Søskenvogn!

Lillan90

Blir kjent med forumet
Mini er bare 1 år når lillebror melder sin ankomst så vi trenger søskenvogn..

Har ikke vært borti disse, og håpte dere kunne hjelpe meg med litt tips...

Ønsker:

Lett å manøvrere

Ikke tung (skal jo slepe på begge 2 selv, og vet at det er stor forskjell på "tyngden" på "vanlige" vogner :p )

Fint om den kommer inn de fleste steder (tenker at det er beregnet på butikk, senter, tog etc.)

Forholdsvis enkel å legge ned og "montere" (kan jo bli en del farting med bilen, inn og ut med vogn)

Gjerne nevn opp og ned sider med vogner, regner ikke med jeg kan få ispose og sekk uansett! :)

Og jeg er innstilt på å "gi etter" for enkelte krav dersom de positive sidene er flere.. :)

Tusen takk for alle som gidder å svare! :)

Jeg gikk for bugaboo sin da jeg skulle velge. Det var den som passet kravene mine best.

Positive ting.
Den er behagelig å trille både som søskenvogn og singelvogn. Er ikke noe tung å trille, og er veldig lett å snu på.
Eldstemann kan sitte vent mot meg, så jeg har mer kontroll over han.
Enkelt å ta av og på bagen med en hånd , til og med når babyen ligger i den.
Den kommer seg inn overalt. Har enda ikke møtt en dør jeg ikke kommer inn.
Den kan gjøres om fra singel til duo veldig lett. Noe som er praktisk de gangene man bare skal ha den ene med seg.
Den er enkel å legge sammen og blir veldig liten sammenlagt. I tillegg så kan man legge sammen bagen, så den ikke tar så stor plass heller.

Negative ting
Det er litt dumt at sittedelen ikke har stormtrekk.
Måtte kjøpe vognposen som tilhører vognen da jeg ikke fikk til å sette min egen i den.
Varekurven under er litt liten syns jeg og litt vanskelig å få varer oppi når man har bagen på.
Den er dyr.

Regntrekkene er litt slitsomme å få på inntil man blir vant med de. Bagen kan virke litt åpen og kanskje ikke så lun, men den er det. Og kalesjen kan trekkes ganske godt ned. Er ganske så fornøyd med den og de få negative tingene den har kan jeg leve med.

Jeg gikk for bugaboo sin da jeg skulle velge. Det var den som passet kravene mine best.

Positive ting.
Den er behagelig å trille både som søskenvogn og singelvogn. Er ikke noe tung å trille, og er veldig lett å snu på.
Eldstemann kan sitte vent mot meg, så jeg har mer kontroll over han.
Enkelt å ta av og på bagen med en hånd , til og med når babyen ligger i den.
Den kommer seg inn overalt. Har enda ikke møtt en dør jeg ikke kommer inn.
Den kan gjøres om fra singel til duo veldig lett. Noe som er praktisk de gangene man bare skal ha den ene med seg.
Den er enkel å legge sammen og blir veldig liten sammenlagt. I tillegg så kan man legge sammen bagen, så den ikke tar så stor plass heller.

Negative ting
Det er litt dumt at sittedelen ikke har stormtrekk.
Måtte kjøpe vognposen som tilhører vognen da jeg ikke fikk til å sette min egen i den.
Varekurven under er litt liten syns jeg og litt vanskelig å få varer oppi når man har bagen på.
Den er dyr.

Regntrekkene er litt slitsomme å få på inntil man blir vant med de. Bagen kan virke litt åpen og kanskje ikke så lun, men den er det. Og kalesjen kan trekkes ganske godt ned. Er ganske så fornøyd med den og de få negative tingene den har kan jeg leve med.
Tusen takk for svar! Veldig greit å få vite om vognene som folk "kjenner godt" :)

Back
Topp