Søskenvogn

Spent✨

Forelsket i forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Om spira sitter kommer vi til å få to tette, og baby nr to kommer før den første fyller to år. Vi ser jo at vi sannsynligvis kommer til å få behov for en søskenvogn om alt går veien. Er det noen som har erfaringer med forskjellige typer her? Hvilken burde vi gå for? Har foreløpig kikket litt på Emmaljunga og Bugaboo donkey, men hører gjerne andres erfaringer! Det er viktig at vognen også kan brukes av kun et barn når barn nr 2 ikke er med. Gjerne en som er enkel om det er litt snø også da det blir novemberbaby :)
 
Jeg har en Uppababy Vista til første. Super fornøyd med vognen :Heartred Den kan man ha to i høyden på :shy:
 
Veldig fornøyd med bugaboo donkey! Er 2 år mellom første og kommende mellomste, og har hatt mye bruk for den:) veldig fornøyd med at den er så enkel å slå sammen, og at den ikke er så brei med dobbel sittedel slik at man enkelt kommer gjennom dører. Var ikke så glad i handlevogna når man kjører singel i starten (pga det estetiske) men gud som jeg elsker den løsningen nå.

Men den er noe liten i ryggen på sittedelen, så er vel kanskje den søskenvogna eldste vokser først utav? Men om man kjøper stoffdelen til bugaboo buffalo og bruker på ramma så forlenger man bruken ytterligere:)
 
Superfornøyd med donkey. Vi brukte den helt til i sommer sa storebror var 4,5 og lillebror rett over 3.

Ang de som stabler i høyden så er det visst ikke optimalt å «oppbevare» barna i vogn så nærme bakken - uten at jeg husker helt hvor jeg leste det og hvorfor. Kanskje noe med forurensning? Husker ikke :)

Tror den nye Donkey kan forlenge ryggen noe.
 
Veldig fornøyd med bugaboo donkey! Er 2 år mellom første og kommende mellomste, og har hatt mye bruk for den:) veldig fornøyd med at den er så enkel å slå sammen, og at den ikke er så brei med dobbel sittedel slik at man enkelt kommer gjennom dører. Var ikke så glad i handlevogna når man kjører singel i starten (pga det estetiske) men gud som jeg elsker den løsningen nå.

Men den er noe liten i ryggen på sittedelen, så er vel kanskje den søskenvogna eldste vokser først utav? Men om man kjøper stoffdelen til bugaboo buffalo og bruker på ramma så forlenger man bruken ytterligere:)

Blir 2 år og 2 mnd mellom mine, eg tenkte ikkje at eg trengte dobbelvogn, har behovet vært stort ?
 
Blir 2 år og 2 mnd mellom mine, eg tenkte ikkje at eg trengte dobbelvogn, har behovet vært stort ?
Det er nok mye mulig mer et skapt behov enn reelt behov, og man kan nok fint komme seg rundt det:) men her har ikke eldste likt søskenbrett, og vi finner ofte på noe bare vi 3, og da har det vært topp for eldste å kunne sitte når han blir sliten og topp for meg at vi kan ta hvilen hans på farten. I tillegg liker jeg godt å hente til fots i barnehagen når jeg er i permisjon, og da er det noen veldig små trøtte ben som omtrent ikke orker en eneste meter etter at porten er lukket:p Så jeg hadde nok valgt den igjen:)
 
Det er nok mye mulig mer et skapt behov enn reelt behov, og man kan nok fint komme seg rundt det:) men her har ikke eldste likt søskenbrett, og vi finner ofte på noe bare vi 3, og da har det vært topp for eldste å kunne sitte når han blir sliten og topp for meg at vi kan ta hvilen hans på farten. I tillegg liker jeg godt å hente til fots i barnehagen når jeg er i permisjon, og da er det noen veldig små trøtte ben som omtrent ikke orker en eneste meter etter at porten er lukket:p Så jeg hadde nok valgt den igjen:)

Hmm må tenke litt eg nå :hilarious: Har også gåavstand til barnehagen så tenker jo å gå de dagene været tillater det. Men er jo raskt å få tak i om behovet melder seg ☺️
 
Hmm må tenke litt eg nå :hilarious: Har også gåavstand til barnehagen så tenker jo å gå de dagene været tillater det. Men er jo raskt å få tak i om behovet melder seg ☺️
Absolutt ikke noe jeg hadde stresset med å ha klart til november :joyful: Enkle å få tak i brukt, og virker relativt enkel å selge igjen uten veldig stort tap.
 
Vi har 17 mnd mellom og kjøpte derfor Donkey. Veldig fornøyd så langt. Ønsket en vogn som kunne brukes både som singel- og dobbelvogn. Har også lest at det er tyngre å trille når barna sitter foran/over hverandre. Vi har en 4-åring som har sittet litt i den, og det fungerer helt fint! Han sover selvsagt ikke i vognen og må bøye beina for at de ikke skal henge utenfor, men han liker likevel godt å sitte i den.
 
Back
Topp