Søvn-amming-rutiner

Lager flasker på 120 ml. Noen ganger drikker hun alt, men 70ml og opp er vanlig :)

Jeg har laget 90 ml flasker og han spiser stort sett alt, så tenkte å prøve å lage 120 ml for å se om han kanskje egentlig vil ha litt mer ;) Mulig han ikke får nok per måltid og blir raskt sulten igjen! Altså han vokser helt fint på kurven sin, men kanskje han spiser ofte fordi han får litt for lite til hvert måltid?!

Her varierer det veldig på natta. Hun kan sove fem timer sammenhengende og hun kan sove tre.. Legger henne som regel når vi legger oss, med amming i vår seng før jeg legger henne i kurven. Sover da til mellom 3 og 5. Ammer da igjen alt mellom 6 og 8.. Oppe med skolebarn kl 7, da sover som regel minsta godt mens vi styrer rundt! :) Gleder meg også til rutiner og lengre nattesøvn ;)

Jeg har laget 90 ml flasker og han spiser stort sett alt, så tenkte å prøve å lage 120 ml for å se om han kanskje egentlig vil ha litt mer ;) Mulig han ikke får nok per måltid og blir raskt sulten igjen! Altså han vokser helt fint på kurven sin, men kanskje han spiser ofte fordi han får litt for lite til hvert måltid?!

Verdt et forsøk! Hvis de er halvsulten så er de ofte mer urolige ja..

Varierer litt her, men han er alltid ganske våken og aktiv etter 21 og kan holde det gående av og på til 01-02. Som regel blir det bleieskift og mating i halvsøvne 3-4 og 7-8, så starter vi dagen rundt 10-11 :-) Jeg synes det er greit så lenge han sover tungt mellom matinga. Tydelig at han er B-menneske som sin mor, så vi er samkjørte der :-)

Verdt et forsøk! Hvis de er halvsulten så er de ofte mer urolige ja..

Lille fikk 120 ml flaske til morgen i dag, spiste nesten hele. Så ble han sulten først etter 5 timer, tok da hele 120 ml flaksen. Så gikk det 4 timer igjen før han tok en ny 120 ml flaske. Den er han akkurat ferdig med, så tenkte å gi ny flaske før leggetid i kveld :) så blir det spennende å se hvor lenge han holder i natt

S
Varierer litt her, men han er alltid ganske våken og aktiv etter 21 og kan holde det gående av og på til 01-02. Som regel blir det bleieskift og mating i halvsøvne 3-4 og 7-8, så starter vi dagen rundt 10-11 :) Jeg synes det er greit så lenge han sover tungt mellom matinga. Tydelig at han er B-menneske som sin mor, så vi er samkjørte der :)
Samme her, han finner stort sett ikke roen for kvelden før halv ett-ett. Da er mamma'n også ganske sliten, har hendt et par ganger at jeg døser av i senga med ham på brystet ;) (Han våkner ofte hvis jeg legger ham ned i kurven sin for tidlig)

I natt sov han forresten hele 6,5 timer i strekk, det er første gang! Så da fikk jeg en del sammenhengende søvn selv, herlig! Da hadde han spist sikkert fire ganger på tre timer før han sovnet da, så han hadde nok ladet godt opp til natta :p

Last edited:
Her soves det nå opp til 3,5 timer i strekk første del av natten, ellers rundt to timer. På dagtid varierer det enormt fra dag til dag. Synes hun har veldig lite rutiner så langt :-P

Minimum hver 3. time hele døgnet

Her har vi endelig begynt å komme i en rutine. Veslejenta er 5 uker.
Legger henne rundt kl.22 og da sover hun til kl.03! Ammer og så sovner hun som regel igjen og sover til kl.6 eller 7.
Håper det fortsetter sånn! :)

Legger henne rundt kl.22 og da sover hun til kl.03! Ammer og så sovner hun som regel igjen og sover til kl.6 eller 7.
Nesten sånn så vår natt ut i natt. Sov 23-03 amming og opp 07.30. Håper det kan bli en vane! Selv om jeg gleder meg til å legge litt tidligere så vi får litt kjærestetid på kvelden..

Nesten sånn så vår natt ut i natt. Sov 23-03 amming og opp 07.30. Håper det kan bli en vane! Selv om jeg gleder meg til å legge litt tidligere så vi får litt kjærestetid på kvelden..
Blir nok mere soving på natt etterhvert som de vokser. Det er godt å få sovet litt lenger om gangen.
Kjærestetid ja.. hva er det? Blitt dårlig med det i det siste. Men håper det blir bedre om noen måneder når man har kommet inn i faste rutiner både morgen og kveld.

Blir nok mere soving på natt etterhvert som de vokser. Det er godt å få sovet litt lenger om gangen.
Kjærestetid ja.. hva er det? Blitt dårlig med det i det siste. Men håper det blir bedre om noen måneder når man har kommet inn i faste rutiner både morgen og kveld.
Ja det går seg vel til når de blir litt større. Når vi begynner med litt grøt osv. Gleder meg til det ikke bare er amming døgnet rundt :)

Herlig!
De siste tre nettene har mini sovet fra ca 22 - 03/03.30, for deretter å skulle ha mer mat igjen ca kl 07. Det hadde vært en drøm hvis dette blir trenden videre.
Å kunne sove sammehengende i ca fem timer er en drøm, kontra kun å sove 2-3 timer av gangen på natta. :)

Herlig!
De siste tre nettene har mini sovet fra ca 22 - 03/03.30, for deretter å skulle ha mer mat igjen ca kl 07. Det hadde vært en drøm hvis dette blir trenden videre.
Å kunne sove sammehengende i ca fem timer er en drøm, kontra kun å sove 2-3 timer av gangen på natta. :)
Herlig å få sove ja.. men i natt ble det nesten ikke søvn.. :( Hun var så urolig og fikk ikke roa seg før langt på natt. Hadde mye luft i magen.
Og så har jeg en febersyk gutt i tillegg. Så jeg er helt utslitt i dag.
Blir nok mye sofakos på dagen i dag.

Herlig å få sove ja.. men i natt ble det nesten ikke søvn.. :( Hun var så urolig og fikk ikke roa seg før langt på natt. Hadde mye luft i magen.
Og så har jeg en febersyk gutt i tillegg. Så jeg er helt utslitt i dag.
Blir nok mye sofakos på dagen i dag.
Åh nei, så kjedelig. Håper dere får en god dag på sofaen, og god bedring til gutten. :-)

Back
Topp