Søte Lotten:)

vimsemamma

Glad i forumet
Først må jeg få si at jeg elsker arbeidet ditt, du er utrolig kreativ og inspirerende![:D] Virker som alt du tar i blir til noe vakkert,hehe:)

Så lurte jeg på noen ting jeg tenkte du sikkert har svar på:)

Hvor kjøper du utstyret ditt? Papir og stæsj og slik?
Hvilken type lim bruker du? Limpistol?
Og du..hvordan fungerer ink?  Hehe, vanskelig spm kanskje, men..
Tror det var alt jeg kom på i farta[:D]

naaaawwwwh!!! tror jeg elsker deg![:D]

Jeg handler for det meste hos Unik Hobby (www.unikhobby.no), da det er den lokale scrappebutikken, og vi har faste treff der[:)]
På nett handler jeg mest hos www.papirihjertet.no og www.papirloftet.no. To supre butikker med fantastisk utvalg og service! www.bikuben.com er også veldig bra, men den er enda bedre som fysisk butikk, det er en del de ikke har i nettbutikken sin....

Har egentlig hele tiden brukt limfirkanter som f.eks. Henzo sine til papir og bilder og sånn. Men nå har jeg oppdaget Zip Dry paper glue, som er flytende, og helt genialt-det krøller og bulker ikke papiret.
Småtteri bruker jeg gluedots til. og diecuts blir det for tida brukt Zig limpenn til. har vært stor fan av Xyron (klistremerkemaskin), men det limet har tapt seg sånn i kvalitet[>:]

Ikke helt sikker på hva du mener med hvordan ink fungerer, men du mener kanskje når jeg bruker blekk på kantene mine? Ink/blekk fås som stempelputer o grefill til disse. Jeg bruker putene som heter Colorbox cats eye fluid chalk. det er i grunn flytende kritt, som gir veldig fine overganger og duse farger. Egentlig ganske idiotsikker i bruk, man bare drar eller dutter den langs kantene på papiret[:D]

Åh, takk for at du tar deg tid til å svare:) ( Har lagt merke til at du er veldig flink til det i andre tråder også, noe som er meget fint for oss nybegynnere[:)] Det setter jeg stor pris på)

Ok, så da er det slike limputer da? De fåes vell kjøpt både flate og opphøyde? =)
Og ja, det var det jeg mente med blekk til kantene:)

Har du sånn "kutter" også, som kutter bokstaver og former og slik? ( Er ikke helt innpå scrappe-språket enda, hehe..men er det QK det heter mon tro?) Og hvis en ikke har slik maskin, hva er alternativet til å få fine bokstaver o.l da? :)

Ja, får ta meg en tur inn på nettbutikkene og handle når lønna til sambo kommer, moahaha;) Nok en gang, tusen takk for svar, and keep up the good work[:D][:D]

ORIGINAL: vimsemamma

Åh, takk for at du tar deg tid til å svare:) ( Har lagt merke til at du er veldig flink til det i andre tråder også, noe som er meget fint for oss nybegynnere[:)] Det setter jeg stor pris på)

Ok, så da er det slike limputer da? De fåes vell kjøpt både flate og opphøyde? =)
Og ja, det var det jeg mente med blekk til kantene:)

Har du sånn "kutter" også, som kutter bokstaver og former og slik? ( Er ikke helt innpå scrappe-språket enda, hehe..men er det QK det heter mon tro?) Og hvis en ikke har slik maskin, hva er alternativet til å få fine bokstaver o.l da? :)

Ja, får ta meg en tur inn på nettbutikkene og handle når lønna til sambo kommer, moahaha;) Nok en gang, tusen takk for svar, and keep up the good work[:D][:D]

ja limputer på en måte, men jeg bruker bare helt flate, så er ikke puter heller liksom....ja skikkelig god på å forklare...[8|] men de har det i fotobutikker og "overalt"[:)] sånne 3d-puter bruker jeg stort sett på kort[;)]
jeg har stansemaskiner ja, både tang, sveiv og elektronisk,(www.quickutz.com) og klarer meg ikke uten, selv om de har late dager for tida. nå går det mer i chipboardalfabeter(tykk papp) som jeg kjøper ferdig. Du kan søke på chipboard eller thickers for eksempel i nettbutikkene-er utrolig mye å velge mellom[:)]
Også finnes det jo "vanlige" klistremerkealfabeter og rub-ons (sånne "gnikkemerker" som fulgte med Donald da vi var små vet du). Det er mange muligheter!

Du kan også printe ut på kartong og skjære til selv om du har tålmodighet til det[;)]

Back
Topp