Søskenvogn?

Ariell98

Glad i forumet
Skuddårsspirene 2024
♡ Babymais2026 ♡
Vi har en gutt fra før som blir ca 2 år og 3 måneder når baby kommer til neste år. Grubler en del på behov for søskenvogn, og sikler litt på cybex e-gizelle S søskenvogn som er superfin :angelic:

Men så er jeg usikker på om det egentlig er behov for det når storebror blir å være såpass stor. Pr i dag sover han lur ute i vognen hver dag, så det er jo mulig at vi trenger en til vogn til soving, men det trenger jo ikke være søskenvogn egentlig hvis det kun er for soving. Pluss at babyen blir sikkert å sove mest inne i starten (på meg eller i moonboon) om denne babyen blir lik storebror ;) Tanken hadde nok uansett vært å beholde den vi har i tillegg.

Slik som det er i dag, så må vi kjøre storebror i barnehagen. Men det er mulig vi bytter barnehage til neste år pga vi har flyttet litt lengre unna. Kjekt med søskenvogn om vi får barnehagen noen hundre meter unna huset. Men så kan man jo også bruke den vogna vi har + bæresele f.eks.

Usikker!!! Det kan være at jeg bare har lyst til å ha opplevelsen av å kjøpe vogn igjen :hilarious:Erfaringer og tanker?

Vi har en gutt fra før som blir ca 2 år og 3 måneder når baby kommer til neste år. Grubler en del på behov for søskenvogn, og sikler litt på cybex e-gizelle S søskenvogn som er superfin :angelic:

Men så er jeg usikker på om det egentlig er behov for det når storebror blir å være såpass stor. Pr i dag sover han lur ute i vognen hver dag, så det er jo mulig at vi trenger en til vogn til soving, men det trenger jo ikke være søskenvogn egentlig hvis det kun er for soving. Pluss at babyen blir sikkert å sove mest inne i starten (på meg eller i moonboon) om denne babyen blir lik storebror ;) Tanken hadde nok uansett vært å beholde den vi har i tillegg.

Slik som det er i dag, så må vi kjøre storebror i barnehagen. Men det er mulig vi bytter barnehage til neste år pga vi har flyttet litt lengre unna. Kjekt med søskenvogn om vi får barnehagen noen hundre meter unna huset. Men så kan man jo også bruke den vogna vi har + bæresele f.eks.

Usikker!!! Det kan være at jeg bare har lyst til å ha opplevelsen av å kjøpe vogn igjen :hilarious:Erfaringer og tanker?
Vi kjøpte en brukt søskenvogn, men det fordi vi bodde relativt nærme butikk
Eldste var 2år og 3mnd når minstemann kom (så akkurat like gammel som din eldste vil være)

Når baby kommer vil mellomste være 2år og 10mnd, vi har ikke fått solgt søskenvogna enda så vi har den i hus tilfelle mellomste blir sjalu på baby.
Tror han er ferdig å sove i barnehagen når baby kommer så da arverett baby sovevogna etter mellomste.

Syntes vogner er så dyrt

Vi går til barnehagen, har ca 15-20minutter å gå til alt som trengs av butikker, og det er noe vi ønsker å fortsette med. Vi har bil men liker at barna lærer seg at man må gå, ta kollektivt osv:)

Med den aldersforskjellen hadde jeg uten tvil kjøpt en søskenvogn. Trenger ikke være av det dyreste, men han er fortsatt liten når baby kommer, og for å unngå at han er «stor gutt» og gjøre noe ut av det når baby skal ligge i vogn og han gå/på søskebrett, så ville jeg absolutt hatt mulighet for at begge kan være små og ligge i vognen, sammen :Heartpink Jeg har litt under to år på mine to, og eldste har alltid hatt sin egen plass, uten å føle noe på at den er «tatt» av lillesøster. Det er jo så mye annet den eldste på stå i; å dele mamma og pappa med en annen, baby ligger på mamma hele tiden, baby for ofte mye oppmerksomhet osv., så vi har hvertfall hatt det i bakhodet at der vi kan, så skal vi legge tilrette for at eldste blir sett og kan være liten og :Heartpink

Vet ikke om det gir noe mening?

Vår gutt var 18 mnd da søster kom. Vi kjøpte en brukt Bugaboo Donkey og den har vært helt gull! Vi har brukt den såå masse. Vi har også søskenbrett til den, og tar den nok i bruk når tredje kommer. Da kan storesøsken få hvile/avlastest ved behov. Har brukt den til lekeplassen, stranda, butikken, ferie, og på tur.

Våre to er det 1 år og 7 måneder mellom,vi brukte søskenvogn masse :)
Vi trillet til bhg, timet luren til minste så hun sovnet på vei hjem. Når minste skulle sove, ble største med på trilletur i vogna. Vi fikk etterhvert sykronisert lur på dagtid så de sov samtidig, det var gull :)

Back
Topp