Søskenvogn

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Hvilken søskenvogn anbefaler du?

Er litt føre var her siden jeg ikke er gravid enda:p hehe
Men vi planlegger to tette, så tenkte å sjekke ut hva som finnes:)

Om jeg skal kjøpe søskenvogn noen gang hadde det utvilsomt blitt Bugaboo Donkey! Den kan enkelt gjøres om fra singelvogn til søskenvogn og tilbake til singelvogn igjen. Sittedelen kan brukes begge veier, veldig justerbart håndtak, den tar relativt liten plass, store og gode kalesjer, og den er smal og snerten :)

Jeg vurderte bugaboo donkey og emmaljunga dobbel viking. Begge med lufthjul, ville aldri hatt noe annet på en dobbelvogn og jeg ville ha muligheten til å ha sittedelene begge veier og da er det kun disse to igjen av hele jungelen av vogner. Det er absolutt fint at donkeyen kan bli enkeltvogn, men jeg synes den blir for bred i forhold til å kjøpe til et enkelt viking understell for du må ha handlekurv ved siden av i enkel tilstand. Hos oss var det viking som vant fordi den har skrittstropp fra bøylen i sittedelen, det har ikke donkey. Du kan på begge vognene bytte kalesjer og pimpe ganske mye om du ønsker. Egentlig ganske like vogner hvor begge også har ergonomisk sittedel. Ungene sover så fantastisk godt at det nesten er latterlig. Hadde jeg visst dette da førstemann ble født, hadde jeg aldri kjøpt noe annet.
Emmaljunga viking:
ImageUploadedByBV Forum1457606833.946780.jpg
Donkey (som du ser har den ikke skrittstropp, veldig praktisk å ha, når ungene skal ut og inn av vognen hele tiden og det tar tid med seler.)ImageUploadedByBV Forum1457606906.001696.jpg

Ble postet litt for tidlig.
Her ser du emmaljunga double viking air: ImageUploadedByBV Forum1457607017.373498.jpg

Ble postet litt for tidlig.
Her ser du emmaljunga double viking air: Vis vedlegget 165787

Det var det den het ja. Husket at du skrøt fælt av din se, men kom ikke på hva den het i farta:p

Bugaboo Vognen blir mer som 1,5 vogn den da ser det ut som, når den er "singel". Da kan det vel være jeg heller mest mot emmaljunga ja, og som du nevner er det greit med den stroppen:)

Det var det den het ja. Husket at du skrøt fælt av din se, men kom ikke på hva den het i farta:p

Bugaboo Vognen blir mer som 1,5 vogn den da ser det ut som, når den er "singel". Da kan det vel være jeg heller mest mot emmaljunga ja, og som du nevner er det greit med den stroppen:)
Du får forte deg, skal snart selge min
Om du blir gravid neste måned eller neste der igjen ville jeg hatt double viking. Om du får ca 2 år mellom og ser behovet for vogn er eldste stor nok til å ikke alltid ville sitte i vogn, da ville jeg valgt super viking med to seter. Den kan man også få med lufthjul. ImageUploadedByBV Forum1457638544.593771.jpgOg bare håpe at eldste aksepterer å sitte nede, de er da store nok til å bli forklart at om de er slitene, så er det der det er plass, eller så får de gå.

Du får forte deg, skal snart selge min
Om du blir gravid neste måned eller neste der igjen ville jeg hatt double viking. Om du får ca 2 år mellom og ser behovet for vogn er eldste stor nok til å ikke alltid ville sitte i vogn, da ville jeg valgt super viking med to seter. Den kan man også få med lufthjul. Vis vedlegget 165853Og bare håpe at eldste aksepterer å sitte nede, de er da store nok til å bli forklart at om de er slitene, så er det der det er plass, eller så får de gå.
Planen min er at det skal klaffe enten nå eller iløpet av april;) hehe
Får svar neste helg om det har klaffa nå ihvertfall :D

Vi har donkey, og jeg kan ikke forstå at noen skulle velge noe annet. Den er absolutt ikke bred som singelvogn(eller dobbelvogn for den saks skyld). Det er enkelt å klikke av/på bag og sittedel, den er enkel å slå sammen og ta opp igjen, tar liten plass i bilen, lett og behagelig å trille, kjempeenkelt å klikke på bilstoladapter og bilstol, UTROLIG praktisk med en ekstra handlekurv når den brukes som singelvogn. Det eneste negative jeg klarer å komme på er regntrekkene. Syns de er litt for "tette" og det blir klamt inni. Men vi har kjøpt tullsa regntrekk til, som passer perfekt!

