Søskenvogn?

tiomamma

Forelsket i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Dere som har / har hatt søsken der et eldre søsken var ca. 2,5 år når minste ble født, hadde dere søskenvogn? Det er nesten 3 år mellom våre to første, så det ble ikke behov den gangen, men jeg er mer usikker nå. Barnet som blir 2,5 år (når minste kommer) er også mer aktiv av seg enn eldste var.

Noen mer erfaring? :)

Våre er 18 mnd imellom, og vi hadde babyjogger city select - brukte den mest på bilturer, shopping osv. Hjemme hadde vi to sovevogner :)

Den kan brukes som enkeltvogn, så den ble mest brukt som det :)

Hvis alt går som det skal, blir det 2 år og 10 mnd mellom våre. Jeg tenker ikke at vi skal ha søskenvogn :happy: I verste fall et ståbrett kanskje?

Hvis alt går som det skal, blir det 2 år og 10 mnd mellom våre. Jeg tenker ikke at vi skal ha søskenvogn :happy: I verste fall et ståbrett kanskje?
2 år og 8mnd mellom her, og tenker som deg! Ev en liten trille til kommende storesøster hvis vi skal til Dyreparken typ.

Jeg syntes dobbeltvognen har vært helt fantastisk, og vår 3.5 åring sitter framdeles i den om vi skal lange turer. Vi kjøpte en bugaboo tvilling og den er fantastisk god. Har blitt brukt hyppig. Så det anbefaler jeg! Det kommer jo litt ann på hvor mye man er ute og slikt, men for oss som gjerne går et stykke så har den vært god. Og sønnen vår er en spreking som gjerne går opp og ned fløien altså .Men noen ganger blir man sliten for eksempel. :)

Blir 2 år og 3/4mnd mellom våre om det sitter. Blir søskenvogn på oss, men litt fordi eldste har Downs syndrom, og dermed er litt etter typiske barn motorisk (og blir fortere sliten). Så her blir det å tråle etter en bugaboo søskenvogn til grei pris tror jeg. Så har vi jo både hennes singelvogn (som vi kjøper søskenbrett til) og en reisetrille, så det skal nok holde :happy:)

Vi har begynt å se på tvillingvogner. Tror vi må ut å prøve.

Tidligere har jeg elsket TFK, håndbrems og god plass til barna. Men den er nesten 26kg. Bugaboo er dyr, over 20000 som twin men bare rundt 15kg. Men ingen håndbrems. 10kg mindre å holde igjen da.

Sambo er veldig høy, jeg er normal høyde så må passe til oss også.

Dere som har / har hatt søsken der et eldre søsken var ca. 2,5 år når minste ble født, hadde dere søskenvogn? Det er nesten 3 år mellom våre to første, så det ble ikke behov den gangen, men jeg er mer usikker nå. Barnet som blir 2,5 år (når minste kommer) er også mer aktiv av seg enn eldste var.

Noen mer erfaring? :)
Eldste var 2,5 år da lillesøster ble født. Og vi var veldig på at han skulle gå mest mulig selv, både fordi barn som oftest beveger seg altfor lite, men også fordi han ikke sov på dagtid lengre så vi hadde ikke behov for det. Men et tips (hvis h*n ikke trenger vogn til å sove i) kjøp søskenbrett! Mye billigere enn å kjøpe en hel vogn. :) Hører med til historien at eldste alltid har gått/syklet lange distanser på egne bein. Jeg ser nå bare fordeler med at barn lærer seg til å gå selv fra tidlig alder jeg da, men så klart ikke ekstremt lange distanser, men er jo sjeldent en går sååå lange turer kanskje.

Her blir det 1 år og 5 mnd mellom, så jeg tenker jeg skal få tak i en bugaboo donkey. Brukt håper jeg, siden de er så dyre..

Har bugaboo fox fra før som jeg elsker :)

2.5 år mellom barna om alt går som det skal. Kommer ikke til å kjøpe søskenvogn, blir nok søskenbrett. Største er ikke så begeistret for vogn og begynner også å kutte ut dupping i bhg så det vil være lite behov for vogn. Skulle vi finne på noe der største trenger vogn så tar vi bare med bæresele.

Back
Topp