Søtsug!!!!

Lilla Gumman

Forumet er livet
Septembermødre <3
Septemberlykke 2016
Endelig er matlysten tilbake til normalen etter flere måneders kamp mot hyperemesis og spising på tvang, og det kjennes helt fantastisk!!!

MEN!!!

Hver gang jeg har spist mat får jeg et sånt enormt søtsug.... :-p Måtte ta meg en bit sjokolade til og med etter frokosten i dag, for søtsuget tok helt overhånd..... Flere som har det sånn??

Ja :P Hehe. Ikke mer å si om den saken. Haha. Men løser det av og til med å spise kiwi. Elsker kiwi! ❤️

Så bare nyyyyt at du endelig kan spise av fri vilje igjen! ;) Én sjokoladebit kan man vel unne seg? ;)

Ja, har det og sånn! Synes du skal tillate deg å spise litt søtt nå, jeg:) Jeg spiste i alle fall en del søtt de første ukene etter kvalmen hadde lagt seg, og det sa jordmor var ok siden jeg ineste ikke hadde spist på såpass lang tid. Nå løser jeg det med å alltid ha favoritt fruktene i hus, så spiser jeg det som "dessert" etter hvert måltid:p

For en hærlig følelse å endelig klare å spise uten å tvinge i seg mat:-D jeg hadde også hyperemesis, men det ga seg i uke 13 tror jeg:-p nå er det fortrengt, jeg spiser som en hest (!) og skjønner ikke at jeg ikke klarte å spise de første mnd, mat er jo så godt:-p utrolig hvor fort man glemmer!

jepp, har ustabilt blodsukker ;) men litt sjokolade kan man unne seg etter man har vært syk så lenge :) Frukt funker også veldig bra på meg :) Må spise mat ofte og mer enn jeg pleier nå. Mat er godt :p Men så lenge man spiser sunt ellers så gjør det ikke noe å skeie litt ut også. Er ikke gravid sååå ofte :p

Å ja... ;)
Til vanlig er jeg ikke noe glad i søtsaker, men det har jeg vist blitt i påska. Men prøver å spise litt frukt også, så jeg ikke blir som en julegris. ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Må vel være liv til å kose seg med noe søtt innimellom :-) Så lenge man spiser nok mat i tillegg så man får i seg det man skal :) hvis du har vært mye kvalm og kastet opp, så trenger du vel ikke Allurat bekymre deg for å gå opp et par kilo :p

Kjenner meg igjen i dette. Har alltid vært glad i søtsaker jeg da, men på en litt annen måte. Nå er det sånn at jeg må ha noe å putte i munnen, helst syrlig, for å bli kvitt kvalme/dårlig smak i munnen som ofte kommer etter at jeg har spist. I tillegg får jeg innimellom sånn oksehunger og spiser altfor mye. Spiste minimalt mellom uke 6 og uke 13, men kiloene har rast på igjen de siste ukene og nå er jeg litt bekymra for både meg selv og baby i magen (som helt sikkert får altfor mye sukker og æsj hos meg) *dårlig samvittighet* :( Har en forhistorie med spiseforstyrrelser og merker at jeg nesten synes det var enklere de ukene mat rett og slett bare var uaktuelt, enn så dårlig jeg følte meg.

Back
Topp