Søvn 3 uker gammel baby

Ananas-92

Første møte med forumet
Har en baby på 3 uker som på dagtid sovner ved brystet, der kan han ligge å sove lenge andre plasser blir han oftest bare urolig og veiver med armene slik at han ikke får sovet og dermed blir urolig. Hvor lenge er det greit å la han sove på denne måten?

Han sover gjerne i senga si på natta, men det kan ta tid å få roet ham...
 
Har en baby på 3 uker som på dagtid sovner ved brystet, der kan han ligge å sove lenge andre plasser blir han oftest bare urolig og veiver med armene slik at han ikke får sovet og dermed blir urolig. Hvor lenge er det greit å la han sove på denne måten?

Han sover gjerne i senga si på natta, men det kan ta tid å få roet ham...
Min lille sover fremdeles slik, hun er snart to år :joyful:

Frem til hun var omtrent 4måneder + var dette eneste måten min lille klarte å sove på. Hun "lærte" etterhvert å sove i vogn på dagtid uten å få pupp og brukte da smokk. Å sovne selv i en seng klarer hun fremdeles ikke og må ammes i søvn.
 
Last edited:
Har en baby på 3 uker som på dagtid sovner ved brystet, der kan han ligge å sove lenge andre plasser blir han oftest bare urolig og veiver med armene slik at han ikke får sovet og dermed blir urolig. Hvor lenge er det greit å la han sove på denne måten?

Han sover gjerne i senga si på natta, men det kan ta tid å få roet ham...

Svaret på hvor lenge det er greit, er så lenge babyen viser tegn til å trenge det :)enda vanligere at babyer trenger den nærheten både på natt og dag, så det er jo heldig at han sover for seg selv på natta i det minste.
Bæresjal eller sele gjør det mulig å få litt frie hender i perioder hvor babyen ønsker å være tett inntil for å få sove.
 
Har en baby på 3 uker som på dagtid sovner ved brystet, der kan han ligge å sove lenge andre plasser blir han oftest bare urolig og veiver med armene slik at han ikke får sovet og dermed blir urolig. Hvor lenge er det greit å la han sove på denne måten?

Han sover gjerne i senga si på natta, men det kan ta tid å få roet ham...

ser du har fått gode råd over. Det vi gjorde i tillegg til bæresele var å svøpe den lille om kvelden for da fikk de ikke veivet med armene og fikk hjelp til å samle seg litt.
 
Takk for gode tips så langt. Bæresele har jeg fått prøvd ut ordentlig idag, og det fungerer utmerket. Godt å få gjort litt ting samtidig som jeg har kontroll på den lille. Med en legg som er vond klarer jeg ikke å sitte alt for lenge i samme posisjon.
 
Back
Topp