Vi har donkey, og jeg kan ikke forstå at noen skulle velge noe annet. Den er absolutt ikke bred som singelvogn(eller dobbelvogn for den saks skyld). Det er enkelt å klikke av/på bag og sittedel, den er enkel å slå sammen og ta opp igjen, tar liten plass i bilen, lett og behagelig å trille, kjempeenkelt å klikke på bilstoladapter og bilstol, UTROLIG praktisk med en ekstra handlekurv når den brukes som singelvogn. Det eneste negative jeg klarer å komme på er regntrekkene. Syns de er litt for "tette" og det blir klamt inni. Men vi har kjøpt tullsa regntrekk til, som passer perfekt!

Ser for meg at jeg må finne de i en butikk og se på de/teste de litt før jeg bestemmer meg.
Hvor bred er donkey når den er singelvogn? :)

Ser for meg at jeg må finne de i en butikk og se på de/teste de litt før jeg bestemmer meg.
Den er like bred som bugaboo cameleon, 60 cm. Jeg har aldri hatt problem med å komme gjennom en dør med den vognen. Heller ikke noe problem inne på en stappfull butikk.

Jeg ville kjøpt denne hvis jeg skulle hatt søskenvogn nå:

http://www.jollyroom.no/produkter/2...Tl-9VpmTKx-xghMZLlqVZVJwQ_jHofXK3caAmEl8P8HAQ

111006.jpeg

Hyggelig pris da i forhold til mye annet:)
Har du testet den? For dette er vel jollyroom sitt eget merke, og ikke så lett å teste i butikk? Lurer på hvordan demping o.l er:)

2me er ikke jollyrooms merke! Mamma og pappa har 2me reiseseng og den har se kjøpt på en lokal barneutstyrsbutikk, de har også 2me på flere andre butikker(nett)! :)

2me er ikke jollyrooms merke! Mamma og pappa har 2me reiseseng og den har se kjøpt på en lokal barneutstyrsbutikk, de har også 2me på flere andre butikker(nett)! :)

Da skal jeg sjekke ut de stedene vi har i nærheten her :)

Usikker på nøyaktig hvor brei den er, men som tvillingvogn kommer man seg gjennom alle dører uten problem. Så det er absolutt ikke noe problem som singelvogn!

Usikker på nøyaktig hvor brei den er, men som tvillingvogn kommer man seg gjennom alle dører uten problem. Så det er absolutt ikke noe problem som singelvogn!

Googlet litt og kom frem til at den er 60 cm bred som singelvogn og 74 cm som tvillingvogn. Ikke så ille det.
Da går det an å ha den i gangen. Det går ikke som tvilling.
Ihvertfall ikke om vi ønsker å komme forbi uten problemer:p

Hvordan er den å trille på skogsveier o.l? Om du har prøvd da:)

Googlet litt og kom frem til at den er 60 cm bred som singelvogn og 74 cm som tvillingvogn. Ikke så ille det.
Da går det an å ha den i gangen. Det går ikke som tvilling.
Ihvertfall ikke om vi ønsker å komme forbi uten problemer:p

Hvordan er den å trille på skogsveier o.l? Om du har prøvd da:)
Vi har ikke prøvd den på skogsveier enda, siden det har vært vinter siden vi tok den i bruk, men det er litt lite demping i den. Men det er det i alle søskenvogner. Har prøvd den på ujevnt snøterreng da, og det er bare å låse hjulene så går det helt fint!

Vi har ikke prøvd den på skogsveier enda, siden det har vært vinter siden vi tok den i bruk, men det er litt lite demping i den. Men det er det i alle søskenvogner. Har prøvd den på ujevnt snøterreng da, og det er bare å låse hjulene så går det helt fint!
Kjekt at hulene kan låses da:) har brio happy nå, og den har faste hjul. Veldig fornøyd med den på alle terreng, men det er jo ikke søskenvogn:p
Sikkert fint med svingbare hjul på asfalt osv? Aldri prøvd det ut.
Litt tidlig å kjøpe enda, siden jeg kun er 4 uker inn i svangerskapet nå, men greit å sjekke ut litt og dra og teste litt :)

Kjekt at hulene kan låses da:) har brio happy nå, og den har faste hjul. Veldig fornøyd med den på alle terreng, men det er jo ikke søskenvogn:p
Sikkert fint med svingbare hjul på asfalt osv? Aldri prøvd det ut.
Litt tidlig å kjøpe enda, siden jeg kun er 4 uker inn i svangerskapet nå, men greit å sjekke ut litt og dra og teste litt :)
Ja, den er helt fantastisk å trille. Svingbare hjul er et must når man skal trille to! Utrolig tungt å "løfte" vognen hver gang man skal snu seg

Back
Topp