Søskenvogn?

IdaChristinel

Glad i forumet
Hei jenter!

Vet ikke om det er en tråd om dette lenger ned, fant den i hvert fall ikke.

Men lurer på dette med søskenvogn og om noen vil dele sin erfaring :-)

Jeg har en datter som kommer til å være 2.5 når lille kommer. Og jeg er usikker på om det da vil være nødvendig med søskenvogn eller ikke? Dere med søsken med ca samme aldersforskjell, hva gjør/gjorde dere?

Per nå så elsker frøkna vogna hvis vi skal ut på tur ol, men vet ikke om det hadde holdt med ståbrett når lille kommer?

Noen som har valgt å kun ha singelvogn, hvordan har det fungert?

Del gjerne deres erfaringer med meg :-D

Vår datter er akkurat 2 når babyen evt kommer, og vi er veldig usikre på hva vi gjør. Hun er ikke så glad i å sitte i vogna si i våken tilstand, så vi vurderer å kjøpe en god sportsvogn som passer bedre til en 2-åring enn den vi har, så bruker vi den til/fra bhg og til dagsoving. Blir evt ståbrett i tillegg som vi fester på "babyvogna".

Vi kommer til å vente en stund med å kjøpe storesøstervogn, ting kan jo endre seg på et halvt år :) Brått ender vi opp med søskenvogn :P

Lurer veldig på det samme. For når vi fikk nr 2, så var det 3år forskjell. Da kjøpte vi ikke søskenvogn, da det ikke var behov. Men selvfølgelig kunne jeg ønske at vi hadde det.
Men nå er nr 2 bare 2år når tredje man kommer så jeg trur vi må gå for en søskenvogn denna gangen. Eventuelt Bugaboo Donkey som kan gjøres til singel vogn :)

Vi hadde søskenvogn da det er 12mnd mellom de jeg har. Men ble ikke så mye brukt. Så solgte den etter er år. Men tror ikke jeg skaffer noen søskenvogn denne gangen. Minste er 2år og 3mnd da mini blir født.

Vi har ikke bil, og bruker vogn hver dag til treåringen. Fordi å få henne til å gå til/fra barnehagen er ikke alltid like enkelt, spesielt ikke fra. Og jeg gidder ikke bære 14 kg i tillegg til alt annet :P Mannen har bare tatt henne på skuldrene noen ganger. Men etter jeg ble gravid begynte vi å bruke vogna igjen. Så enkelt å bare kunne legge alt i den og hun sitter oppi den. Etter en lang og aktiv dag i barnehagen er hun gjerne sliten og har null lyst å gå hjem.

Så om vi hadde skullet fått neste baby NÅ er det nesten så jeg hadde vurdert søskenvogn. Men hadde vi hatt bil og brukt den til levering/henting i bhg, handling osv er det kanskje ikke like nødvendig?

Dattera vår kommer til å være 3,5 når babyen blir født, så da tenker i utgangspunktet jeg at babyen skal arve vognene hennes. Og at hun må gå de minuttene som er til og fra barnehagen. Lettere om sommeren, i sommer brukte vi ikke vogn. Var utover høsten behovet meldte seg igjen.

Hei jenter!

Vet ikke om det er en tråd om dette lenger ned, fant den i hvert fall ikke.

Men lurer på dette med søskenvogn og om noen vil dele sin erfaring :-)

Jeg har en datter som kommer til å være 2.5 når lille kommer. Og jeg er usikker på om det da vil være nødvendig med søskenvogn eller ikke? Dere med søsken med ca samme aldersforskjell, hva gjør/gjorde dere?

Per nå så elsker frøkna vogna hvis vi skal ut på tur ol, men vet ikke om det hadde holdt med ståbrett når lille kommer?

Noen som har valgt å kun ha singelvogn, hvordan har det fungert?

Del gjerne deres erfaringer med meg :-D
Ingen erfaring selv, men vi har en gutt som blir 2,5 når lille kommer og vi skal ikke ha søskenvogn. Vi tenker det bare vil være noen helt få måneder han trenger vogn da, og så kan bruke søskenbrett. Hvis det er veldig behov for vogn noen perioder der så er vi stort sett to og kan ha eldste i reisetrilla. Og hvis jeg er alene med begge og må ha vogn til eldste kan jeg ha minste i bæresele. [emoji106]

Mine tantebarn er det 2,5 år mellom og der ble løsningen ståbrett. Men hun eldste er et krapyl i vogn og vil helst gå selv så det er klart det var en avgjørende faktor [emoji4]

Tror nok jeg ender opp med å droppe søskenvogn. Ståbrett vil forhåpentligvis fungere veldig fint og redd for at om jeg går for søskenvogn, så vil den nesten ikke bli brukt[emoji85] Så da er det bare å begynne å titte etter hvordan vogn jeg vil ha[emoji4] for den vi brukte til vesla er så slitt nå og blitt barnehagevogn[emoji1303]

Tror nok jeg ender opp med å droppe søskenvogn. Ståbrett vil forhåpentligvis fungere veldig fint og redd for at om jeg går for søskenvogn, så vil den nesten ikke bli brukt[emoji85] Så da er det bare å begynne å titte etter hvordan vogn jeg vil ha[emoji4] for den vi brukte til vesla er så slitt nå og blitt barnehagevogn[emoji1303]

Det er nok lurt :)

Vi har ikke brukt vogna på lenge... Ho hater å sitte i den og jeg bruker som regel heller sjal hvis vi skal på lengre utflukter.
Nå går hun veldig godt selv og vil være 2 når nr 2 kommer og da blir det nok tandembæring :P Storesøster kan gå selv så lenge hun orker og så er det bare å ta henne på ryggen hvis ho blir sliten :) minsten kan jeg bære på magen. Føler jeg har bedre kontroll da :bag:

Vi har vogna etter storesøster da så hvis nr 2 ikke blir noe bærebarn blir det en på ryggen og en i vogna :)

Back
Topp