søskenvogn

blåbæra

Flørter med forumet
Det er veeeldig tidelig ennå. Men jeg er en sånn som elsker å planlegge osv. Det blir 22 mnd mellom våre barn og da tenker jeg at vi trenger en søskenvogn. Er det noen som har en å anbefale? Er det noen som har denne? http://philandteds.com/

Svigerinnen min har en sånn, men jeg synes at babydelen var så kjip på den. Sikkert praktisk men jeg vil ha en der jeg kan ha storesøster vendt forover mens jeg har bag mot meg og i tillegg sportsdel mot meg når den tid kommer. Jenta mi er straks 17 mnd og først nå ser jeg at hun vil bli snudd fremover i sportsvogna,

Vi har denne nå, kjøpte billig på finn for noen uker siden. Vi er kjempefornøyd! Bruker den med søskensete iblandt nå, for jeg jobber som dagmamma, og veksler mellom å bruke søskenvogna og en tvilligvogn (som ikke er egnet til baby, så kunne ikke brukt den). Kjempegod vogn, både som trille til ett barn og som dobbelvogn.
Her er planen at babyen nok kommer til å bli båret i sjal det meste av tiden iallefall det første halvåret, men vi ville likevel ha mulighet til å ha begge i vogn, spesiellt siden det er vinterbarn, og jeg synes det er skummelt å bære ute når det er glatt.
Datteren vår er ganske nøyaktig 2 år når hun blir storesøster.

Tweak skrev:
Svigerinnen min har en sånn, men jeg synes at babydelen var så kjip på den. Sikkert praktisk men jeg vil ha en der jeg kan ha storesøster vendt forover mens jeg har bag mot meg og i tillegg sportsdel mot meg når den tid kommer. Jenta mi er straks 17 mnd og først nå ser jeg at hun vil bli snudd fremover i sportsvogna,

Om du gjør det som på bildet nederst til venstre kan du vende babyen mot deg, du kan også bruke bag istede for sportssete, og søskensete i tillegg. Man har faktisk overraskende god kontakt med den som sitter i søskensete, fordi det er åpent over (eller gjennomsiktig regntrekk), og siden de ikke har fri sikt framover blir de ikke like lett overstimulert. På vår vogn kan søskensete legges litt tilbake for å passe til mindre barn, som ikke kan sitte ordentlig selv.  Jeg tenkte mye på det samme som deg, og var litt sekptisk, men er veldig fornød nå.

Når det er sagt hadde det sikkert vært topp med en vogn der de sitter vedsidenav hverandre, og man kan ha en bag og ett sportssete, men jeg bruker mye tvillingvogn i hverdagen, og ser tydelig begrensingene med det i forhold til å kommer fram. Dessuten er det ofte ikke så godt å trille slike vogner om det ikke sitter et barn i hvert sete, siden vektfordelingen blir så skjev og vognen gjerne skeier ut mot den ene siden. I og med at planen er å bære en god del hadde det blitt veldig upraktisk for oss. I tillegg ønsker vi en vogn som kan brukes som enkeltvogn også, slik at vi slipper å bytte den ut når storesøster er ferdig med vognperioden.
Så for oss er phil and ted sin løsning helt topp :)

Jeg troooor vi slipper unna søskenvogn siden det blir 2,5 år mellom våres, men ellers tror jeg jeg ville hatt mountain buggy eller tfk sin dobbelvogn. Syns Phils and teds er litt rar ved at den ene ungen må sitte oppå den andre. Men den er jo grei i den forstand at det ikke blir en brei vogn da.

Ylvemamma skrev:
Tweak skrev:

Om du gjør det som på bildet nederst til venstre kan du vende babyen mot deg, du kan også bruke bag istede for sportssete, og søskensete i tillegg. Man har faktisk overraskende god kontakt med den som sitter i søskensete, fordi det er åpent over (eller gjennomsiktig regntrekk), og siden de ikke har fri sikt framover blir de ikke like lett overstimulert. På vår vogn kan søskensete legges litt tilbake for å passe til mindre barn, som ikke kan sitte ordentlig selv.  Jeg tenkte mye på det samme som deg, og var litt sekptisk, men er veldig fornød nå.

Når det er sagt hadde det sikkert vært topp med en vogn der de sitter vedsidenav hverandre, og man kan ha en bag og ett sportssete, men jeg bruker mye tvillingvogn i hverdagen, og ser tydelig begrensingene med det i forhold til å kommer fram. Dessuten er det ofte ikke så godt å trille slike vogner om det ikke sitter et barn i hvert sete, siden vektfordelingen blir så skjev og vognen gjerne skeier ut mot den ene siden. I og med at planen er å bære en god del hadde det blitt veldig upraktisk for oss. I tillegg ønsker vi en vogn som kan brukes som enkeltvogn også, slik at vi slipper å bytte den ut når storesøster er ferdig med vognperioden.

Så for oss er phil and ted sin løsning helt topp :)

Ser at det er mange fordeler med den :-) Men tror ikke den hadde vært riktig for meg. Prøvde endel bæring sist men det funket ikke for meg. Det var så mye jeg måtte ha med meg rundt om kring så da hadde jeg ikke hendene fri likevel. Håper det blir bedre denne gangen :-)

Jeg har ei simovogn som jeg skal bruke ute alene med babyen og kjøper vel også søskensete eller ståbrett til denne i tilfelle. Er glad for at simovogna er såpass høy for det er veldig kaldt langt nede ved bakken midt på vinteren. Det er også en av grunnene til at jeg ikke liker den phil&teds vogna... Har tenkt å kjøpe en brukt søskenvogn og så bare selge den igjen senere. I tillegg til simoen har vi også en gammel quinny-vogn som størsta skal få ha som sovevogn i bhg. :-) Blir mange vogner etter hvert!

