Søtsug på grete roede.

Kroneis.

Andre møte med forumet

Hei.

Føler jeg har et litt unormalt problem. Sliter med ekstremt søtsug nesten daglig. Har testet ut opp til flere slankekurer og livsstilsendringer – også tre grete roede kurs. Trivdes godt på gr-kostholdet, problemet ble at jeg alltid sprakk i flere dager i slutten av kurset og gikk opp alt igjen.

Jeg går selv på lavkarbo nå, hvor jeg spiser kun 15 karbohydrater om dagen. Selv om jeg blir advart mot dette av leger og ernæringsfysiologer føler jeg at dette er det eneste jeg kan gå på, siden jeg mister søtsuget mitt.

Ønsker å gå tilbake på grete roede kostholdet, men er redd for det samme skal skje som det har gjort de andre kursene, at søtsuget skal ta for stor overhånd (spiste alt riktig i kostholdet)

Ble litt langt dette. Men har du noen tips å komme med?

 
På Roede-kurs kan du også velge karboredusert - ikke ekstrem lavkarbo. Spør deg selv om det kostholdet du lever på nå er noe du kan leve med i lengden? er det fordi du er i Ketose at du ikke har søtsug? Ketose over tid sliter veldig på kroppen, blant annet nyrene.

Det er viktig å gjøre endringer du kan leve med, så kanskje har du sprukket på Roede-kurs fordi du har gått for hardt/strengt ut og ikke gitt deg selv muligheten til å tilpasse deg et annet og nytt kosthold? Ofte får man også et søtsug hvis man spiser for lite, har du prøvd å være for "flink", sånn at kroppen svarer med å ønske mer energi?

Jeg kjenner deg ikke, slik at jeg kan gi deg konkrete råd. Men jeg vet at du IKKE ER ALENE om ha det sånn, og vi har hjulpet MANGE - og de har greid det! Men det krever tolmodighet, og vilje, og gevinsten er at du oppnår en livsstil du kan leve med på sikt og du slipper de evige kurene/diette og kanskje jojo-slanking.

Lykket til!
Hilsen Jeanette
 
Back
Topp