Søtsug

Bkno2667410

Blir kjent med forumet
Noen andre enn meg som har ekstremt søtsug? Her blir det sjokolade hver dag. Klarer ikke styre meg. Normalvektig og foreløpig gått opp 9,5 kg. Legen har ikke påpekt noe men hellet ikke turd å fortelle henne at jeg hiver innpå hver dag. Plis si at jeg ikke er alene og at dette ikke et farlig heheh

Jeg var veldig plaget med det litt tidligere i svangerskapet. Så forsvant det, men nå er det på vei tilbake. Antageligvis fordi jeg nå sitter på hjemmekontor og vet at skapet nede på kjøkkenet bugner over av åpnede poser med julesnop....

Mye søtsug her også.
Ender med å spise en del klementiner og dadler. Sukker i det også, men litt mettende også.

Jeg får lettere søtsug hvis jeg har spist litt for lite i løpet av dagen eller uka. Kanskje du kan prøve å spise litt mer av vanlig, sunn mat for å se om det har noen effekt? :)

Jeg får lettere søtsug hvis jeg har spist litt for lite i løpet av dagen eller uka. Kanskje du kan prøve å spise litt mer av vanlig, sunn mat for å se om det har noen effekt? :)
Signerer denne. Merker mer søtsug når jeg ikke har spist nok i løpet av dagen, ender ofte opp med et etegilde når klokken blir 20, da hives det innpå av alt mulig mat, både vanlig mat men også sjokolade/godteri fordi jeg får et akutt søtsug. Merker det hjelper om jeg spiser mer mat iløpet av dagen, selv om jeg har dårlig matlyst på dagtid og glemmer å spise før det blir kveld.

Jeg var veldig plaget med det litt tidligere i svangerskapet. Så forsvant det, men nå er det på vei tilbake. Antageligvis fordi jeg nå sitter på hjemmekontor og vet at skapet nede på kjøkkenet bugner over av åpnede poser med julesnop....
Farlig :O hehe kan ikke ha noe i hus her. Da forsvinner det...

Godt poeng men jeg tenker på godis ca 24/7, spesielt etter måltid... hmm. Men burde erstatte det med noe sunnere.

Signerer denne. Merker mer søtsug når jeg ikke har spist nok i løpet av dagen, ender ofte opp med et etegilde når klokken blir 20, da hives det innpå av alt mulig mat, både vanlig mat men også sjokolade/godteri fordi jeg får et akutt søtsug. Merker det hjelper om jeg spiser mer mat iløpet av dagen, selv om jeg har dårlig matlyst på dagtid og glemmer å spise før det blir kveld.
Kjenner til etegilde på kvelden.. ekstra farlig at det er jul, blir ikke noe baking i dette huset for da forsvinner det bare med en gang. Tror jeg bare må begrense tilgangen.

Kjenner til etegilde på kvelden.. ekstra farlig at det er jul, blir ikke noe baking i dette huset for da forsvinner det bare med en gang. Tror jeg bare må begrense tilgangen.
Blir ikke noe julebakst her heller. Har egentlig ikke noe søtsug eller lyst på noe som helst, men har så lyst til å ha lyst på noe at jeg spiser uansett :wacky:
Så det ville vært farlig med spisskammeret fullt av kaker

Blir ikke noe julebakst her heller. Har egentlig ikke noe søtsug eller lyst på noe som helst, men har så lyst til å ha lyst på noe at jeg spiser uansett :wacky:
Så det ville vært farlig med spisskammeret fullt av kaker
Haha :) ja, da er det best å kule an litt med julebaksten. Selvkontroll og graviditet går tydeligvis ikke hånd i hånd

Stort søtsug her også, men orker heldigvis ikke spise store mengdene. Men litt hver dag.. Forrige svangerksap var jeg normalvektig før jeg ble gravid og trykka i meg det jeg ønsket og hadde lyst på - gikk opp 23 kg til sammen, gikk på ovetid så 3 kg kom de dagene i vann. denne gangen har jeg ikke klart å gå ned alle de 23 kg og dermed ikke normalvektig da jeg ble gravid, har derfor vært mer bevisst på hva jeg spiser. Kvalmen reddet meg til uke 16, så reddet det at jeg ikke orker å spise så mye meg, så denne gangen har jeg gått opp mye mindre. Nå ligger jeg på litt over 4 kg over og på samme tid forrige gang hadde jeg gått opp 12 kg. Ingen bemerkninger av lege forrige gang og ingen bemerkninger fra jordmor denne gangen. De sier nok i fra om det sklir ut.

Noen andre enn meg som har ekstremt søtsug? Her blir det sjokolade hver dag. Klarer ikke styre meg. Normalvektig og foreløpig gått opp 9,5 kg. Legen har ikke påpekt noe men hellet ikke turd å fortelle henne at jeg hiver innpå hver dag. Plis si at jeg ikke er alene og at dette ikke et farlig heheh
Jepp, litt sjokolade hver dag! Prøver å spise frukt når jeg kjenner det komme. Da halverer jeg kanskje mengden sjokolade jeg spiser hver dag :)

Back
Topp