan det er med søvnen deres?
Er den sammengengende?
sover dere mye på dagen?
Hvor lenge sover dere, og hvilken sovestilling fungerer for dere?

Natta er veldig lang, våkner mye og drømmer mye. Legger meg i ni-ti tida og står opp i 9-tida. Har som regel en lur på dagen, det hjelper veldig! :)

Sover veldig lite, kanskje 1-2 timer gjennom natta, fra ca 4-5 tiden er jeg ofte våken uansett at er trøtt for ikke sove. Er jeg heldig sovner 9-10 tiden ca 1-2 timer. Får ikke sove på dagen, det er veldig veldig veldig sjeldent. Er trøtt og sliten i kroppen men hjelper ikke på søvn

Har sovet mye bedre dette svangerskapet, da lille i magen er rolig på natten :) Oppe 2-10 ganger for tissing, men sovner stort sett fort nå :) Sover ikke på dagtid uansett hvor trøtt eg er for da blir nattesøvnen ødelagt. Ligger på siden :)

Litt opp og ned, sover godt, men er våken for å tisse 2-6 ganger løpet av natta, men igjen så sovner jeg ganske fort igjen etterpå :)
Noen netter sover jeg elendig og kan sitte oppe flere timer:o

Nå fikk jeg bbhugme ammepute av søsteren og det har hjulpet mye med nattesøvnen ;)

Akkurat nå sover jeg ikke [emoji14] sover til sammen 2 timer tenker jeg. Tisser 6-8 ganger, masse murringer og vonde kynnere... holdt på sånn i snart 2 uker. Så litt lei. Men 39+2 i dag, så ikke lenge igjen :)

blir lite søvn her også... tar lang tid å sovne.. samt at jeg er oppe hver 2-3 time for å tisse.. :P
Ligger på siden med en ganske stor pute mellom knærne (hjelper på symfyseløsningen min)..

Siste par nettene har jeg nok ikke såvet mer enn 2-3 timer totalt pga vonde kynnere / murringer /maserier :eek:
Klarer ikke såve på dagen uansett hvor trøtt og sliten jeg er, så går ofte rundt i Zombie-modus etter middag... :wacky:

Sover lite for tida. Mageboeren er veldig aktiv på natta så blir automatisk våken av det selv om jeg egentlig er veldig trøtt. Går mye på do og våkner i tillegg en del av halsbrann også. Sover max to timer sammenhengende. Og sjeldent mer søvn enn 4-5 timer til sammen. Har av og til en liten hvil på dagtid. Sover ca bare på høyre side da alt annet er ubehagelig.

Varierer veldig. Var mye våken i natt. Svetting og halsbrann og vond liggestilling fordi jeg må høyere opp pga halsbrannen.

De siste dagene har jeg sovnet vel rundt kl 02 eller så. Så står jeg opp mellom kl 06-07. Da har jeg hvert på do to ganger inni der ca. Så sover jeg kanskje 2 timer om dagen, men det er ikke alltid. Må våkne for å snu meg(bekkenet er vondt), men det varierer mellom rygg, og ulike sider. Har ikke noe fast.

men i natt har jeg sovet 1 time... og det er jo alt forlite, arg... Ekstremt mye nedpress og urolighet i kroppen i natt så fant ikke roen. Men max 20 dager igjen nå :)

Sover fortiden tilsammen ca....2-3 timer på natten. Går på do hver halvtime ca. Det er helt sinnsykt. Kjempe trøtt er jeg men jeg våkner alikevell. Og har dtore problemer med å finne søvnen igjen. Har aldri vert et "hvile/sove på dagtid" menneske...då har virkelig gått på underskudd med søvntimer. Først nå de siste dagene har jeg klart å sove 1-3timer på formiddagen. Syns det er rart at kroppen klarer holde seg i gang med så lite søvn. Hehe

Begynner å bli veldig mange uker siden jeg sov en sammenhengende natt - våkner hvertfall minst 1-2 ganger, og i verste fall hver time. Søvnen bedret seg betraktelig etter at BBhugme kom i hus ;)
Mini er ganske rolig på natta (håper det vedvarer!) og jeg er ikke plaget av kynnere riktig enda. Er også en av dem heldige som ikke trenger å tisse på natta, men halsbrannen er et lite helvete innimellom. Klarer ikke å sove på dagtid, så enkelte dager er jeg en vandrende gretten zombie (stakkars mannen min..) :P

