Søtsug og vektnedgang

Peonen

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Junilykke 2020 ♡
Jeg hadde før svangerskapet noen kg ekstra og jeg har kommet meg ned til vekten jeg hadde før jeg ble gravid. La på meg 25 kg og hadde svangerskapsforgiftning.
Uans3tt, jeg har aldri hatt noe særlig søtsug, nå mens jeg ammer er det helt sykt.
Noen som har noen tips?
Skulle gjerne kommet meg litt i form igjen og går ofte turer. Men er nok sjokoladen som hindrer meg i noe videre vektnedgang. Cm har blitt mindre selvom vekten står stille da..Men må ned i vekt.
 
Jeg er og alt for glad i sjokolade. Men har ikke nådd vekten før fødsel enda. Raste de første 15-17 kg men står stille nå. Jeg hadde og svangerskapsforgiftning. Kan ikke slanke meg før ammeslutt, men går mye turer, men spiser like dritt da så det går nok opp i opp. Får sykt søtsug siden jeg ammer.
 
Med andre ord, jeg følger! Trenger og råd!
 
Jeg er og alt for glad i sjokolade. Men har ikke nådd vekten før fødsel enda. Raste de første 15-17 kg men står stille nå. Jeg hadde og svangerskapsforgiftning. Kan ikke slanke meg før ammeslutt, men går mye turer, men spiser like dritt da så det går nok opp i opp. Får sykt søtsug siden jeg ammer.
Godt å høre det er fler! Helt tragisk:p
Går tur og kan fint svinge innom butikken å kjøpe peanøttkube:p
Nei man skal vel helst ikke aktivt slanke seg, men vurderer å prøve å registrere det jeg spiser. Men holde meg på ca 1800-2000 kcal om dagen . Ikke for mye underskudd liksom ..
 
Godt å høre det er fler! Helt tragisk:p
Går tur og kan fint svinge innom butikken å kjøpe peanøttkube:p
Nei man skal vel helst ikke aktivt slanke seg, men vurderer å prøve å registrere det jeg spiser. Men holde meg på ca 1800-2000 kcal om dagen . Ikke for mye underskudd liksom ..
Du bør nok hvertfall ligge på 2000 om dagen. Det er vel vanlig dagsbehov hos kvinner til vanlig, tenker siden du ammer :) og bare sånn det er sagt, mange har problemer med å gå ned i vekt når de ammer, men opplever at det sakte forsvinner når ammingen opphører :)
 
Før jeg ble gravid hadde jeg ikke søtsug. Likte ikke sjokolade noe særlig og spiste aldri kaker i selskap osv.
Nå derimot er det null problem å trykke innpå med en hel storplate med Stratos! Hva skjer? [emoji24]

Jeg mangler 10kg fra startvekta.
 
Godt å høre det er fler! Helt tragisk:p
Går tur og kan fint svinge innom butikken å kjøpe peanøttkube:p
Nei man skal vel helst ikke aktivt slanke seg, men vurderer å prøve å registrere det jeg spiser. Men holde meg på ca 1800-2000 kcal om dagen . Ikke for mye underskudd liksom ..
Hehe går mye turer i butikken for sjokolade. Tar forskjellige butikker da,så jeg ikke skal føle meg så uglesett for å være usunn haha
 
Hehe går mye turer i butikken for sjokolade. Tar forskjellige butikker da,så jeg ikke skal føle meg så uglesett for å være usunn haha
Jeg går også på forskjellige butikker, men det er fortsatt for saltpinnene mine :hilarious:
 
Jeg la på meg 20 kilo under svangerskapet, lille er nå 4,5 mnd og jeg har gått ned 22 kilo :) spiser det jeg vil og ønsker, men kunn snop i helgene. Når søtsuget kommer så løper jeg i trapper, gjerne 10 runder omgangen før det gir seg :)
 
Gikk visst med en Royal is med pistasj her.. Hvor har det blitt av viljestyrken da. :banghead:
Nå ble vel denne tråden starta for å få hjelp, men her kan man i alle fall se at man ikke "sliter" alene:hilarious:
 
Jeg har snakka med flere kjente med småbarn om det der, og alle er enige: amming og sjokolade henger sammen. Jeg hadde begynne de sv.diabetes og var streng på kostholdet i svangerskapet. Gikk opp 1 kg fra uke 28 til fødsel. Etter fødsel spiser jeg noe søtt hver dag, selv om jeg vet akkurat hva jeg kan spise for å gå ned i vekt! Mangler alt av viljestyrke:hungover:
 
Jeg hadde samme problem, men måtte skjerpe meg. Har litt mer sammensatte og næringsrike måltid nå og har kjøpt 86% sjokolade som jeg tar en knekk av hver dag, med god samvittighet! Det helt sinnsyke søtsuget gikk altså ned da jeg ble flinkere til å spise riktigere. :)
 
Jeg har konstant søtsug/sug etter noe, ikke-gravid, gravid og ikke-ammende, så da vet dere hvordan jeg har det :hilarious:

Godt det er flere!! :hilarious: Jeg har bare 4kg igjen, men de har jo vært der siden jeg fødte. :hungover:
 
Back
Topp