Søskenvogn...?

Synnove

Glad i forumet
Hei damer
Storesøster kommer til å være 2 år og 3 mnd når hun får en lillesøster/-bror.
Hun vil da være for liten til å bare bruke søskenbrett, og fremdeles så vilter at jeg gjerne vil ha muligheten til å stroppe henne fast når vi er i byen...
Har noen av dere dere erfaring med søskenvogner? Jeg kommer jo til å trille mest bare med den lille, men må ha muligheten for å ha med begge samtidig også.
Jeg vil ikke ha side-ved-side-vogn, for de er så brede og uhåndterlige.
Har sett på disse:
http://mountainbuggy.com/en/buggies/double/plus-one#_video
og denne
http://www.youtube.com/watch?v=xNh0pDHY-PA&feature=related
og denne:
http://www.babyjogger.com/city_select_lp.aspx

Noen som har råd og erfaringer de vil dele?

Vi har samme problemet,  men alle de vognene jeg har sett på er det ikke noe bag mulighet til minstebabyen, bortsett fra den siste du viser til. Og den er ikke helt slik jeg vil ha heller ;) *kresen*

Jeg tror jeg i førsteomgang skal se etter et søskensete til å ha oppå bagen til emmaljungaen, søskenbrett er jo uaktuelt, siden frøkna er 19 mnd i juni :)

Snorkmaiden skrev:
Vi har samme problemet,  men alle de vognene jeg har sett på er det ikke noe bag mulighet til minstebabyen, bortsett fra den siste du viser til.

Vognen på den første linken har mulighet for softbag til minstemann... Hvis du ser litt ut i videoen (ca 40 sekunder) så viser de det...

Jeg prøvet forskjellige vogner på lørdag og hadde nesten bestemt meg for en mountain buggy +one på forhånd. Men... Da jeg så den ble jeg kjempe skuffet! Det er så vidt plass til softbagen og hun som jobbet i butikken sa at man ikke kunne bruke bagen særlig lenge. Iallefall ikke mer enn et par måneder. Så jeg kjente at det iallefall ikke blir en sånn en.
Hun viste meg derimot en annen, babyjogger city select som du også nevner, og jeg ble helt forelsket! Den er så smart og utrolig god å trille. Mini satt meget godt i den og kan sitte og titte på babyen når den kommer, det tror jeg blir stor stas! Det er jo hovedsaklig en enkeltvogn som har muligheten til adaptere og søskensete. Et annet stort pluss er at den blir super liten når den slåes sammen. Og det eneste som skal til for å feste bag, søskensete osv et er lite "klikk".. Jeg er ikke i tvil, det er vognen for oss!
Mini vil være 2,5år når babyen kommer. Hun er vill og gal og kan IKKE ha kun søskenbrett. Og når hun er stor nok til å slutte med vogn er det jo bare å fjerne søskensetet :)

Baby jogger city med mulighet for bag/bilstol/sportsdeler alt etter hva man ønsker er favoritten her, så vi får se om det blir den ;)

Jeg hadde egentlig sett for meg easy walker sin side om side vogn, den er ikke så mye større..tror faktisk den er like brei...Men nå er jeg ikke like overbevist lenger, den city elite så jo genial ut. Tar liten plass, OG kan bli enkelt vogn igjen..en fordel uansett..

Tror jeg må dra å se på en sånn:)

Jeg får 27 mnd mellom mine så er usikker på om det blir behov for det.

Synnove skrev:

Snorkmaiden skrev:
Vi har samme problemet,  men alle de vognene jeg har sett på er det ikke noe bag mulighet til minstebabyen, bortsett fra den siste du viser til.

Vognen på den første linken har mulighet for softbag til minstemann... Hvis du ser litt ut i videoen (ca 40 sekunder) så viser de det...

Men jeg vil ha minstemann vendt mot meg, og det funker jo dårlig da :P *kresen*

Little Monkey
Godt å gøre at man er i samme båt som noen med ville barn :-)
Ja, jeg må vel komme meg ut å faktisk se på vognene. Reklamefilmer er jo laget av produsenten... Storesøster var over gjennomsnittet lang, så en "liten" softbag kommer nok ikke til å funke med nummer to heller.
Ender nok opp på Babyjogger City Select tror jeg...

Jeg kan ikke fordra sånne vogner hvor ungene sitter oppå hverandre eller bak hverandre osv! men phill and teds er en ganske populær vogn vet jeg. 

Her blir det en bugaboo donkey hvis vi skal ha søskenvogn! Den kan og brukes som både enkeltvogn og søskenvogn, men du får en god bag til babyen og kan ha like god blikkkontakt med bagge ungene som sitter i vogna hele tiden. Det store barnet kan sitte både fra deg og mot deg, uavhengig av hvilken vei babyen ligger.

Synnove skrev:
Little Monkey
Godt å gøre at man er i samme båt som noen med ville barn :-)
Ja, jeg må vel komme meg ut å faktisk se på vognene. Reklamefilmer er jo laget av produsenten... Storesøster var over gjennomsnittet lang, så en "liten" softbag kommer nok ikke til å funke med nummer to heller.
Ender nok opp på Babyjogger City Select tror jeg...

