Søskenvogn?

Arik17

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Hei! Storebror fyller 2 år i juli, og nestemann har jo da termin i august. Er det behov for søskenvogn med den aldersforskjellen? Ser jo for meg det kan være praktisk hvis man skal ha de med seg noe sted alene, og tur/retur barnehagen f.eks.

Hei! Storebror fyller 2 år i juli, og nestemann har jo da termin i august. Er det behov for søskenvogn med den aldersforskjellen? Ser jo for meg det kan være praktisk hvis man skal ha de med seg noe sted alene, og tur/retur barnehagen f.eks.
Følger! Har også en født i august 24, så han kommer jeg jo til å måtte bruke vogn på en stund til….? :smiley-ashamed004

Snakker ikke av egen erfaring, men min svigerinne fikk nr.2 når nr1. var 21mnd gammel. De kjøpte en søskenvogn, men den ble ikke brukt fordi hun på 21mnd var ferdig med å sitte i vogn og heller ville gå rundt selv. Så de endte med å selge den. De hadde en søskenvogn fra Emmaljunga.

Men dette er nok veldig individuelt

Vil absolutt anbefale det, særlig om størstemann fortsatt sover på dagen. Da kan man ha med minstemann når størstemann sover. Jeg brukte min dobbeltvogn masse! Men kommer jo litt an på hvor man bor, hvor lange turer man tar, om man går/kjører bil til barnehagen osv. En barnevogn og en bæresele er også et alternativ for å få med seg to grinete barn samtidig uten dobbeltvogn.

Jeg ville sett an behovet, 16mnd mellom min 1 og 2, kjøpte søskenvogn da, men ble ikke så mye brukt da eldste ikke likte å sitte i vogn. Brukte litt når jeg fikk nr. 3, da nr. 2 synes vogn var ok, men ikke sånn veldig mye bruk. Det går også an å kjøpe sånn ståbrett som man evt kan feste på vogna, eller sittebrett og har jeg sett.

Jeg har tenkt at jeg dropper det, jeg har bæresele og ringslynge, pluss en Canon close som er superfin i starten til minste! Vi ser an behovet, mulig jeg prøver meg mer på sjaling, skal prøve å få tak i en ringslynge til etter hvert også som er litt tynnere i stoffet :happy:

Sniker fordi jeg har ca. samme aldersforskjell på mine to!

Har et august ‘23 barn og august ‘25 barn. Vurderte søskenvogn av samme grunner (levering og henting av 2-åring og soving på dagtid). Men vi droppet det og kjøpte i stedet et søskenbrett med sete. Har emmaljunga-vogn til begge barna, så 2-åringen sin vogn står i barnehagen for dagsoving, og søskenbrettet er på babyen sin vogn.

Det har fungert utmerket til levering/henting, og i helgene har vi tatt med storesøster sin vogn hjem fra barnehagen for dagsoving ved behov.

2-åringen her elsker søskenbrettet, både å stå og sitte på den. Hun er også glad i vanlig vogn, så søskenvogn hadde nok gått fint.

Likevel ville jeg tenk på vekt. For FY det er tungt å trille barnevogn med baby og 2-åring på brettet. Vi snakker minst 35 kg. Kan ikke se for meg at en søskenvogn er noe lettere enn det, hvis du tar med barnas vekt.

Ellers er bæresele + vogn et godt alternativ. En helt ny bæresele og et helt nytt søskenbrett koster ca. det samme, så jeg ville ha avventet fødsel for å se om du får en baby som liker å ligge i vogn, eller en som bare vil bli bært☺️

Takk for mange gode innspill! Har sjal, bæreseler og ringslynge fra før, for storebror HATET vogn de første månedene. Har faktisk også søskenbrett, da det fulgte med vogna når vi kjøpte den, så da avventer jeg:)

Takk for mange gode innspill! Har sjal, bæreseler og ringslynge fra før, for storebror HATET vogn de første månedene. Har faktisk også søskenbrett, da det fulgte med vogna når vi kjøpte den, så da avventer jeg:)
Vi kjøpte Cybex gazelle da vi fikk førstemann i februar. Den fungerer veldig fint til ett barn men man kan bruke den som søskenvogn også, det blir 1,5 år mellom våre barn så vi kommer nok til å bruke den en del.

Back
Topp