Søvn…

MStavanger94

Andre møte med forumet
Februarbarna 2023
Jeg er for tiden enda i full jobb. Heldigvis så jobber jeg mye kveld å begynner derfor sent på jobb 11:00.

Men de siste 3 ukene så har søvn vært SVÆRT utfordrende! Jeg elsker å stå opp tidlig for å vaske, lage god frokost å se litt på tv før jobb. Men de siste ukene klarer jeg ikke stå opp før rundt 10:00…. Å jeg kjenner jeg sliter veldig med det. Når jeg kommer hjem fra jobb er jeg helt kaputt, så orker ikke rydde og vaske hjemme.

Andre som også sliter mye med søvnen og det å stå opp som følge av det?
 
Jeg er for tiden enda i full jobb. Heldigvis så jobber jeg mye kveld å begynner derfor sent på jobb 11:00.

Men de siste 3 ukene så har søvn vært SVÆRT utfordrende! Jeg elsker å stå opp tidlig for å vaske, lage god frokost å se litt på tv før jobb. Men de siste ukene klarer jeg ikke stå opp før rundt 10:00…. Å jeg kjenner jeg sliter veldig med det. Når jeg kommer hjem fra jobb er jeg helt kaputt, så orker ikke rydde og vaske hjemme.

Andre som også sliter mye med søvnen og det å stå opp som følge av det?
Jeg sliter også enormt med søvn og har egentlig gjort det stort sett gjennom hele dette og forrige svangerskap. Jo lengre ut i svangerskapet jeg kommer jo vanskeligere blir søvnen (spesielt på natten). Nå har jeg gått over på 100 % svangerskapspenger så jeg har mulighet til å sove på dagtid så lenge kommende storebror er i barnehagen.

Har du vurdert å snakke med lege eller jordmor om mulighet for (gradert) sykemelding/svangerskapspenger? Det er fort gjort å tenke at man klarer å jobbe litt mer, litt til, man skal jo snart ut i permisjon … men da ender man som oftest opp med å være helt utslitt når baby kommer. Husk å ta vare på din (og lille i magen) sin helse :Heartred
 
Last edited:
Jeg er for tiden enda i full jobb. Heldigvis så jobber jeg mye kveld å begynner derfor sent på jobb 11:00.

Men de siste 3 ukene så har søvn vært SVÆRT utfordrende! Jeg elsker å stå opp tidlig for å vaske, lage god frokost å se litt på tv før jobb. Men de siste ukene klarer jeg ikke stå opp før rundt 10:00…. Å jeg kjenner jeg sliter veldig med det. Når jeg kommer hjem fra jobb er jeg helt kaputt, så orker ikke rydde og vaske hjemme.

Andre som også sliter mye med søvnen og det å stå opp som følge av det?
søvn nå på slutten er veldig vanskelig for de aller fleste. Jeg får gjennomsnittlig 4 timer søvn per natt og det preger jo hverdagen i stor grad.
Det er ikke bare mangel på søvn, men også søvnkvalitet som spiller inn. Jeg har veldig mye vondt, er tett, snorker osv som gjør at jeg sover veldig dårlig.
 
Jeg sover veldig god for tiden :smiley-angelic006våkner hver morgen rett før klokken ringer kl 7, uansett hvilken dag i uken det er! Våkner 2-3 ganger hver natt for å tisse men sovner stort sett igjen med en gang! Før jeg ble sykemeldt var det ikke sånn! Da stresset jeg så mye med søvnen at jeg ikke fikk sove!
 
Back
Topp