Søtsug! Hele tiden.. flere?

HaRemamma

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Omg! Går rundt 24/7 og har lyst på noe søtt. Helst sjokolade og salt lakris. Potetgull er ikke å forakte heller :p
Prøver så godt jeg kan å la være, vil jo ikke gå unødvendig opp i vekt pga det liksom. Men det er jaggu meg ikke enkelt.

Før holdt jeg meg til helgene. Nå kunne jeg fort ha spist en pose små godt hver kveld liksom.

Kjenner følelsen! Jeg hamstret inn så sinnsykt mye smågodt og potetgull nå i pinsehelgen, tenkte det skulle vare leeeeenge men det er allerede nesten tomt! [emoji849][emoji849]

Ja, har et ekstremt søtsug fortiden at det nesten er litt forferdelig [emoji28]

Huff ja og spesielt sure ting. Var i Sverige igår og fyllte ei bøtte med søtt og mest surt. Vanskelig la bøtta stå. :P

Huff ja og spesielt sure ting. Var i Sverige igår og fyllte ei bøtte med søtt og mest surt. Vanskelig la bøtta stå. :p

Hehe. Gleder meg stort til vi skal til Sverige i sommer. Da blir det stopp på candy world for å kjøpe en bøtte smågodt :p

Her også! Prøver å ikke gi etter, men noen ganger blir det. Har fylt opp med små saftis jeg også. Bedre enn mye annet, for en is da er det nok, men en bit sjokolade klarer jeg ikke å begrense meg til.

Ja, samme her! Jeg higer mest etter bakst da, kaker og boller. Hvis jeg er skikkelig sulten etter jobb blir det ofte en bolle på Narvesen. Noen ganger en sjokolade, ofte en is. Det verste er at jeg i hele svangerskapet kun har lagt på meg 2 kg. Noe jeg ofte bruker som unnskyldning når jeg vil ha noe søtt, vekta tåler det liksom. Ikke bra, men jeg klarer ikke å slutte :wideyed:

Eeh, ja :bag: is og lakris, er det beste jeg får om dagen :p
Og bakverk! Står og baker boller nå :hilarious:

Jupp, her og [emoji4] virker som at vekta tåler det, men er vel ikke egentlig bra for mini da [emoji57] prøver å finne fornuftige alternativ - eple er med på jobb, saftis/smootie og grove kjeks. Men lettere sagt enn gjort. Laga matmuffins i helga da, namnam, mulig det bare er eg som trenger litt mer jevnt påfyll med mat?
Og så er sure ting supert mot halsbrann, sånn sett er eple, smootie og saftis ikke så dumt.

Jupp, her og [emoji4] virker som at vekta tåler det, men er vel ikke egentlig bra for mini da [emoji57] prøver å finne fornuftige alternativ - eple er med på jobb, saftis/smootie og grove kjeks. Men lettere sagt enn gjort. Laga matmuffins i helga da, namnam, mulig det bare er eg som trenger litt mer jevnt påfyll med mat?
Og så er sure ting supert mot halsbrann, sånn sett er eple, smootie og saftis ikke så dumt.
Tenkte jeg skulle begynne med smoothie. Har søtsuget nesten hver dag, er flink å spise frukt men også sjokolade :sorry:
Hadde vært godt å starte dagen med smoothie!

Kjenner meg veldig igjen. Jeg har en smågodt pose liggende i bilen ganske ofte, i tillegg til mye godter i helgene Har vurdert å kutte carbs helt for å se om det hjelper, men er ikke klar helt enda..

Åh dette høres helt herlig ut! Jeg har fredeles ikke lyst på noe som helst, jeg. Verken søtt eller surt eller salt...
Gleder meg til å få litt matlyst igjen..

Kjenner meg veldig igjen. Jeg har en smågodt pose liggende i bilen ganske ofte, i tillegg til mye godter i helgene Har vurdert å kutte carbs helt for å se om det hjelper, men er ikke klar helt enda..

Kan være en ide å kutte sukker helt da? Litt yogagirl-stil (for de som følger henne, ho har en 3mnd gammel baby nå). Har gjort det flere ganger tidligere, første tre dagene er ille og så går det seg til. Ei uke uten sukker så blir eg mer "normal" og kan spise litt sukkermat iblant. Men fyttig, den de-toxen.... orker ikke engang tenke på det nå.
Mørk sjokolade (anton berg har en god som de selger på jula...), nøtter og frukt fungerer delvis som substitutt.

Back
Topp