Søvn - 10-11 måneder

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Hvordan sover deres lille nå? ❤️
Får dere hvilt dere selv??
 
Lillemann sover fra 18:30-06.30 :talk017Fine lurer på dagtid også så vi får hvilt oss godt :)Har mer problemer med å legge meg tidlig nok:taunt014:sleep002
 
Her har frøkna slitt med innsovning de siste par mnd.. før kunne vi legge henne ned i sengen og så sovnet hun rolig inn selv. Nå må det bysses og kjempes for at hun skal sovne.. hun klarer ikke å finne roen selv på samme måten lengre :arghh:
Hun sover enda ikke hele natten, men det varierer fra å måtte gå inn og gi smokk 1 gang eller 6 ganger i løpet av natten. På dagtid hviler hun bra, har 2 hviler og da sover hun alt fra 1 til 3 timer. Siste hvil ligger på rundt 1 - 1,5 t mens første pleier å ligge på 2 - 2,5 t
 
Vanligvis sover hun fra ca 19-20 til rundt 00-01, nattpupp, deretter til 5-6. Våkner hun før 6, blir det morrapupp, etter 6 så står vi opp. :p

Kan i blant være meget vrang på innsovning dog.
 
Så godt å lese at flere har noen vridne små. Han kjemper i blant mot søvnen når han legges til natta. Sover ikke natta gjennom ennå, men enkelte dager nå i det siste har han ikke bedt om nattpuppen :smiley-angelic001 Har begynt å studere, så har mistet muligheten til å sove med han på dagen. Satser på at det går seg til
 
Her sover lillemann fra 19 til mellom 6:30 og 7:30 neste morgen uten å våkne :) På dagtid har han to dupper; stort sett 1,5t per, men varierer litt av og til.
Veldig glad for å ha en baby som sover bra om natten, spesielt nå når jeg har begynt på jobb igjen og har intensive på perioder med 12,5t vakter!
 
Min er ikke 10 mnd riktig enda, fortsatt noen uker igjen. Men akkurat nå i sommer har han hatt en god periode med veldig god søvn (endelig!). To dupper på dagen (1-2 t hver gang), ca 3 timer våkentid mellom. Finner søvnen raskt selv både på dag og kveld, og om natten har han stort sett sovet fra ca 19-20 til 06, men med noen ammevåkninger. Siste uken over på eget rom, sovet fra 19-04, amme, sover til 06-07. Merker litt endring igjen nå de siste dagene/nettene, usikker på om det er pga mye avtaler eller nye tenner.
 
Min legger seg cirka kl 1930 hver kveld, og våkner et par ganger i løpet av natten fordi han mangler smukk eller vil sjekke at jeg er i nærheten Våkner rundt 07. Har akkurat sluttet med nattamming! Dag 4 uten. Er spent på hvordan det blir fremover. På dagtid har han en våkentid på cirka 3 timer mellom duppene. Dersom han våkner 07, har han en dupp fra kl 10 til halv tolv cirka, og deretter halv tre til halv fire/fire.
 
Når begynner barna å sove bare én dupp? Tror min begynner å nærme seg, men litt usikker. To dager på rad nå har han sovet ca 2,5-3t dupp og slitt med å sovne til andreduppen. Men jeg synes likevel det virker for lenge å gå fra 13 til 19 uten å sove. Han er 10 mnd. Burde jeg vekket ham fra førsteduppen og gitt ham andredupp som normalt eller la ham sove og droppe andreduppen og se hva som skjer? :hilarious:
 
Når begynner barna å sove bare én dupp? Tror min begynner å nærme seg, men litt usikker. To dager på rad nå har han sovet ca 2,5-3t dupp og slitt med å sovne til andreduppen. Men jeg synes likevel det virker for lenge å gå fra 13 til 19 uten å sove. Han er 10 mnd. Burde jeg vekket ham fra førsteduppen og gitt ham andredupp som normalt eller la ham sove og droppe andreduppen og se hva som skjer? :hilarious:
Kan jo prøve å drøye før du legger for første dupp? Mi eldste sluttet med to hviler når hun var rundt 9mnd, og da hvilte hun etter lunsj. Så ble lagd en gang mellom kl 11 og 1130, og sov til rundt 1330-14, og var da oppe til leggetid kl 1830

Nå har minste begynt å tulle litt med andre hvil. Noen dager hviler hun kanskje, men så har vi dager som i dag. Hvor jeg måtte fint plukke henne opp itte 20min. Da var hun først rolig i en stund før hun begynte med babling, og så ble det klaging. På sånne dager så er hun da våken fra 11/12 til kl 1830. Har prøvd å holde henne lenger våken før første hvil, men da ender det kun opp med en trøtt og sur unge som ikke får til å hvile i det hele tatt :arghh: Det skal ikke være lett:hilarious:
 
Last edited:
Kan jo prøve å drøye før du legger for første dupp? Mi eldste sluttet med to hviler når hun var rundt 9mnd, og da hvilte hun etter lunsj. Så ble lagd en gang mellom kl 11 og 1130, og sov til rundt 1330-14, og var da oppe til leggetid kl 1830

Nå har minste begynt å tulle litt med andre hvil. Noen dager hviler hun kanskje, men så har vi dager som i dag. Hvor jeg måtte fint plukke henne opp itte 20min. Da var hun først rolig i en stund før hun begynte med babling, og så ble det klaging. På sånne dager så er hun da våken fra 11/12 til kl 1830. Har prøvd å holde henne lenger våken før første hvil, men da ender det kun opp med en trøtt og sur unge som ikke får til å hvile i det hele tatt :arghh: Det skal ikke være lett:hilarious:
Oj såpass… Ja, nei enn så lenge så ser det ikke ut til at det går ut over nattesøvnen hvis andreduppen blir fram til ca 16-17, men da bare en halvtimes tid. Men som regel må jeg da ut og trille eller kjører rundt med ham i bil :hilarious: på late dager som i dag, da jeg aller helst kunne tenkt meg å sove selv, blir det litt verre… får nesten bare se hvordan dette utvikler seg.
Lykke til med den overgangen dere er i nå! Håper hun får nok hvile til å være fornøyd mesteparten av tiden ihvertfall da.
 
Oj såpass… Ja, nei enn så lenge så ser det ikke ut til at det går ut over nattesøvnen hvis andreduppen blir fram til ca 16-17, men da bare en halvtimes tid. Men som regel må jeg da ut og trille eller kjører rundt med ham i bil :hilarious: på late dager som i dag, da jeg aller helst kunne tenkt meg å sove selv, blir det litt verre… får nesten bare se hvordan dette utvikler seg.
Lykke til med den overgangen dere er i nå! Håper hun får nok hvile til å være fornøyd mesteparten av tiden ihvertfall da.
Godt det ikke går utover nattesøvnen :) Ser den, er ikke bare bare å måtte trille å slikt når en ønsker å hvile selv når baby hviler.

Minste er heldigvis en liten blidfis omtrent dagen lang, så lenge hun får en god hvil :)
 
Back
Topp