Søskenvogn?

smørblomst85

Forelsket i forumet
Har ett barn som er født mai 2017, o venter en til november i år.
Blir dermed 2 og ett halvt år mellom dem.
Han på nesten 2 år nå, begynner i barnehagen fra august av. Men da i 50% plass.
Vi søkte om barnehageplass før jeg fant ut at jeg var gravid igjen. Og fant ut at mer plass trenger vi ikke, da jeg jobber 50% natt.
Men da blir han jo en del hjemme med meg og baby.
Så lurer da på om vi kommer til å ha behov for søskenvogn? Eller om det holder med søskenbrett? Er det eventuelt noen andre lure løsninger?

Søskenbrett på vogna? Med mindre dere skal på lang tur og han skal sove han også da?

Det er ca 20mnd i mellom våre, og eldsta var hjemme med oss til lillebror ble 10mnd gammel. Først da begynte hun i barnehage. Vi har aldri hatt søskenvogn og aldri trengt det. Eldsta gikk når det trengtes eller satt i bæresele. Yngste var i vogn eller sjal. Av og til byttet de og eldsta fikk være i vogna når hun var veldig sliten.
Vi prøvde søskenbrett, men hun nektet å stå eller sitte på den, så den ble ikke brukt.

Men man må jo nesten selv finne ut av hva man trenger. Men ville nok anbefalt å vente med å kjøpe en søskenvogn til man vet at man trenger det. De er tross alt ganske dyre, selv brukt.

Vi brukte brett og sete. Er 2.5 år mellom nr 1 og nr 2. Begge var hjemme med meg til nr 1 var 3.5 år og Ynsgte da til han var 2 år.

2 år mellom mine, kunne ikke klart meg uten søskenvogna. 2-åringen er over alle hauger før jeg rekker å snu meg og synes det er fantastisk å kunne spenne han fast der når vi er på farta. Jeg triller t/r barnehagen to x daglig med minsten på slep. For oss har søskenvogna vært helt gull!

Vi brukte brett og sete. Er 2.5 år mellom nr 1 og nr 2. Begge var hjemme med meg til nr 1 var 3.5 år og Ynsgte da til han var 2 år.
Legge til at vi skal kjøpe søkenvogn nå. Blir 3.5 år mellom nr 2 og nr 3. Men som ei skrev her så måtte hu ha søkenvogn hvis ikke var nr 1 borte. Sånn er også nr 2 og vi er mye i parker osv. Nr 1 er rolig men i parker må hu enda ha egen vogn for å sove litt og da er vi i mindretall ang trilling. Heldigvis for babyjogger som tåler så mye vekt.

18 mnd mellom mine. Jeg syntes søskenvogn var flott, selv om vi brukte bæretøy eller søskenbarnet oftere var det veldig praktisk en periode. Jeg er mye alene med to barn uten bil, og da er det greit å ha :)

Det kommer helt ann på hvor mye dere bruker vogn/planlegger å bruke vogn og hvor glad nr 1 er å sitte i vogn. Er 15 mnd mellom mine brukte den hverdag til henting og levering i barnehagen + trilleturer i helger det første året. Etter jeg begynte igjen på jobb har den blitt brukt så og si hver lørdag og søndag til trilleturer. Storebror er snart 3 år og fortsatt glad i å sitte i vogn, det samme er lillesøster. Vi hadde ikke klart oss uten. Men hvis du har et barn som ikke er så glad i å sitte i vogn eller tenker at vogna vil bli lite brukt kan søskenbrett eller evt bæremeis være et godt alternativ.

Det kommer helt ann på hvor mye dere bruker vogn/planlegger å bruke vogn og hvor glad nr 1 er å sitte i vogn. Er 15 mnd mellom mine brukte den hverdag til henting og levering i barnehagen + trilleturer i helger det første året. Etter jeg begynte igjen på jobb har den blitt brukt så og si hver lørdag og søndag til trilleturer. Storebror er snart 3 år og fortsatt glad i å sitte i vogn, det samme er lillesøster. Vi hadde ikke klart oss uten. Men hvis du har et barn som ikke er så glad i å sitte i vogn eller tenker at vogna vil bli lite brukt kan søskenbrett eller evt bæremeis være et godt alternativ.
Jeg signerer denne :) vi kjøpte en brukt og billig (500) søskenvogn av noen bekjente da vi ikke visste hvor mye vogn kom til å bli brukt. Men jeg hadde ikke klart meg uten den det første året :D

Back
Topp