Søvn baby 6 mnd

Andie19

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Har en baby på 6 mnd som har hatt uproblematisk søvn helt frem til nå nylig. Hun har hele tiden lagt seg mellom 17-1830 og sovet frem til morgenen. Nå har hun begynt å våkne 20 minutter - 1 time etter hun er lagt og vi får henne ikke til å sove videre. En natt holdt jeg på til kl 01 liksom! I går sovnet hun endelig kl 23. Det er ikke noe problem å sovne i for seg, men hun våkner med en gang hun blir lagt i sengen.


*Hun sover bare 30 min om gangen x4 på dagen. Har gitt opp å få hun til å sove lengre perioder.

•Sover i sin egen seng og har alltid gjort det

*gir mme, men har nylig gått over til nan 2. Da ble hun skikkelig obstipert stakkar

*ser ikke noen typiske tegn på at tenner er på vei



Noen som har noe råd?
 
Last edited:
Kanskje hør på foreldrepoden? Episoden om søvn hos baby?
 
Har en baby på 6 mnd som har hatt uproblematisk søvn helt frem til nå nylig. Hun har hele tiden lagt seg mellom 17-1830 og sovet frem til morgenen. Nå har hun begynt å våkne 20 minutter - 1 time etter hun er lagt og vi får henne ikke til å sove videre. En natt holdt jeg på til kl 01 liksom! I går sovnet hun endelig kl 23. Det er ikke noe problem å sovne i for seg, men hun våkner med en gang hun blir lagt i sengen.


*Hun sover bare 30 min om gangen x4 på dagen. Har gitt opp å få hun til å sove lengre perioder.

•Sover i sin egen seng og har alltid gjort det

*gir mme, men har nylig gått over til nan 2. Da ble hun skikkelig obstipert stakkar

*ser ikke noen typiske tegn på at tenner er på vei



Noen som har noe råd?

det er ikke unormalt at det i perioder blir vanskelig med søvn (utvikling, tenner, overstimulering osv). Jeg ville ikke gjort noen endringer siden, det har jo fungert fint til nå, og sett litt ann om det roer seg av seg selv. Har selv hatt flere sånne perioder med mine også har det gått seg til uten at vi har gjort noe annet.
 
Har du lest om søvnregresjon? Høres veldig ut som noe sånn og tannfrembrudd plager også mange i denne alderen.
 
Enig med tips over her! Kanskje prøve å kutte en lur på dagtid også? Vi har også en som kun sover halvtimes lurer. Hun er snart 9 mnd og sover 2 30 min lurer nå. Tror vi gikk fra tre til to lurer rundt 6 mnd
 
Enig med tips over her! Kanskje prøve å kutte en lur på dagtid også? Vi har også en som kun sover halvtimes lurer. Hun er snart 9 mnd og sover 2 30 min lurer nå. Tror vi gikk fra tre til to lurer rundt 6 mnd
Hun må nok ha tre lurer iallefall, hvis ikke blir det baluba :hilarious:
 
Hun fikk tre lurer i går også pushet vi det til 1900. Da sov hun helt frem til 0630 uten et pip! Så det var godt for henne :Heartred
 
Back
Topp