søvn de små ,

MiaDenPia

Elsker forumet
Når legger de seg for kveldenbog hvor lenge sover de? og sover dr noe på dagen, evt hvor mye /lenge / når?


idag var mini min trøtt tidlig Så sov fra ca 10-12 prøvde å få ham til å ta en lur til men han ville ikke, kl seks var han kjempe trøtt så jeg lot ham få 20-30 mins lur, da jeg vekket ham var han veldig uenig og ville helst sove mer, fikk i ham kveldsmat også tannpuss, så lå han lenge på fanger mitt å koste meh sove nei. .. ikke før kl 22 , etter nok en melke skvett

(fri fra bhg idag grunnet planleggingsdag) Vært hos gs og fått mrsa vaksinen
noen tips
Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Last edited:
Her legger hu seg mellom 20-22, rot i rutiner(igjen) pga tenner.. Sover til mellom 8 og 9. Og en dupp i 11-12 tiden, på alt fra 1,5-3 timer, avhenger av nattesøvn. :)
 
Når legger de seg for kveldenbog hvor lenge sover de? og sover dr noe på dagen, evt hvor mye /lenge / når?


idag var mini min trøtt tidlig Så sov fra ca 10-12 prøvde å få ham til å ta en lur til men han ville ikke, kl seks var han kjempe trøtt så jeg lot ham få 20-30 mins lur, da jeg vekket ham var han veldig uenig og ville helst sove mer, fikk i ham kveldsmat også tannpuss, så lå han lenge på fanger mitt å koste meh sove nei. .. ikke før kl 22 , etter nok en melke skvett

(fri fra bhg idag grunnet planleggingsdag) Vært hos gs og fått mrsa vaksinen
noen tips
Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app


Du skulle bare lagt han for natta kl 18. Det er alt for sent med lur kl 18 på ettermiddagen. Ut fra hva du har skrevet tidligere, tror jeg du trenger litt hjelp med rutiner. Anbefaler sterkt boken til Karin Naphaug, den heter "Sov godt". Her står vi opp kl 6.30, tar en blund i vogna fra 10.30 til maks kl 13.00, og tar natta mellom 18.30 og 18.45. Han sover hele natta uten oppvåkninger.
 
Han sover vanligvis natta gjennom her også, hadde en periode hvor han sov fra 21,00 til 0900 uten oppvåkninger; sov da ca 2 - 3 lurer på dagen på 1 time PR stykk , idag sov han fra ca 10-12 i vogna og fra ca 1445 til 1545 i senga hjemme, var i seng rundt 20-2100 (far la han idag, jeg var på besøk en liten tur)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Du skulle bare lagt han for natta kl 18. Det er alt for sent med lur kl 18 på ettermiddagen. Ut fra hva du har skrevet tidligere, tror jeg du trenger litt hjelp med rutiner. Anbefaler sterkt boken til Karin Naphaug, den heter "Sov godt". Her står vi opp kl 6.30, tar en blund i vogna fra 10.30 til maks kl 13.00, og tar natta mellom 18.30 og 18.45. Han sover hele natta uten oppvåkninger.
vi hadde egentlig rutiner , sov fra 2100 til 0900 / fra 19 til 0700 men så kom det litt tenner og diverse og da kom det litt ut av lage , samt bhg start nå nylig

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Skjønner at det er vanskelig i perioder. Tror likevel at det er godt for barna å gå rett inn i rutinene igjen så fort som mulig. Det oppleves trygt med noe som er kjent og forutsigbart.
 
idag sov han fra ca 10 til 1130 og fra 1515 til 1615 (var oppe ca 0700 og la seg kl 2000)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Synes det er veldig seint å ha legging mellom 20-21.. Her er lillemor i seng kl 18.30 og sover til ca 6.30-7.00.. Hun sover en gang på dagen. ca 1,5-2 timer.:)
 
har sovet en lur på 1,5 time i bhg , og en lur på 1 time hjemme fra kl 16'-17 for da var han kjempe trøtt våkna og var fornøyd etterpå , kl 20 la jeg ham .. Han spiser kveldsmat mellom kl 17 og 18,

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Hun blir lagt samtidig som storebror ved 19-19.30 tiden hver dag, sover til ca 06.30/07.00. Kan sove 2 timer sammenhengende i barnehagen.
 
Her er han stup trøtt 17.30. Så da er det grøt tid og rett i seng, med ei flaske melk kl 18.00. Drøyer vi det mer blir han overtrøtt og får ikke sover før i 23 tiden
 
Legger seg stort sett 1830 mn d kan variere både 1800 og 1915 er ikke uvanlig, bhg tre ggr pr uke gjør at han sovner veldig tidlig de dagene.. Lys våken mellom 0530 og 0615 ;)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Back
Topp