søvn hos spedbarn

Guest
jeg har en gutt på 5 uker som helt siden fødselen har slitt med å finne roen. han har også kolikk, men han sovner skjeldent. jeg må sitte å bysse han lenge, og er jeg heldig kan jeg legge han fra meg uten at han våkner han klarer ikke å ligge i sengen el vognen og sovne der av seg selv.. er så vidt han sovner om vi er på trilletur, kanskje etter mye gråt.

På kvelden er han så trøtt, at med engang han har sovnet i armene mine, så kan jeg flytte han over i vuggen. Men etter nattmåltidet, så må han sove med oss, ellers vil han ikke sove. Jeg gir flaske, og nutramigen erstatning.

Jeg begynner å bli frustrert. Jeg har ikke tid til noe annet en å vugge på han, og jeg har også en gutt på 2 år som trenger oppmerksomhet. Noen tips? Noe som kan plage han som gjør at han ikke vil sove alene, eller trenger han bare ekstremt mye kroppskontakt?
 
hei har samme problem med mine tvillinger som nå er 7 uker.de har ikke kolik men vill ikke såve. jeg har spurt alle om råd å får bare beskjed om at det vil rette seg med tiden. forstår godt at du blir frustrert.en av jentene mine hadde litt luftplager men jeg fikk tips om å prøve minifom 10 dråper mot luft, ( kjøpes på apoteke) det funker godt. minifomen ødleger luftboblene i tarmen.jeg har brukt det siden mine barn var 3-4 uker. ambefale dæ å spør om hjelp så du får fri i 1-2 tima. helsestasjonen har folk som kan kåme hjem til deg å hjelpe deg litt. 
lyke te videre, får håp d bli likar snart.
 
Hei!
Skjønner gost at du er fruatret og sliten når barnet ditt gråter mye og sover lite. Jeg vil råde deg å sprø om du kan få komme til helsestasjonen for å få sjekket gutten din. Han skal jo snart på 6 ukers kontroll likevel, og du kan helt sikkert få fremskyndet denne helsekontrollen. Det er alltid lurt å rådføre seg med en leg før en starter opp med spesielle morsmelkerstaningsprodukter som Nutramigen. Det brukes i tilfeller der man mistenker gluten- og melkeallergi.
Barnets vektøkning sier også mye om barnets helse og  trivsel
Dersom banret ditt har mye luft, kan du forsøke å la ham ligge endel på magen når han er våken. Ofte er det da lettere å kvitte seg med lufta. Mange opplever at hverdagen blir lettere ved å bruke en bæresele for spedbanr/ evt. sjal for å roe barnet. Du kan også gjerne forsøke å gi Minifomdråper. Dette kan gis på en teskje eller blandes med mme. Ettersom gutten din får mme, er det også viktig å være obs på at han bæsjer daglig. JEg håper for alels del at dere kan finne ut av dette og at helse familien kan få roligere dager og netter, Beste hilsen Elin
 
Apropo minifom som skal gis med teskje.. Jeg drypper 10 dråper rett i munnen hennes, er det dumt det eller??
 
vi gir minifom, og fenikkel-te. men kolikken er ikke hovedproblemet, men at han ikke sovner alene.. vi har vært hos lege, og det er han som ba oss starte med nutramigen. så det har han fått siden han var 2 uker. ting er mye bedre etter vi begynte på det.

 
Back
Topp