Søt lukt av munnen på baby

Mamma.til.aria

Glad i forumet
Igårkveld merket vi en søtaktig lukt av munnen til lille på 5 mnd.. jeg har prøvd å lese litt om andre som har merket en søtaktig lukt fra munnen på sine små, men er mye snakk om steptokokker å at det er sur lukt fra munnen om det skulle være det..

Er det noen andre som har hatt søt lukt fra munnen til sin lille?

Hun er i godt humør, smiler å er gla, å er like aktiv som ellers å hun har normal temp ikke noe feber.. men en søt lukt i munnen..

Mormor til lille mente hun kunne ha fått talcum i munnen med siden lukta dukket opp i gårkveld å jeg brukte potetmel så vill jeg tørre å påstå at det ikke er talcum hun har fått i munnen..
 
Jeg har hatt ofte streptokokker. Og jeg synes ikke det lukter søtt. Mer råttent. Ikke en god lukt iallefall.
Men så lenge hun er i godt humør og god form. Hadde jeg nok ikke tenkt noe mer over det.
 
Diabetes men da burde det være andre symptomer som ;
Ned i vekt
Dårlig matlyst
... så tviler på det


Kanskje ringe hs?
 
Mine hadde søtlig ånde, men det var når de var babyer og kun fikk morsmelk. Jeg har aldri hørt at sykdom\infeksjon o.l kan gi søtlig ånde. Sikkert lurt å kontakte hs, i hvert fall om det er forandringer på lukten.
 
Mine hadde søtlig ånde, men det var når de var babyer og kun fikk morsmelk. Jeg har aldri hørt at sykdom\infeksjon o.l kan gi søtlig ånde. Sikkert lurt å kontakte hs, i hvert fall om det er forandringer på lukten.
Hu får morsmelk til alle måltider utenom på kvelden får hun ei skål med babygrøt i tilleg
 
Synes alle mine tre har hatt søt lukt av munnen da de var små og bare drakk melk. Også de som var flaskebarn. :-) men hvis det er noe nytt så er det jo ikke noe i veien for å kontakte hs selvsagt
 
Lukten er nok normal når de får søt mat, altså morsmelk.
Men om du er bekymret tar du kontakt med hs eller lege, og om urinen begynner å lukte søtt tar du kontakt med legen [emoji4]
 
Back
Topp