Sover meget dårlig, er slik at jeg gruer meg til å legge meg i senga. Må snu meg ca hver halvtime, får så vondt i ribbein av å ligge på siden. Får vondt i rygg av å ligge på ryggen.
Og så opp 2-4 ganger på do om natta.
Sover litt i en stol på stuen når eg får det til, blir ikke så lenge om gangen der heller,men ingen smerter der :)

Huff, nå føler jeg meg litt smålig som har klaget på dårlig søvn, som dessuten er den eneste skikkelige plagen jeg har hatt.
Men jeg sover jo masse i forhold til de fleste her:eek:

Legger meg rundt midnatt og står opp ca 7.
På do 2-3 ganger i løpet av natta, og våken for å snu meg ca annenhver time. Men sovner som regel fort igjen.

Sover på siden, men får vondt i hoftene.

Noen netter er verre en andre, men generelt sett føler jeg at jeg får nok søvn:)

Sover veldig «lett».. våkner av den minste ting, viss jeg først klarer å sovne.. får raskt vondt i hoftene og må snu meg ofte (noe som er en treningsøkt bare det).. våkner ofte opp med sterke smerter i hendene(fingerleddene) også, tror det skyldes væskeansamlingen.. noen ganger visner hånden bort også, viss jeg ender opp med å ligge på den [emoji14] så må jeg opp på toalettet, og da starter innsovningprosessen på nytt!:p i tillegg snorker mannen.. uff xD

Sover stort sett ikke spesielt godt om natta, men mange ganger :)

Ligger på siden, stort sett med ei pute mellom knærne. Må helst ligge på høyre side, virker som om mini og foretrekker det. Det dumme er at da ligger jeg snudd bort fra mannen, men sånn får det bare være. Oppe 1-3 ganger for å tisse, våkner i tillegg hvis jeg må snu meg eller når jeg har ligget for lenge i samme stilling. Våkner og noen ganger av at jeg selv snorker. Sovner heldigvis raskt igjen. Ikke mange timene sammenhengende søvn, men får nok 6-7 timer til sammen likevel. Skjønner jeg er heldig :)

Sovner ofte 15-20 min i stolen når jeg kommer hjem fra jobb, da fungerer jeg greit om kvelden også.

Lurer litt på hvordan det er med søvnen deres?
Er den sammengengende?
sover dere mye på dagen?
Hvor lenge sover dere, og hvilken sovestilling fungerer for dere?

Relativt sammenhengende søvn her, sovner vel i 0030 tiden, (Før det er det så mye liv at jeg har ikke sjangs).
Så sliter jeg litt med å sovne, (må sove på siden, høyre og venstre funker fint begge deler litt avhengig av hvordan den lille ligger i magen). Våkner en gang rund 0600 fordi jeg må tisse, ellers kan jeg godt sove til jeg våkner, hvis jeg derimot må stå opp før jeg er uthvilt, så må jeg sove en time ca på dagen.

Men er veldig sliten da, men ikke sove sliten på en måte.

Går så opp og ned med søvnen, men prøver stort sett å ikke legge meg senere enn 22.00 og tar meg gjerne en lur når jeg har levert i bhg. på morgenen. Føler fortsatt på ingen måte at jeg noen gang er uthvilt:p. Vrir meg mye om natten, finner ingen god stilling, sover lett og er oppe 3-5 ganger for å tisse. Mannen har i tillegg vært ganske så sympatigravid denne gangen (dvs. har lagt på seg litt) og snorker stort sett som et uvær hver natt (han snorker like mye hver gang han legger på seg).... Den beste søvnen jeg har i løpet av et døgn er den timen jeg har på dagen :p Eneste jeg "trøster" meg med er at det ikke blir noe mer søvn når lille kommer;)

Sover relativt dårlig. Mye pressingen om natten, så våkner og snur meg mye, må også opp ett par ganger om natten. Sliter da med å sove igjen. Etter småen er levert i Bhg er eg ferdig og må legge meg nedpå ett par timer for å fungere på dagen. Etter 18-19 om kvelden er eg egentlig ganske ferdig og venter på å kunne legge meg igjen :p

Sover i teorien greit. våkner mye for å gå på do, eller storebror som turner

Back
Topp