Søtsaker i bhg

Rockeprinsessa

Elsker forumet
Aurora, størstejenta har for to uker siden begynt i barnehagen. Hun har allerede fått tilbudt saft, boller, kakao og sjokolade!!!!...men i dag så hentet sambo henne og da fortalte dem at dem hadde gitt henne sjokolade..sambo var lettere sliten og orket ikke ta dette opp med styrer. Hva er vanlig? er det vanlig at barna i bhg får boller, kakao, saft og sjokolade i løpet av uken? pepperkaker går visst åp ned på høykant også..what??[&:][&:] Vi er ganske strenge her hjemme med hva hun skal få av søtsaker, jeg trodde bhg var like strenge.hvertfall med sjokolade midt i uka og kakao.. er det store forskjeller fra barnehage til barnehage?

jeg liker det IKKE!

jeg blir litt satt ut jeg. for hver gang jeg kommer får å hente henne så sier dem" i dag har hun fått boller og kakao" eller.."pepperkaker liker hun veldig godt" ..osv

ORIGINAL: Rockeprinsessa

jeg blir litt satt ut jeg. for hver gang jeg kommer får å hente henne så sier dem" i dag har hun fått boller og kakao" eller.."pepperkaker liker hun veldig godt" ..osv

Merkelig... Hadde ikke synes dette var greit jeg heller!!

høres litt spesiellt ut ja.. bhg her er ikke noe sukkerfri bhg.. de får boller og saft eller fruktcoctail og vaniljesaus når det er burstdag og kakao eller varm saft når de er på tur og det er kaldt.. men de får yoghurt til frukt måltide hverdag.
også får de prim som et av mange pålegg..
vi er også ganske strenge på sukke så vi har gitt klar beskjed om at mitt barn skal ikke ha mye sukker.. sender med han egen yoghurt og egen juice oghan får ikke prim, saft eller vaniljesaus eller annen mat som det er mye sukker i. men når han blir eldre og skjønner litt mer så blir det jo litt vanskligere da..

ORIGINAL: Missi_85

ORIGINAL: Rockeprinsessa

Merkelig... Hadde ikke synes dette var greit jeg heller!!

om det blir så ofte hadde jeg gitt beskjed. hadde ikke likt det hele tiden. innemllom er en annen ting. sukker får barn nok av hjemme

ORIGINAL: Undrer

[:@] Dårlig gjort! Hva slags barnehage er det? Familiebarnehage?

Det er en privat barnehage..

I barnehagen har de begynt å være ute mer eller mindre uansett vær.. Da det var veldig kaldt ute men vindstille (-16) var de ute og akte, og da koste de seg med varm kakao når de kom inn igjen! Det synes jeg egentlig var helt greit..

I tilegg så bakte de boller en annen dag, og da synes jeg det var helt ok at hun fikk smake!
Når det er så kaldt og trist ute synes jeg det er ok at de koser seg litt, men hadde ikke blitt så glad om hun hadde fått sjokolade.

Pepperkaker bakte de jo før jul, og da ble det jo litt pepperkakespising også.

ORIGINAL: Thunderella

I barnehagen har de begynt å være ute mer eller mindre uansett vær.. Da det var veldig kaldt ute men vindstille (-16) var de ute og akte, og da koste de seg med varm kakao når de kom inn igjen! Det synes jeg egentlig var helt greit..

I tilegg så bakte de boller en annen dag, og da synes jeg det var helt ok at hun fikk smake!
Når det er så kaldt og trist ute synes jeg det er ok at de koser seg litt, men hadde ikke blitt så glad om hun hadde fått sjokolade.

Pepperkaker bakte de jo før jul, og da ble det jo litt pepperkakespising også.

her og hender det de får kakao på tur/ baker boller.
når de skal kose seg skikkelig har de popcorn

aldri fått sjokolade, mn sjokoladekake på bursdag.

er greit at hun får boller og slikt av og til..men hun har jo bare vært der ett par uker og allerede fått sjokolade[&:] synes det blir for mye jeg..sambo ska ta det opp på fredag

Jeg ville tatt det opp med de, det er ikke riktig at de gir henne det hvis dere er i mot det.
Og syns uansett ikke at barnehager skal gi ungene snop og sånt i en ukedag!!!!!!!

I den barnehagen småen går i er sukkerfri barnehage. Der får de ikke saft engang. De får vist litt søtt når det er noe spesielt, men jeg har gitt beskjed om at min får ikke smake. Har aldri smakt snop og første gang han skal få smake det er ikke i barnehagen[:)]

Han er veldig glad i frukt så de får heller gi han det

Back
Topp