Søster skal sitte barnevakt og spør etter ??

FRK John Deere

Forumet er livet
Halleluja, nå skal jeg og sambo på DATE!
For første gang på OVER 3 år!!!!

Så har jeg spurt min søster på snart 19 år å passe barna mens vi er ute å spiser. Jeg skal da hente henne fra skolen, og kjøre henne hjem dagen etter.
(begge barna vil sove før vi drar)

Så er det dette med "betaling".. Skyt meg, men jeg hadde ikke forventa å få spørsmål "hvor mye får jeg for å passe dem da?" Personlig ville jeg aldri ha tatt/krevd betaling for å passe mine tantebarn, å vertfall ikke om de bare sov og i noen timer.. Søster er jo snart 19 år, hadde hun vært 13 så hadde det vært greit med en betaling, men hun er jo "voksen"..

Hva mener dere?

i mine øyne så er ho fortsatt ungsom så jeg hadde nok gitt ho litt penger 3-500kr er det vi betaler ho på 18 som er her å ser til ungene de få gangene vi er ute

Kunne aldri falt meg inn å ta betaling for familie eller venners barn.

hehe kanskje hun egentlig syns det er litt kjipt å sitte der å henge da..
hun får jo ikke kvalitetstid med barna heller.

men, jeg skjønner deg [8D]
jeg villa heller aldri hatt penger for å passe tantebarn.

men hva svarte du? [8D]

hadde gladelig bet søsteren min om det kunne gi meg og mannen mulighet til å gå ut sammen!!!! 3-4ookr el no

om hun hadde vært 13-14 så hadde jeg gitt litt, men ikke når de er blitt så gamle...

Har aldri falt meg inn å betale broren min når han har sittet barnevakt hvertfall,
men har er "mer" voksen da..

ikke mye vettugt fra meg nei [8D]

Jeg hadde nok ikke betalt for å sitte barnevakt en kveld. Sambo betalte broren min en gang men det var fordi han skulle ha ungene en kveld/natt/morgen. Da fikk han 1000 kr, fordi sambo hadde så utrolig lyst å reise på guttetur akkurat den helga jeg skulle på venninnejulebord [8D] Jeg syns egentlig at det var for mye, men det var ikke jeg som betalte [8D]

De har aldri fått noe bare for å sitte en kveld..

Kan jo hende hun trenger litt penger til helgen da [:)] hihi.
Vet ikke om jeg kan sammenligne med små søsken, men jeg har 2 stk (jeg er 19år) og hvis jeg skal passe dem tar jeg ikke noe for det, men det er fordi mamma passer Angelica om jeg spørr.Men om hun vet jeg har dårlig råd pleier hun å gi meg et par hundre [;)]

Oi..det var litt drøyt![8|]

Hadde aldri krevd betaling for å passe tantebarna mine...

Jeg har sittet gratis barnevakt for mine søskens barn alltid. To av gangene var i ei uke. Alt jeg krevde var at de holdt maten og sånt. [:)]

Har selv ei "lille"søster på snart 19 år. Har alltid betalt hu for barnevakt derimot. Betaler hu sånn ett par hundre kroner + mat/snop. [:)] Og hu har forventa betaling hver gang. Tar det ikke så tungt. Vi er forskjellige [:)] 

nei, vettu hva... min søster kunne aldri tenkt seg å få betalt en gang for å passe tantungene sine...
Gi hun en flaske vin :)

Syns det er greit å betale en 19-åring litt selv om det er familie. 200 kanskje.

ORIGINAL: *Charley*

sign!!! be a skjerpe seg. spørr hva hu vil ha av godteri å ete på, evnt film å se heller[X(]

Jeg betaler min søster som er like gammel som din når hun sitter hjemme hos meg å passer snuppa. Dette fordi jeg har en jobb, det har forsåvidt hun også men bare sånn ekstra greier , så jeg føler at når hun er så snill mot meg så skal jeg gi henne litt. Når hun sitter her pleier jeg å gi henne en 350 kr og gir henne brus og mat.[:)]

Desuten så skjønner jeg veldig godt at det er kjipt å sitte hos meg når hun kunne vært ute med sine venner osv.

ORIGINAL: *Charley*

sign

Jeg tenker at det kommer an på hvor hun er hen i livet.
Hvis hun er i fast jobb, har penger nok så hun klarer seg fint og relativt godt etablert inn i voksenlivet så er det vel rart og ta betalt for og passe tantebarna sine en kveld.
Mens hvis hun er student med dårlig råd og sliter for og få ting til og gå rundt, ja da hadde jeg gladelig betalt henne for det, sånn for at hun skulle få noen kroner ekstra til og unne seg noe til seg selv som hun ellers ikke kunne ha gjort.

[:)]

Jeg hadde betalt

Sånn egentlig syns jeg ikke at hun skal ha betalt, men hvis dere skal betale henne hadde jeg gitt ca 300,- [:)]

Hadde ikke falt meg inn å betale da...

Hvis hun spør så hadde jeg sikkert gitt et par hundre kr, men jeg tar ikke betalt for å betale evt tantebarn når de kommer! Det gjør jeg gratis med glede[:)] Men vi er alle forskjellige da...
Jeg var jo også gravid da jeg var 19, så folk har jo forskjellige perspektiv på ting.
Neste helg skal dattern min til tanten sin, de gir henne til og med mat og drikke helt gratis[:D][8D] Men de er 27 år da...

Back
Topp