Søskenvogn!

trønderjente27

Glad i forumet
Novemberbarna 19
Hjelp!
Vi må ho plutselig ha ei vogn som kan funke for to når det trengs, lille jenta skal jo leveres i barnehagen utover høsten - da trilles det, og fra november av så må jo mini være med (de dagene pappa’n ikke leverer) :)

Vi har Bugaboo Buffalo fra før og er veldig fornøyde! Men, etter å ha googlet meg grønn virker det som at man må ha et annet understell for å kunne sette på dobbelt..
Så, kjøpe ny vogn eller nytt understell og bruke det vi har som jeg regner med er kompatibelt..

Noen erfaring? Anbefalinger?

Vil prøve å gjøre det så billig som mulig - kjøper gjerne brukt :)

Er dessverre ganske sikker på at Buffalo bagdel ikke kan brukes på Donkey, da den har smalere bagdel (men kan hende jeg tar feil).. er det et alternativ å selge Buffalo og kjøpe brukt Donkey? :) kunne jo ha brukt et ståbrett til Buffalo, men hun er kanskje litt liten til det enda..

Tror ikke du kan bruke delene fra buffalo på donkey. Når det skal sies så kjøpte vi donkey sist og har ikke angret ett sekund. Kjempe smart vogn, lett å legge sammen osv. Også er det så kjekt at du kan bruke den både som singel og som dobbelvogn. Husker at jeg hadde en emmaljunga mondial til førstemann, og når vi byttet den ut med donkeyen ble jeg overrasket over hvor lett understellet var i forhold. Kan absolutt anbefales:p

Er dessverre ganske sikker på at Buffalo bagdel ikke kan brukes på Donkey, da den har smalere bagdel (men kan hende jeg tar feil).. er det et alternativ å selge Buffalo og kjøpe brukt Donkey? :) kunne jo ha brukt et ståbrett til Buffalo, men hun er kanskje litt liten til det enda..

Da stemmer nok sikkert det :)

Hmmm, ståbrett har jeg faktisk ikke tenkt på!
Hun er for liten nå i alle fall, men dette vil jo være i november - da er hun 1 år & 10-11 mnd!
Tror du ståbrett kan funke da? :)

Joda, er en mulighet å selge Buffaloen og kjøpe en brukt Donkey.

Men, vi kjøpte vår Buffalo ny på Barnas Hus til jenta som kom i februar 2018 for ca. 12000,-.
Den eneste brukte Donkey jeg finner på finn.no her i området ligger ute for... 12000,-! Blæh.

Men, søskenvogn er vel dyrere.

Tror ikke du kan bruke delene fra buffalo på donkey. Når det skal sies så kjøpte vi donkey sist og har ikke angret ett sekund. Kjempe smart vogn, lett å legge sammen osv. Også er det så kjekt at du kan bruke den både som singel og som dobbelvogn. Husker at jeg hadde en emmaljunga mondial til førstemann, og når vi byttet den ut med donkeyen ble jeg overrasket over hvor lett understellet var i forhold. Kan absolutt anbefales:p

Den ser absolutt knall ut!
Synes Buffaloen er veldig lett, enkel og grei - tipper Donkey er minst like god :)

Får holde utkikk etter en brukt!

MÅ jo selvfølgelig ikke være Bugaboo heller, men liker den vi har nå så godt..

Ser det ligger ut bla. TFK søskenvogn på finn.mye rimeligere i alle fall :)

Hun er for liten nå i alle fall, men dette vil jo være i november - da er hun 1 år & 10-11 mnd!

Men, vi kjøpte vår Buffalo ny på Barnas Hus til jenta som kom i februar 2018 for ca. 12000,-.
Den eneste brukte Donkey jeg finner på finn.no her i området ligger ute for... 12000,-! Blæh.

Til den prisen hadde jeg nok heller sett på emmaljunga viking 735.

MÅ jo selvfølgelig ikke være Bugaboo heller, men liker den vi har nå så godt..

Ser det ligger ut bla. TFK søskenvogn på finn.mye rimeligere i alle fall :)
De er veldig mye rimeligere nye også!

