Søvn er for pingler.....

Baby 2017

Flørter med forumet
Vet iķke hva som skjer jeg.....men det er søndag og jeg er våken. Kl er 7 liksom.....fikk lagt meg kl 2 i natt. Ikke trøtt nå. Men sovner sikkert på sofaen om et par timer. Syns dette begynner å bli litt plagsomt. Savner å kunne sove iallfall 6 timer i et strekk uten dobesøk, matpause og oppvåkning. ...:dummy1::dummy1::dummy1:

Kroppen er rar som øver seg på mange oppvåkninger og lite søvn. Skulle tro det ideelle var å sove godt og lenge frem til fødsel, for det er jo ca 2 år uten søvn i vente!

Forbered deg på maks 3 timers sammenhengende søvn fra fødsel av, så er det ikke så ille nå ;) Jeg synes jeg er heldig som ennå sover 6-7 timer (minus et par-tre oppvåkninger for å bytte liggestilling) om natta. Vet det bare blir verre frem til fødsel og deretter kan man se langt etter sammenhengende skjønnhetssøvn :)
I dag måtte jeg opp fordi det pressa på ribbeina og jeg nesten tissa på meg, tre timer og en frokost senere, tar jeg meg en dupp til :)

Jeg er en av dem som er mer utslitt av søvnmangel i svangerskap enn med nyfødt :P Har slitt med å sove siden uke 12, og det er så sykt frustrerende!
I natt fikk jeg ikke sove fordi jeg har bihulebetennelse og det gjør så jævlig vondt! Kan jo bare ta paracet og nesespray 3 ganger i døgnet, og effekten varer kanskje et par timer hver gang..

Forbered deg på maks 3 timers sammenhengende søvn fra fødsel av, så er det ikke så ille nå ;) Jeg synes jeg er heldig som ennå sover 6-7 timer (minus et par-tre oppvåkninger for å bytte liggestilling) om natta. Vet det bare blir verre frem til fødsel og deretter kan man se langt etter sammenhengende skjønnhetssøvn :)
I dag måtte jeg opp fordi det pressa på ribbeina og jeg nesten tissa på meg, tre timer og en frokost senere, tar jeg meg en dupp til :)
Hadde hvert fornøyd om jeg fikk sovet i 3 timer nå uten forstyrrelser. Våkner jo hver halvtime natta gjennom. Så gir gjerne opp etter å ha holdt på slik en stund. Men er flink til å få en liten lur flere ganger om dagen. Magen er ikke så stor ennå. Men tydelig at det er en liten prinsesse inni der som krever sin plass og ikke minst oppmerksomhet :p

Jeg er en av dem som er mer utslitt av søvnmangel i svangerskap enn med nyfødt :p Har slitt med å sove siden uke 12, og det er så sykt frustrerende!
I natt fikk jeg ikke sove fordi jeg har bihulebetennelse og det gjør så jævlig vondt! Kan jo bare ta paracet og nesespray 3 ganger i døgnet, og effekten varer kanskje et par timer hver gang..
Får håpe det blir slik for meg også da:p Første barnet dette her. Så alt er jo helt nytt.

Får håpe det blir slik for meg også da:p Første barnet dette her. Så alt er jo helt nytt.

Det er ikke alle med småbarn som ikke får sove en hel natt på 2 år altså... Noen barn er sovebarn og sover tidlig natta gjennom, men andre våkner hyppigere. I starten trenger de jo mat, men det er ikke alle som trenger det til de er 2 ;) Ikke ta sorgene på forskudd, man vet aldri hvilket barn man får.
Junior her gråt på dag og ettermiddag og sov aldri mer enn 15 min på dagtid til han var 7-8 mnd, men han sov natta gjennom fra han var 6-8 uker :)

Det er ikke alle med småbarn som ikke får sove en hel natt på 2 år altså... Noen barn er sovebarn og sover tidlig natta gjennom, men andre våkner hyppigere. I starten trenger de jo mat, men det er ikke alle som trenger det til de er 2 ;) Ikke ta sorgene på forskudd, man vet aldri hvilket barn man får.
Junior her gråt på dag og ettermiddag og sov aldri mer enn 15 min på dagtid til han var 7-8 mnd, men han sov natta gjennom fra han var 6-8 uker :)
Tar ingen sorger på forskudd:happy: alle er forskjellige og har ulike behov. Blir spennende å bli kjent med lille frøkna som bor i magen min. Forsatt 7 uker igjen til termin, men lurer veldig på hvem hun er. Gleder meg masse og vet at hverdagen ikke blir den samme igjen. Men ønsket om barn har hvert der så altfor lenge så tror dette blir bra uansett :rolleyes:

Hehe, det er sant :) Må være deilig med sovebabyer [emoji5]

Hehe, det er sant :) Må være deilig med sovebabyer [emoji5]

Vel. Jeg tror min sov av ren utmattelse av å gråte omtrent nonstop fra han våknet om morgenen tilmhan slokna om kvelden.. men vi fikk sammenhengende søvn om natta da :)

Sover ennå kjempegodt på natta her[emoji4] Guttungen på snart 4 år sov natta rundt 7-7 fra 6 uker. Så blir interessant å se hva hu her gjør. For øyeblikket sover no hun å hele natta i magen sånn som storebror gjorde i magen.

Vel. Jeg tror min sov av ren utmattelse av å gråte omtrent nonstop fra han våknet om morgenen tilmhan slokna om kvelden.. men vi fikk sammenhengende søvn om natta da :)

Uff, stakkars [emoji17] takke meg til en glad gutt på dagen som våkner litt på natten!

Uff, stakkars [emoji17] takke meg til en glad gutt på dagen som våkner litt på natten!

Han har har alltid vært lett å legge for natta, jeg håper litt på en sånn til! Uten all gråten på dagen da. Hvor sender man ønskeliste? :D

Håper det er et godt tegn at jeg enda får sove inntil 5 timer i strekk og at lille i magen er rolig mellom 23 og 09 hver natt ;)

Back
Topp