Søskenvogn

Karenmor:)

Andre møte med forumet
Vår datter vil være nesten to år når lille bror kommer. Vi tenker å kjøpe en brukt søskenvogn. Noen tips?? =) 

Vår datter kommer til å være 21 mnd og vi skal definitivt ha søskenvogn. TFK twinner twist skal vi ha.

Her vil storebror være 2 år og vi hadde i utgangspunktet ikke tenkt å ha søskenvogn, men nå ble jeg litt usikker ;-)

Får man brukt for det i de kalde vintermnd vi har i vente? Tenkte det ikke blir så mye turgåing med to små, og at om en skal noen steders å kjører en eller vi er begge foreldrene med der vi kan bruke to enkelt vogner ved behov, eller bruke manducaen på storebror om beina blir sliten.

Men tar gjerne i mot tips og kommentarer ;-)

jeg har 2 stk som det er 20mnd mellom, (de er 4,5 og straks 6 år nå) og det var gull verdt å ha en søskenvogn... hun minste der er et vårbarn, så der var carena double swing genial vogn... Men til et vinterbarn, så trur jeg at den blir litt liten... Jeg vil anbefale TFK twinner twist, eller den nyeste til Emmaljunga, den heter vel double Monkey eller noe slikt... Den har vi bestilt nå, da jeg igjen får 2 tette... da blir det 16-17mnd mellom de 2 minste... Den koster 7200SEK, og da får du en bag og en sittedel.. sittedel nr 2 kan man kjøpe senere... Eller hvis det da ikke blir behov for å bruke den som søskenvogn, så kan du bestille et nytt chassis, som sittedel fungerer på... Da heter den bare Emmaljunga Monkey :) Jeg elsker den vogna, og den er på str med TFK, kanskje noe større bag.. Det er fint plass i den til en vinterpose.. :)

Men om man får baby tidlig i november, så spørs det om det er dumt å bestille den.. For den er ikke ventet å komme før i slutten av November/desember.. :)

Vi skal ha søskenvogn, nærmere bestemt bugaboo donkey sin :)  Den er helt genial, i og med at du kan regulere den til om du vil bruke den til bare 1 eller 2 barn med tre enkle klikk! Eneste minuset er at den er litt dyr, ligger på 13 600 eller noe sånn, men babyshop har 20% på vognen fra 8.august, så da er den litt mer rimeligere :)

Jeg har ei tulle på 17 mnd som er hjemme sammen meg. Det blir nok ikke barnehagestart før høsten 2013, og da er jeg jo nødt til å aktivisere henne alene. Vi kommer nok til å være mye ute, og med to små er jeg nok avhengig av en søskenvogn. 

Tenker det blir en del turer ut i snøen, lekeplassen, åpen barnehage, butikken, kjøpesenter osv. og da er det veldig greit at babyen kan sove i bagdelen, mens vi styrer på med vårt. Så ja, søskenvogn er vi nødt til å ha!

Mener jeg nevnte det lenger oppe også, men sier det igjen. Vi kommer til å ha TFK Twinner Twist. Har testet den ut på butikken og jeg elsker den! Og er ikke så vanskelig å få solgt igjen heller om vi finner ut at det var totalt bomkjøp.

Kommer til å bruke min trofaste Simo (kjøpt i 2011) de få gangene jeg bare tar med meg en unge ut.

Back
Topp