Søvn baby snart 3 mnd

Maja94

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
✨️Julestjernene2023✨️
Hvordan sover deres babyer nå?
Jeg har vært veldig heldig. Baby begynte å snu om søvnmønsteret sitt når hun var 1,5 mnd. Før det sov hun lite på natta. Nå legger hun seg i sammen med oss, i 24-01 tida og sover frem til 11.00 neste morgen uten mating. Hun får da mat og vil ofte sove til 14-15 igjen. Hun sover også mye på dagen. Jeg har erfart at hvor mer hun sover på dagen, hvor mer sover hun på natten også. Hun sover som regel mellom hvert eneste måltid, hvis ikke har hun veldig lett for å bli overtrøtt når kvelden kommer.

Hvordan skal jeg snu dette? Vil jo gjerne innføre leggetid tidligere og stå opp tidligere om morgenen. Problemet er bare det at hun som regel er mest våken på kvelden. Sover hele dagen og natta men på kvelden er hun mer våken før hun legger seg for kvelden i 24 tida. Har dere begynt å innføre leggerutiner? Hvordan? :)
 
Legger seg ca 19.30-20, får mat en gang om natta og våkner i 6-7 tia

Tar en dupp i bilen til bhgn ca 9

Sover i vogna mellom 9,5-3 t i 11-12 tia

Tar ny dupp i bilen i 15 tiden

Sover i vogna mens vi spiser ca 17-17.30

Kan du ikke begynne å vekke litt før og så dra alt litt fremover. En halvtime ad gangen feks.
 
Sover fra ca 21-08. Spiser 2 ganger ila natta. Sover videre til ca 11. Er våken 1-2 timer om gangen før hun må sove igjen. Sover veldig mye synes jeg..
 
Her er natt ca kl 22-23. Sover til ca 8-9 med 2 amminger. Sover en lengre dupp i 10-11 tiden, så noen kortere dupper imellom gode våkenperioder. Lengre dupp igjen i 17-18 tiden. Vil nok etterhvert prøve å utsette den siste duppen til ca 19-20 og kombinere den med natten, men enn så lenge får han styre det selv. Er 11,5 uker.
 
Her er natt ca kl 22-23. Sover til ca 8-9 med 2 amminger. Sover en lengre dupp i 10-11 tiden, så noen kortere dupper imellom gode våkenperioder. Lengre dupp igjen i 17-18 tiden. Vil nok etterhvert prøve å utsette den siste duppen til ca 19-20 og kombinere den med natten, men enn så lenge får han styre det selv. Er 11,5 uker.
Helt likt som hos oss! Tar natt en gang mellom 21-23, sover da til 8-9 med to ammingen i mellom. Dupp i 10-tida, den lengste i løpet av dagen. Våken-perioder på 1-2 timer gjennom hele dagen, sover ca 1/2- 1,5 timer imellom. Begynner nok ikke å stresse med tidligere leggetid før om en måned eller to. Hun får styre det selv en stund til! :) Hun er straks 11 uker.
 
Ja får prøve å legge hun tidligere litt etter litt da :-) hun sover jo veldig mange timer sammenhengende. Har vært deilig at hun har sovet fra jeg legger meg til jeg våkner av meg selv igjen men for hennes del er det vel sikkert deilig å få greie rutiner etterhvert så det ikke blir så grusom stor overgang når hun plutselig må opp tidlig om morgenen. Hender vi skal til lege/helsestasjon og diverse litt tidlig om morgenen og hun blir grinete om hun ikke får mange timer sammenhengende søvn en gang i løpet av døgnet :-)
 
Morgen kl 06/07, sover i vogna på vei til bhg kl 08-10, sover i bag'en i stua kl 12/13-15/16, lalletid 18/19 med mating rundt kl 01/02, før sover til morgen :) 3mnd'er er han !
 
Her er det natt rundt kl.21.. Da sover han som regel til kl.06. Mating og sover til 8-9 tiden igjen. Videre på dagen varierer det med hvor mange og lange dupper det blir:) Så det er egentlig bare på kveld/natt det er blitt rutine her:)
 
Back
Topp