Jeg vet ikke om jeg trenger søskenvogn, sønnen min er jo nesten 2,5 år når denne lille blir født. Så tenker mere på å kjøpe sånn "ståbrett" til vogna. Men samtidig så vet jeg venninnen min har jo en sønn på 2 og en på litt over tre, og hun er avhengig av søskenvogn enda.. 

Skal jeg kjøpte søsken vogn ville jeg kjøpt OTH sin søsken/tvillingvogn. Har OTH urban jungel singel vognen i dag, og er super fornøyd. 

Perna skrev:
Jeg vet ikke om jeg trenger søskenvogn, sønnen min er jo nesten 2,5 år når denne lille blir født. Så tenker mere på å kjøpe sånn "ståbrett" til vogna. Men samtidig så vet jeg venninnen min har jo en sønn på 2 og en på litt over tre, og hun er avhengig av søskenvogn enda.. 

Skal jeg kjøpte søsken vogn ville jeg kjøpt OTH sin søsken/tvillingvogn. Har OTH urban jungel singel vognen i dag, og er super fornøyd. 

Da har vi ganske jevaldrende unger:) Tenkte også på ståbrett, men det er kanskje ikke så greit om det er snø? Samtidig tror jeg kanskje ikke vi kommer til å være så mye ute i begynnelsen siden det nå blir vinterbarn og da vil jo mini nærme seg tre når vi skal ut på turer igjen.Har sykkelvogn man kan bruke til to, men den kan jo kun brukes når januarknøttet blir stort nok til å kunne sitte.Nei, blir ikke klok på om jeg trenger søskenvogn eller ei:)

Me kjøpte tfk søsken vogn på finn,og var suuuuper fornøyd med den,både oss voksne og barnaemoticon

Vi har tfk joggster twist og er kjempe fornøyde. Har hørt om mange som er veldig fornøyde med tvillingvogna til tfk.  Men jeg vil gjerne ha en søskenvogn som kan gjøres om til enkeltvogn. Vi går mye tur og da blir det nok ofte til at vi kommer til å hente storesøster i barnehagen  på vei hjem. Kjipt å gå tur med en tvillingvogn med bare en unge . (Og ja, det er såpass langt å gå til b.hagen at jeg går ikke hjem for å bytte vogn....). Finnes det noen andre søskenvogner som kan gjøres om til enkeltvogn? Har stor tro på at phil og ted er rett for oss altså :)

blåbæra skrev:
Vi har tfk joggster twist og er kjempe fornøyde. Har hørt om mange som er veldig fornøyde med tvillingvogna til tfk.  Men jeg vil gjerne ha en søskenvogn som kan gjøres om til enkeltvogn. Vi går mye tur og da blir det nok ofte til at vi kommer til å hente storesøster i barnehagen  på vei hjem. Kjipt å gå tur med en tvillingvogn med bare en unge . (Og ja, det er såpass langt å gå til b.hagen at jeg går ikke hjem for å bytte vogn....). Finnes det noen andre søskenvogner som kan gjøres om til enkeltvogn? Har stor tro på at phil og ted er rett for oss altså :)

Da tror jeg også at P&T er rett for dere! Har også sett noen vogner av et merke som heter iCandy som du kanskje kan se på? Det er søskenvogn men delene er plassert foran hverandre og jeg synes å huske at en kunnevelge å ha bare en sittedel også når det blir aktuelt.

Jeg har bare 10 min å gå til bhg så den turen kan vi ta med bred søskenvogn :-) jeg er litt opphengt i at jeg vil ha babyen vendt mot meg sånn som jeg er vant til jeg. :-)

Edit: her er den forresten http://www.icandyuk.com/products_detail.php?id=pear_stroller

Tweak skrev:

Da tror jeg også at P&T er rett for dere! Har også sett noen vogner av et merke som heter iCandy som du kanskje kan se på? Det er søskenvogn men delene er plassert foran hverandre og jeg synes å huske at en kunnevelge å ha bare en sittedel også når det blir aktuelt.

Jeg har bare 10 min å gå til bhg så den turen kan vi ta med bred søskenvogn :-) jeg er litt opphengt i at jeg vil ha babyen vendt mot meg sånn som jeg er vant til jeg. :-)

Edit: her er den forresten http://www.icandyuk.com/products_detail.php?id=pear_stroller

Takk for tipset! Denne har jeg ikke sett før.

Dette er jeg også veldig usikker på om vi trenger... frøkna her blir litt over 2 år når lillesøster/bror kommer, og allerede nå er hun veldig lite interessert i å sitte i vogn. Vil helst gå selv, hele tiden :) Og så er det det med soving på dagen også, vet ikke om hun kommer til å slutte med det til den tid..hmm. Tror jeg bare ser det litt an utover høsten :)

Vår gutt som blir 3 år kan ikke gå enda, så vi må ha! Men tror jeg vil ha en TFK, mulig jeg kjøper brukt :)

Back
Topp