Søteste

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Det er et minimum antall pedagoger pr barn, men det regnes ut fra hele barnehagen og ikke hver enkelt avdeling. Det er logisk at pedagoger fordeles gjevnt på forskjellige avdelinger. Det er et stort problem med mangel på utdannede førskolelærere derfor er det ofte søkt kommunen for dispensasjon og det blir satt inn assistenter i pedagogstillinger. Disse skal gjøre en pedagogs jobb slik at disse arbeidsoppgavene blir gjort, men kvaliteten på arbeidet gjort av en ufaglært kan variere... Uansett er det lov, men det er jo rart at dere foreldre ikke er informert om at en assistent er på disp. Dersom det er flere pedagoger på en annen avdeling ville jeg satt spmtegn til hvorfor dere var uten pedagog.

Kanskje det ikke har blitt søkt disp? Jeg synes det er litt rart om det er det iallefall. For nå er det kunn vikarer der. Den ene faste assistenten er sykemeldt, men innom i blandt. Slik blir det også fra høsten av. Det er bare en pedleder på hver avdeling. Så nå er det da tre pedledere på fire avdelinger. Lillemann har det greit så lenge de holder vikarene stabile, har vært ganske flinke med det nå, men jeg vill jo helst at det også skal være en pedleder der:) Men om det ikke er noen spesielle regler på dette kan jeg jo kanskje ikke si noe heller.

Back
Topp