Søtsug, matsug når man går hjemme... hmm..

missme86

Betatt av forumet
Nå som jeg går hjemme med lillemann hver dag kan enkelte dager bli litt lange når vi ikke har planlagt noen aktiviteter. Da merker jeg ar jeg fort tyr til mat og søtsaker, gjerne litt potetgull også. Jeg er flittig på trening, går tur hver dag og jogger hver kveld, trener styrke osv (jobber med trening til vanlig) men skulle ønske jeg klarte å kutte litt ned på kalori inntaket på dagtid ;-) Er det flere som har det slik? Synes det er dumt at meg å få i meg så mye usunn mat. Er kommet ned i vanlig vekt igjen etter fødsel, men kan jo fort gå opp igjen nå som jeg spiser så mye usunt.
Mamman min sa det var vanlig å spise mye sånt når man trør hjemme om dagene (ser på tv, går på cafe osv). Har alltid vært full fart på meg når det gjelder jobb og aktiviteter, men nå som jeg er hjemmeværende er jo alt blit forandret :-S Er jeg alene om dette?

Neppe, vet mange som har det sånn! Jeg eier ikke matlyst om dagen og tyr da til litt usunt snacks og diverse usunne ting bare for å få i meg et eller annet. Men kan kø være.at du trenger litt ekstra nå da, om du er veldig aktiv?! Husker ikke om du ammer eller ikke... Ett tips kan være og ha sunn snacks liggende... Sette ei stor fruktskål på bordet...

Eg har det slik også! Trener ganske mye selv, corebar, bodypump, kondis, zumba og styrke... Mangler fortsatt 4 kg før eg er nede i normalvekt. Eg er svært glad i snop og sliter veldig... Men det har eg alltid vært da ;) Merker bare at det er vanskeligere å bli kvitt spekket denne gangen ;)

Nej du är inte ensam :) Jag har också svårt att hålla mig från snacks. Speciellt när jag inte har något planerat under dagen. Är också extra sugen nu när jag ammar. Har nu försökt dra ner på mängden kolhydrater, speciellt bort med socker, i hopp om att blodsockret ska hålla sig mer jämnt och det värsta sötsuger inte kommer. Lite liknande tankar som GI och lavkarbo. Det funkar rätt bra än så länge :) Men jag vill ju inte experimentera för mycket under tiden jag ammar...

Jeg ammer ikke, men har allikevel lyst på noe godt hele tiden. Begynte å komme i gode rutiner, men så har vi hatt dåp og besøk i forbindelse med det og da har det sklidd helt ut :P Var så mye gode kaker og godis igjen... Er forresten også ekspert på å lage unnskyldninger for meg selv!

Trener ikke i nærheten av så mye som jeg vil heller. Skal i gang å holde timer på treningssenteret jeg jobber i april og er laaaangt fra i form til det, men utsetter å komme i gang. Kjempelurt!

Jeg ammer ikke, men har allikevel lyst på noe godt hele tiden. Begynte å komme i gode rutiner, men så har vi hatt dåp og besøk i forbindelse med det og da har det sklidd helt ut :P Var så mye gode kaker og godis igjen... Er forresten også ekspert på å lage unnskyldninger for meg selv!

Trener ikke i nærheten av så mye som jeg vil heller. Skal i gang å holde timer på treningssenteret jeg jobber i april og er laaaangt fra i form til det, men utsetter å komme i gang. Kjempelurt!

Har fått med min kjære mann på å holde oss unna søtsaker å sånn ;-) Vi holdt på med det under hele svangerskapet å det gikk så bra, så nå prøver vi på det igjen ;-) hehe, får se hvor lenge det holder denne gangen ;-)

Back
Topp