Søskenvogn...?

LillyMom

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
*MIA*
Oktoberlykke 2019
Desemberskattene 2024
Noen med erfaringer/tanker rundt søskenvogn blant oss? :) hos oss blir det nå 20 mnd mellom 1 og 2, og så mye som vi bruker vogn både hjemme og på fjellet, tenker jeg at vi trenger søskenvogn? Lillegutt her elsker å trille tur, selv om han går, så vi triller lang tur hver dag. Kan ikke se for meg at det forandrer seg så mye til april...? Noen som har to tette og erfaring å dele? :)

Og så var det alle disse vognene da, også så dyre! Vi har mest lyst på å ha de ved siden av hverandre, ikke over og under, så har kommet frem til tre alternativer... Emmaljunga Viking Double til 10500 SEK (kjøpes over grensa), Tfk twinner twist til ca 10500 NOK og så bugaboo donkey til 13500 NOK... Tfk er jeg skeptisk til da sittedelen må vende fremover, de to andre kan man ha begge veier.

Men sååå mye penger, for bare ett års bruk kanskje før størstemann ikke vil trille tur?? Blir helt koko jeg, selv om vi har råd, er økonomen i meg gnien :D bugaboo er super for den kan være både enkel og dobbel, så kan bruke den etter at størstemann gir seg også... Men dyrest så klart :(

Hva syns dere, og dere som også får to tette, hva skal dere gjøre?

Vi venter til babisen kommer og ser an behovet! Men om dere triller endel på fjellet er ikke Emmaljunga viking og bugaboo litt spinkle vogner? Tror jeg ville gått for tfk i deres tilfelle! Vesla på 14 mnd har ingen problemer med å sitte fra meg, det har hun gjort fra vi kjøpte bumbleride indie i juni :)

Jeg selger en 10mnd gammel tfk 2013 modell, kjøpt i slutten av November 2012, vi bruker den lite nå som de er i bhg... Og når baby kommer skal vi heller ha en tvillingtrille til de eldste... Og vanlig vogn til baby...Tfk'n er svart og pent brukt... :) følger med en hardbag + 3 regntrekk og et mygg/solnetting...
6000,-

Send meg mld i innboksen...
Hvis du bor rundt Oslo/Akershus området da?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Last edited:
Jeg hadde 23 mnd mellom mine og hadde overhode ikke bruk for søskenvogn.. Ståbrett var gull :)
Er vel begrenset hvor mye man triller den første mnd på den årstiden uansett?

Er så usikker selv, blir 23 mnd mellom her. Har sett meg ut en billig en på jollyroom.no, Beemoo heter den og kan ha sittedelene begge veier. Med en hardbag kom den på 4000 kr, er tilbud på den nå. Nå går ikke minste i barnehagen heller, men vi kommer sikkert til å trille turer hver dag, og vi bir nært byen og da er det kjekt med vogn til å ha begge i. Blir å bestemme meg når det er en mnd tid igjen tenker jeg ;)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Hos oss er det 21 mnd imellom ungene.
Vi brukte ikke tvillingvogn. Om vi skulle trille tur alle sammen så hadde de enten hver sin vogn eller så var minsten i vogn og storebror gikk, trillet vognen eller satt på skuldrene :)

Jeg syns tvillingvogn ble for massivt.

Trooor jeg har kommet frem til at tfk er uaktuelt, da vi måtte flytte lillegutt over i sportsdelen alt før 5 mnds alder sist, og kunne ikke hatt han vendt fra meg sååå tidlig. Han er så veldig lang, ligger på øverste vekstkurve, så det blir kanskje nestemann også? Hadde simo som vel har den lengste liggebaggen, uten at det hjalp særlig lenge.. :) men de i butikken mente bugaboo sin var like bra på snøføre, den har jo så store hjul??

Vi tenkte å kjøpe tfk twinner twist når vi ventet nr2. For mellom 1 og 2 er det 19/20 mnd imellom.. nå når nr3 kommer så blir det 2, 5 år imellom 1 og 3.. og vi skal ikke kjøpe søskrnvign, selv om 2åringen er veldig avhengig av å sove dupp enda jeg kommer til å skaffe søskenbrett m/sete... og vet anledninger hvor vi tror vi trenger vign til nr1, så blir vi å ta med en trille til han istedet, for den kan jo slåes sammen og ligge under bagvogna om storebror heller vill gå;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi venter og ser om det blir bruk for det. Men hvis vi skal ha blir det easywalker eller tfk brukt :)

Vi har 2 og et halvt år mellom våre og brukte vår søskenvogn mye. Ikke til hverdags, men i helger og ferier og sånnt når man er ute på tur. Da er det veldig greit og kunne sette begge "fast" så man vet hvor man har de!

VI har Phil&ted sin, den hvor de sitter oppå hverandre, den har vi vært kjempe fornøyd med. Den tar lite plass i bilen (mindre enn vår Urban Jungle) og er veldig behagelig å trille. Også får man den ofte på salg rett før jul på Barnas hus for bare 5 000 kr

Når den lille kommer nå, så blir det 3 og et halvt år mellom han og søster, så da tror jeg ikke vi kommer til å ha brukt for den lenger.

Back
Topp