Ja, jeg ble helt forelsket! Har alltid hatt lyst på mountain buggy eller easywalker til mini, men nå når det blir to små trenger jeg en smart vogn som tar liten plass, er god å trille og som kan brukes som både enkel- og dobbelvogn :)

Jeg hadde bare 11mnd mellom 1 og 2,så da måtte vi ha søskevogn. Eldste var 2år og 10mnd når nr 3 kom,og da skulle jeg ønske jeg hadde trippelvogn. For han på snart 3,som jeg tenkte kunne jo gå litt å holde i vogna,nekta å gå og synest de var urettferdig at søstrene fikk sitte i vogn,mens han måtte gå. ;) Jeg hadde en Carena 3 hjuling. Den var billig og god. Og ikke kronglete og stor heller.  Brukte softbag når dem var baby. :)
Husk at de fleste av søskenvognene er store. Min vogn var ikke så stor. Men var enkelte butikker som hadde sånn alarmsystem i utgangene,der måtte jeg virkelig lirke vognen igjenom.
Så vart igrunn ett tiltak å fare på senter med storvogn,fordi jeg kom jo ikke frem noen steder...

Sandbakk skrev:
(....) Husk at de fleste av søskenvognene er store. Min vogn var ikke så stor. Men var enkelte butikker som hadde sånn alarmsystem i utgangene,der måtte jeg virkelig lirke vognen igjenom.
Så vart igrunn ett tiltak å fare på senter med storvogn,fordi jeg kom jo ikke frem noen steder...

Ja, det er det jeg også tenker på. Jeg går mye i byen og på kjøpesenter, og trenger en vogn jeg kommer greit rundt med...  

Snorkmaiden skrev:
Vi har samme problemet,  men alle de vognene jeg har sett på er det ikke noe bag mulighet til minstebabyen, bortsett fra den siste du viser til. Og den er ikke helt slik jeg vil ha heller ;) *kresen*

Jeg tror jeg i førsteomgang skal se etter et søskensete til å ha oppå bagen til emmaljungaen, søskenbrett er jo uaktuelt, siden frøkna er 19 mnd i juni :)

Jeg tenkte det samme, men søskensetet til emmaljungaen kan man bare ha på sportsdelen, fikk jeg fortalt!!

Sings skrev:

Snorkmaiden skrev:

Jeg tenkte det samme, men søskensetet til emmaljungaen kan man bare ha på sportsdelen, fikk jeg fortalt!!

Bah... Hehe.... Men jeg tror jeg uansett har sett for meg en TFK Twinner Twist, vi har allerede Tfk joggster twist´en som "ekstravogn", og så de to ved siden av hverandre i går og twinner twisten er ikke så mye breiere enn joggstern.. så da spørs det bare om vi kjøper ny eller brukt :)

Ja, vi har vært på Barnas Hus og sett på de forskjellige, og valget falt på
Baby Jogger City Select.

Den er litt dyr, tror komplett på Barnas Hus kommer på ca 9000 kr, men da har vi vogn til begge to i flere år fremover. Satser på å finne en på Finn.no.
Skal selge de gamle vognene også, og det hjelper jo på...
Den kan anbefales!! Løp å kjøp - eller løp å se iallefall...

Synnove skrev:
Ja, vi har vært på Barnas Hus og sett på de forskjellige, og valget falt på
Baby Jogger City Select.

Den er litt dyr, tror komplett på Barnas Hus kommer på ca 9000 kr, men da har vi vogn til begge to i flere år fremover. Satser på å finne en på Finn.no.
Skal selge de gamle vognene også, og det hjelper jo på...
Den kan anbefales!! Løp å kjøp - eller løp å se iallefall...

Deilig å ha bestemt seg :) Jeg hadde jo også bestemt meg for den, men siden det er mye uasfaltert vei osv her vi bor, så er den nok ikke så ideell allikevel med de små hjulene foran.
Men jeg oppdaget tidenes mest geniale søskenbrett! Så når jeg har spart opp penger skal vi ha tfk joggster twist med multiboard. Mini vil jo være 2,5år når bebis kommer, så det er allikevel begrenset hvor lenge hun vil trenge vogn.

+

Gleder meg!!

Da vi fikk Nr 2 var den eldste akkurat to år, vi kjøpte ikke noen søskenvogn. Å ikke savnet vi det heller, han likte å få gå på siden å holde vognen. Men dette er selvfølgelig individuelt, er du mye ut å går alene kan det jo være greit å ha. Den siste vognen såg jo kjekk ut iom du kan bruke den med babyen alene oppi;)

LittleMonkey: Det søskenbretter har jeg ikke sett før, kanskje det passer på duo vogna også! Har du sett det i butikk eller bare på nett? Storebror blir 2,5 år når twinsa kommer, og jeg har klødd meg i hodet mang en gang over hvordan jeg skal løse det ... Kommer nok ikke til å gå så fryktelig mye med 3 unger alene, men greit å ha muligheten. Bruker tross alt 40 min på å gå til barnehagen :(

Flangre skrev:
LittleMonkey: Det søskenbretter har jeg ikke sett før, kanskje det passer på duo vogna også! Har du sett det i butikk eller bare på nett? Storebror blir 2,5 år når twinsa kommer, og jeg har klødd meg i hodet mang en gang over hvordan jeg skal løse det ... Kommer nok ikke til å gå så fryktelig mye med 3 unger alene, men greit å ha muligheten. Bruker tross alt 40 min på å gå til barnehagen :(

Jeg har sett det på flust.no. Men jeg skal bestille vogn og alt av utstyr fra kiddies24.de og der blir det mye billigere. Har også sett et par på finn.no.
Jeg er alene med mini og babyen når den kommer (bor og er sammen med bf, men jeg tar meg av barna), så storesøster blir nok stort sett med på tur. 
Synes det virker helt genialt med det lille setet, også kan man fjerne det om man ikke vil ha det på :) Ville tro at det passet til duo vognen også ;)

Back
Topp