Vi har vært igjennom en haug med vogner (totalt 7 stk) de siste 3 årene.
Kjøpte bugaboo søskenvogn når vi fant ut det ble to tette, men vi likte ikke denne. For mange deler, og orket ikke bygge den fram og tilbake til enkeltvogn, så på dagtid brukte vi kun vår gamle enkeltvogn.
Solgte den når minste var 4 mnd og de begge kunne bruke sittedel. Gikk da over til Mountain buggy dobbeltvogn og denne har vi brukt masse. Brukte også en del enkeltvogn og bæremeis til og fra barnehagen istedenfor bugabooen.
Anbefaling er å se igjennom alternativ. Det er en dyr vogn. Vi tenkte den var et «must», men hadde vi hatt 2 like tette igjen hadde vi gått for et annet alternativ (og sikkert billigere alternativ).

Ja da tror jeg det kan funke fint, med mindre dere bruker vognen til daglig på veldig lange distanser da, men sånn til og fra barnehage går det sikkert helt fint :) verdt å prøve ihvertfall, så kan dere evt se på alternativer da hvis det ikke fungerer så bra!

Mini her er 1 år og 11 mnd, og kunne ikke brukt ståbrett på han nå. Han forstår jo ikke at han må stå stille. Og går gjerne motsatt vei av det vi skal. Travel type, som elsker å utforske. Og gjerne er høyt og lavt før jeg rekker å få sukk for meg.
Så her vurderes søskenvogn selv om han er 2 og ett halvt når babyen kommer. Rett og skett for at jeg regner med at jeg må spenne han fast om jeg skal få han med meg.

Mini her er 1 år og 11 mnd, og kunne ikke brukt ståbrett på han nå. Han forstår jo ikke at han må stå stille. Og går gjerne motsatt vei av det vi skal. Travel type, som elsker å utforske. Og gjerne er høyt og lavt før jeg rekker å få sukk for meg.
Så her vurderes søskenvogn selv om han er 2 og ett halvt når babyen kommer. Rett og skett for at jeg regner med at jeg må spenne han fast om jeg skal få han med meg.

Hmm, hun her er også veldig glad i å gå (raskt) motsatt vei av hva jeg sier.. :)

Vi får prøve oss litt frem tror jeg! Satse på å kanskje kjøpe en ganske billig brukt søskenvogn - eller klare oss med bæreselen og vogna :)

Vi har vært igjennom en haug med vogner (totalt 7 stk) de siste 3 årene.
Kjøpte bugaboo søskenvogn når vi fant ut det ble to tette, men vi likte ikke denne. For mange deler, og orket ikke bygge den fram og tilbake til enkeltvogn, så på dagtid brukte vi kun vår gamle enkeltvogn.
Solgte den når minste var 4 mnd og de begge kunne bruke sittedel. Gikk da over til Mountain buggy dobbeltvogn og denne har vi brukt masse. Brukte også en del enkeltvogn og bæremeis til og fra barnehagen istedenfor bugabooen.
Anbefaling er å se igjennom alternativ. Det er en dyr vogn. Vi tenkte den var et «must», men hadde vi hatt 2 like tette igjen hadde vi gått for et annet alternativ (og sikkert billigere alternativ).

Takk for tips:)
Jeg har også tenkt på muligheten for å bruke bæreselen i tillegg til vogna - det kan jo fungere fint.

Skal sjekke ut Mountain Buggy!

Takk for tips:)
Jeg har også tenkt på muligheten for å bruke bæreselen i tillegg til vogna - det kan jo fungere fint.

Skal sjekke ut Mountain Buggy!
Det er iallfall en god vogn når begge kan sitte. Og man kan også kjøpe bagdel, men da er det en dobbeltvogn som ikke kan slås sammen. Uansett smalere enn bugaboo og jeg liker håndtakene og svingradiusen godt. Pluss at den er en del sammenslått og tar liten plass.

Jeg tenker også det hovedsakelig blir bæresele på ny baby de dagene vi følger i barnehagen nå. Så kan vi heller ha en enkeltvogn vi bruker resten av dagen.

Back
Topp